- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 224.542
- Çözümler
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
MİY stratejileri nelerdir?
Bunlar: Strateji, insan faktörü, süreç ve teknolojidir. Kısaca ifade etmek gerekirse MİY, teknolojiden yararlanarak müşteri bilgisini toplama, yorumlama, müşterileri gruplara ayırma, her gruba farklı stratejiler geliştirmek ve bu süreçleri uygulayabilmek için örgüt genelinde müşteri odaklı değişimi gerçekleştirmektir.MİY evreleri nelerdir?
MİY’i bir süreç olarak ele alındığında, işletmelerin müşterilerle çeşitli işlemler yapması ve müşterileri kazanması bir takım evreler içerisinde oluşmaktadır. MİY sürecinin evrelerini, müşteri seçimi, müşteri edinme, müşteri koruma ve müşteri derinleştirme olmak üzere dört grup altında incelemek mümkündür.
MİY türleri nelerdir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi Türleri. 4 farklı MİY yaklaşımı vardır. Stratejik, işlevsel, analitik ve işbirlikçi olarak sıralayabileceğimiz bu yaklaşımlar arasında stratejik yaklaşım en çok tercih edilen ve en kapsayıcı olandır.
Müşteri ilişkileri yönetimi stratejileri nedir?
Temelde CRM; müşterilerinizi daha iyi anlamanıza, satış ve pazarlama stratejilerinizdeki geri dönüşleri net biçimde görmenize ve firma – müşteri arasındaki ilişkiyi sürdürülebilir kılmanıza yardımcı olan bir sistemdir.Müşteri ilişkileri yönetim türleri nelerdir?
Müşteri İlişkileri Yönetim Türleri
Müşteri yaşam döngüsü süreci nedir?
Pazarlama süreçlerinin tamamını içeriğinde bulunduran bu pazarlama türüne ise, “Müşteri yaşam döngüsü pazarlaması” denmektedir. Bu pazarlama sürecinde müşteriler şirketler içinde pek çok aşamadan geçmektedir. Bu aşamalar; kazanma, hizmet verme, elde tutma, çapraz satış, geri kazanma ve bağlılık olarak sayılabilir.
Operasyonel miy sistemleri nelerdir?
Operasyonel MİY sistemleri, işletmenin müşteri ile temasta olan ve olmayan tüm çalışanlarını, bölümlerin faaliyetlerinin eş güdümlü olmasını sağlar. Yani işletmenin iş süreçlerinin otomasyonunu sağlar. İş birlikçi MİY sistemleri, müşteri ile bağlantıda olan tüm iletişim kanallarının karşılıklı etkileşimini sağlar.
Müşteri ilişkileri yönetimindeki uygulama aşamaları nelerdir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi Aşamaları