AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Milli Edebiyat Dönemi Bağımsız Sanatçıları Kimlerdir

SoruCevap

Yeni Üye
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
350.999
Çözümler
1
Tepkime puanı
17
Puan
308
Yaş
36
Milli Edebiyat Dönemindeki Bağımsız Yazarlar - Milli Edebiyat Dönemindeki Bağımsız Romancılar - Milli Edebiyat Dönemindeki Bağımsız Şairler


MEHMET AKİF ERSOY (1873 – 1936)

İstiklal Marşı’nın şairidir.
Şiirlerinde güzellikten çok doğruluğa önem verir: “Sözüm doğru olsun, odun gibi olsun tek.” demiştir.
Toplumcu bir sanattan yanadır.
Toplumun içinde bulunduğu sıkıntılardan İslamiyet’le kurtulabileceğini savunmuştur.
İstiklal Marşı ve Çanakkale Şehitleri şiirlerinde olduğu gibi kahramanlıkları milli ve dini duygularla anlatmıştır.
Destansı, öğüt verici şiirleri vardır.
Küfe, Mahalle Kahvesi, Seyfi Baba, Bülbül, Meyhane toplumsal konulu önemli şiirleridir.
Aruz ölçüsünü Türkçeye başarıyla uygulamıştır.
Şiiri düz yazıya yaklaştırmıştır; manzum hikâyeciliğin usta ismidir.
Manzum hikâyelerinde mesnevi geleneğinden yararlanmıştır.
Günlük konuşma dilini, başarıyla kullanmıştır.
Şiirlerini Safahat’ta toplamıştır.
İstiklal Marşı’nı orduya hediye ettiği için Safahat’a almamıştır.

Eseri:Şiir: Safahat (Yedi bölümden oluşur: Safahat, Hakkın Sesleri, Süleymaniye Kürsüsünde, Fatih Kürsüsünde, Hatıralar, Gölgeler, Asım)

YAHYA KEMAL BEYATLI (1884 – 1958)
Divan şiiriyle Batı şiirini ustalıkla kaynaştırmıştır.
Fransız tarihçi Albert Sorel’in etkisiyle Türk tarihine yönelmiştir.
Saf (öz) şiir anlayışına bağlı kalmıştır.
Aruzu Türkçeye ustalıkla uygulamıştır.
Hece ölçüsüyle yazdığı tek şiiri Ok’tur.
Şiirlerinde İstanbul sevgisi öne çıkar.
Klasik Türk müziğin e hayranlığıyla da tanınır.
İstanbul, aşk, tabiat, ölüm, musiki, sonsuzluk, rintlik, deniz başlıca konularıdır.
Aruzla ve divan nazım şekilleriyle modern şiirler yazmıştır.
“Beyaz lisan” anlayışını savunmuştur.
Dili mükemmel kullanmaya, sözcük seçimine, dize bütünlüğüne, ahenge ve kafiyeye büyük önem vermiştir.
Parnasizmin bizdeki temsilcisidir.
Nev Yunanilik (Neo Klasik) ve sembolizmden de etkilenmiştir.
Yahya Kemal Beyatlı’nın şiiri ile Milli Edebiyat Dönemi hece şiiri arasında sanat anlayışı, ahenk ve yapı bakımından farklılık olmakla birlikte milli konulara da yönelme bakımından ilişki kurulabilir.
“Süleymaniye’de Bir Bayram Sabahı” adlı şiiriyle bireyi tarih-kültür-gelenek perspektifiyle ele almış ve Süleymaniye Camii’ni bir medeniyet sembolü olarak kullanmıştır.
Sessiz Gemi, Rindlerin Akşamı, Aziz İstanbul, Atik Valde’den İnen Sokakta, Bir Başka Tepeden, Mohaç Türküsü, Mehlika Sultan, Süleymaniye’de Bir Bayram Sabahı önemli şiirlerindendir.
Bütün kitapları öldükten sonra yayımlanmıştır.

Eserleri:
Şiir: Kendi Gök Kubbemiz, Eski Şiirin Rüzgârıyla, Rubailer ve Hayyam Rubailerini Türkçe Söyleyiş
Deneme: Aziz İstanbul, Eğil Dağlar, Edebiyata Dair, Siyasi ve Edebi Portreler
Anı: “Çocukluğum, Gençliğim, Siyasi ve Edebi Hatıralarım”
Tarih: Tarih Musahabeleri

alıntı
 
Geri
Üst