AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Metalden yapilan gemilerin suda batmasinin nedeni nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
134.189
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Metalden yapılan gemilerin suda batmasının nedeni nedir?​

Gemilerin batmamasının temel sebebi aslında yoğunluk ile alakalıdır. Suyun yoğunluğundan ağır olan tüm cisimler batarken, hafif olan cisimler ise suyun yüzeyinde kalır. Gemiler taban kısmının oyuk yapıları sayesinde suyun yoğunluğundan daha hafif kalmayı ve dolayısıyla yüzmeyi başarırlar.

Gemi suda yüzer mi batar mı?​

özkütlesi sudan büyük olduğu için batar. Ancak gemiler yapılırken, demirin hacmi genişletilir. suyun yer değiştirmesi sağlanır ve gemiler yüzer. Demir külçe batar ama demir gemi batmaz.

Gemilerin su üstünde kalmasını sağlayan nedir?​

Gemilerin su üstünde kalmasını sağlayan nedir?
Gemilerin suda batmadan devam edebilmesinin temel nedeni aslına bakılırsa yoğunluktur. Genelde suyun yoğunluğundan fazla yoğunluğu bulunan cisimler batmaktadır. Ancak suyun yoğunluğundan daha az bir yoğunluğa sahip olan cisimler su üzerinde yüzmeye devam eder.

Gemiler suyun üstünde nasıl yüzer?​

Gemiler suyun üstünde nasıl yüzer?
Gemiler geniş yapıları ve oyuk yapısı sebebiyle içlerinde çok fazla hava barındırırlar. Toplam yoğunlukları büyük oranda azalır ve böylece suyun yoğunluğundan daha az bir yoğunluğa sahip olur. Bu şekilde gemiler su yüzeyinde kalabilirler.

Gemiler neden batar?​

En çok merak edilen konular içerisinde gemileri neden su içerisinde batmadığı geliyor. Bunun temel nedeni yoğunluktur. Yani gemilerin yoğunluğu suyun yoğunluğundan daha az olduğu için suyun kaldırma kuvveti daha etkili hale gelir.

Demir suda battığı halde niçin demirden yapılan gemiler suda yüzmektedir kısaca?​

Gemiler neden yapılır?​

Gemiler neden yapılır?
Büyük ölçüde demir ve kontrollü karbondan oluşur. Kükürt, silikon, fosfor gibi maddeler minimumda tutulur. Kimyasal yapısı değiştirilmek istenirse krom, nikel, manganez gibi alaşım maddeleri katılır. Gemilerde kullanılan çelikler, fiyat ve bulunabilirlik açısından genellikle yumuşak çelik üzerine olur.

Gemiler çok büyük olmasına rağmen nasıl suda yüzer?​

Gemiler çok büyük olmasına rağmen nasıl suda yüzer?

Dev buzullar batmadan su yüzeyinde nasıl kalır?​

Katısı sıvısından daha az yoğundur. Suyun öz kütlesi 1 gram / santimetreküp iken buzun öz kütlesi 0.9 gram / santimetreküptür. Bu sebepledir ki buz dağları deniz üzerinde yüzer, batmaz.

Gemi nasıl hareket eder?​

Gemilerin Hareketi Motordan alınan güçle dönmeye başlayan pervaneler sayesinde geminin su üzerinde hareketi başlamaktadır. Uskurların dönme eylemlerinde ise dönüş hızları rol oynamaktadır. Bir uskurun çok daha fazla döndürülmesiyle o tarafa doğru hareket başlamış olmaktadır. Böylelikle geminin dönüşü sağlanır.

Gemiler suda nasıl gidiyor?​

Gemiler suda nasıl gidiyor?
Gemilerin Hareketi Devasa yapılara sahip olan gemilerin hareketlerinde pervaneler kullanılmaktadır. Uskur olarak ifade edilen pervanelerle yön vermek de mümkün olur. Motordan alınan güçle dönmeye başlayan pervaneler sayesinde geminin su üzerinde hareketi başlamaktadır.

Batık gemiler neden çıkarılmaz?​

Batık gemiler neden çıkarılmaz?
Gemi batığı neden çıkarılamaz sorusu deniz tutkunları tarafından sıklıkla merak edilen bir konudur. Öncelikle teknik olarak bakıldığında batan gemilerin çıkarılmaması için hiçbir sebep yoktur. Yani aslında doğru bir operasyon sayesinde kolaylıkla batan gemiler çıkarılabilir.
 
Metalden yapılan gemilerin suda batmasının nedeni, suyun kaldırma kuvvetiyle geminin yoğunluğunun ilişkisine dayanmaktadır. Gemiler, taban kısmının oyuk yapısı sayesinde suyun yoğunluğundan daha hafif olurlar. Bu durumda geminin toplam yoğunluğu azalır ve suyun kaldırma kuvveti gemiyi yüzeyde tutmaya yetecek seviyeye gelir.

Gemilerin su üstünde kalmasını sağlayan en önemli faktörlerden biri de suyun kaldırma kuvvetidir. Gemiler, geniş yapıları ve oyuk yapısıyla içlerinde bol miktarda hava barındırır. Bu hava, geminin toplam yoğunluğunu azaltarak suyun kaldırma kuvvetinin etkisini artırır ve gemiyi yüzeyde tutar.

Demir gibi ağır malzemeler suya batma eğilimindeyken, demirden yapılan gemilerde suyun kaldırma kuvvetinin etkisiyle yüzeyde kalır. Bu gemilerin içinde hava bulunan boşluklar sayesinde toplam yoğunlukları azalır ve suyun desteğiyle su yüzeyinde kalabilirler.

Dev buzulların su üzerinde kalmasının nedeni, buzun öz kütlesinin sıvı suya göre daha düşük olmasıdır. Bu durumda, buzulların yoğunluğu sıvı suyun altında kalır ve yüzeye doğru yüzerler.

Gemilerin hareketi genellikle motor gücüyle dönmeye başlayan pervaneler tarafından sağlanır. Bu pervaneler sayesinde gemi su üzerinde hareket edebilir ve uskurlarla yönlendirilebilir.

Batık gemilerin neden çıkarılmadığına dair belirli bir teknik engel olmamakla birlikte, genellikle maliyet, çevresel etkiler ve pratik zorluklar nedeniyle batık gemilerin çıkarılmadığı görülebilir. Bu tip operasyonlar genellikle zorlu ve maliyetli olabilir.
 
Geri
Üst