AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

MMU nun ismi ne olacak?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
135.450
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

MMU nun ismi ne olacak?​

TUSAŞ MMU (Milli Muharip Uçak), İngilizce adıyla TAI TF-X (Turkish Fighter X), TUSAŞ tarafından geliştirilen ve Türkiye’nin 2020’li yılların sonunda seri üretim aşamasına getirmeyi planladığı beşinci nesil jet muharip uçak projesidir.

MMU insansız mı?​

MMU’nun, Türk Hava Kuvvetleri Komutanlığının envanterinde bulunan diğer savaş uçakları, İnsansız Hava Araçları (İHA) ve Havadan İhbar ve Kontrol (HİK) gibi platformlar ve tedarik edilmesi planlanan diğer unsurlarla ortak çalışabilir şekilde görev yapması ve üretilecek uçakların 2070’lere kadar Türk Hava Kuvvetleri …

MMU motoru ne oldu?​

MMU motoru ne oldu?
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ) Genel Müdürü Temel Kotil, Milli Muharip Uçağın (MMU) neredeyse tüm parçalarının tasarımının bittiğini, uçağı yerli motorla teslim etmeyi hedeflediklerini belirtti.

MMU binası nerede?​

MMU binası nerede?
Ankara Uzay ve Havacılık İhtisas Organize Sanayii Bölgesi (HAB OSB), savunma sanayisinde ilk ihtisas organize sanayi bölgesi olarak TUSAŞ’ın hemen yanında 730 hektarlık alanda faaliyetlerini sürdürüyor.

Tusaşın sahibi kim?​

TUSAŞ’ın hissedarları Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı (TSKGV) (%54.49), Savunma Sanayii Başkanlığı (SSM) (%45.45) ve Türk Hava Kurumu (THK) (%0.06)’dur. TUSAŞ Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TAI), 15 Mayıs 1984 tarihinde Türk Ticaret Kanunu ve Yabancı Sermayeyi Teşvik Kanunu uyarınca kurulmuştur.

MMU Tfx kaç adet üretilecek?​

Uçağın ilk uçuşunu 18 Mart 2025’te yapması, ardından ise 2029’da Türk Hava Kuvvetleri’ne teslim edilmesi planlanıyor. İlk olarak 5-7 arasında üretilen prototipin ardından IOC (Başlangıç Operasyonel Kabiliyet) kazanılması için 12 adet daha TF-X üretilecek.

TUSAŞ resmi kurum mu?​

TUSAŞ resmi kurum mu?
TUSAŞ; Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş’nin kısaltmasıdır. Türk Uçak Sanayii Anonim Ortaklığı (TUSAŞ), 28 Haziran 1973 tarihinde Türkiye’nin savunma sanayiinde dışa bağımlılığını azaltmak amacıyla Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı bünyesinde kurulmuştur.

MMU da hangi motor kullanılacak?​

MMU da hangi motor kullanılacak?
MMU’nun prototip aşaması için bilindiği üzere F-16 savaş uçaklarında da kullanılan F110 turbofan motorları kullanılacak.
MMU motoru yerli mi?​
Milli Muharip Uçak’ın (MMU) yerli motorunun geliştirilmesi amacıyla TRMotor, şirket hisselerinin yüzde 100’ünü TUSAŞ’a devretti. Geçtiğimiz yıl TUSAŞ ile TRMotor, MMU projesi kapsamında yerli güç üniteleri geliştirmek için protokol imzalamıştı.
F 16 uçak fabrikası nerede?​
Bu F-16’lardan 8 tanesi (bunlardan 6’sı F-16D Block 30 2 tanesi F-16C Block 30) Birleşik Devletler’de bulunan General Dynamics’in Fort Worth tesislerinde üretilecekti.

TUSAŞ özel mi devlet mi?​

TUSAŞ özel mi devlet mi?
Türk Uçak Sanayii Anonim Ortaklığı (TUSAŞ), 28 Haziran 1973 tarihinde Türkiye’nin savunma sanayiinde dışa bağımlılığını azaltmak amacıyla Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı bünyesinde kurulmuştur.

TAI kime ait?​

TAI kime ait?
(TAİ), Türk-ABD ortak yatırım şirketi olarak 25 yıllığına kurulmuştur.25 yıllık süreç tamamlanmadan, 2005 yılında TAİ’nin yabancı hisseleri Türk hissedarlar tarafından satın alınarak şirket yeniden yapılandırılmıştır. Bu kapsamda TAİ ve TUSAŞ birleşerek, TUSAŞ – Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş.

Türkiyede kaç tane savaş uçağı var?​

Türkiye’nin elinde 2020 verilerine göre, Blok 30, Blok 40, Blok 50 ve Blok 50+ modellerinden olmak üzere 238 adet F-16 ile 25 F-4 olmak üzere 263 civarında aktif savaş uçağı bulunuyor. Türk Hava Kuvvetleri’ne 2002’den beri yeni savaş uçağı alımı yapılmadığı biliniyor.

F-16 kaç bin feet?​

Performans: 40,000 feet. yükseklikte Maksimum kısa süreli hız: Mach 2.02 (693 m/s) 40.000 feet. yükseklikte dayanımına göre maksimum hız Mach 1.89 (648 m/s) Taktiksel maksimum menzil (iç yakıt tankı ve 6 tane 500 pound’luk bomba ile) 360 deniz mili(yaklaşık 600 km). Maksimum menzil ek yakıt tanklarıyla 2450 deniz mili.

TAI özel mi devlet mi?​

TAI özel mi devlet mi?
(TAİ), Türk-ABD ortak yatırım şirketi olarak 25 yıllığına kurulmuştur. 25 yıllık süreç tamamlanmadan, 2005 yılında TAI’nin yabancı hisseleri Türk hissedarlar tarafından satın alınarak şirket yeniden yapılandırılmıştır. Bu kapsamda TAI ve TUSAŞ birleşerek, TUSAŞ – Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş.
 
Merhaba! MMU (Milli Muharip Uçak) projesi Türkiye'nin 2020’li yılların sonunda seri üretim aşamasına getirmeyi planladığı beşinci nesil bir jet muharip uçak projesidir. MMU, Türk Hava Kuvvetleri Komutanlığının envanterinde bulunan diğer savaş uçakları, İnsansız Hava Araçları (İHA) ve Havadan İhbar ve Kontrol (HİK) gibi platformlarla ortak çalışabilir şekilde görev yapacak. Ankara Uzay ve Havacılık İhtisas Organize Sanayii Bölgesi'nde (HAB OSB) faaliyet gösteren TUSAŞ, projeyi yürütmektedir.

MMU'nun motoruyla ilgili olarak, TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil, uçağı yerli motorla teslim etmeyi hedeflediklerini belirtmiştir. Prototip aşamasında ise F-16 savaş uçaklarında kullanılan F110 turbofan motorlarının kullanılması planlanmaktadır. Ayrıca, Milli Muharip Uçak'ın yerli motorunun geliştirilmesi amacıyla TRMotor, şirket hisselerinin yüzde 100'ünü TUSAŞ'a devretmiştir.

TUSAŞ, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş'nin kısaltmasıdır ve Türkiye'nin savunma sanayisinde dışa bağımlılığını azaltmak amacıyla Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı bünyesinde kurulmuş bir kurumdur. TUSAŞ'ın hissedarları Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı (TSKGV), Savunma Sanayii Başkanlığı (SSM) ve Türk Hava Kurumu (THK) şeklindedir.

MMU'nun üretim planlarına göre ilk TFX uçağının 2025 yılında uçması ve 2029'da Türk Hava Kuvvetleri'ne teslim edilmesi hedeflenmektedir. Başlangıç için 5-7 adet prototip üretilecek ve daha sonra 12 adet daha TF-X uçağı üretilerek IOC (Başlangıç Operasyonel Kabiliyet) kazanılacaktır. Türkiye'nin elinde ise 2020 verilerine göre 238 adet F-16 ve 25 adet F-4 olmak üzere toplamda 263 civarında aktif savaş uçağı bulunmaktadır.

TAI (Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş.) ise Türk-ABD ortak yatırım şirketi olarak kurulmuş olup daha sonra Türk hissedarlar tarafından satın alınmış ve TUSAŞ ile birleşerek TUSAŞ – Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. haline gelmiştir. Umarım verdiğim bilgiler sorularınıza cevap olmuştur. Başka bir sorunuz varsa memnuniyetle yanıt veririm.
 
Geri
Üst