AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Mesafeli satislarda cayma hakki ne zaman baslar?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
126.798
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Mesafeli satışlarda cayma hakkı ne zaman başlar?​

(2) Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar.

Koşulsuz iade hakkı nedir?​

Tüketicinin 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkı mevcuttur. Sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkı kullanılabilir. Ön bilgilendirme yükümlülüğü yerine getirilmezse cayma hakkı süresi 1 yıla çıkmaktadır.

Devre tatil sözleşmesi kaç gün önce tüketiciye verilir?​

Devre tatil sözleşmesi kaç gün önce tüketiciye verilir?
6502 Sayılı Kanun madde 50/IV uyarınca, “Devre tatil sözleşmeleri, uzun süreli tatil hizmeti sözleşmeleri, değişim sözleşmeleri ve satıcı veya sağlayıcının devre tatil veya uzun süreli tatil hizmetinin alınıp satılması hususunda tüketiciye yardımcı olduğu yeniden satış sözleşmelerinin kurulmasından en az bir gün önce.

Sözleşmeden cayma hakkı kaç gün?​

MADDE 8 – (1) Tüketici, sözleşmenin kurulduğu tarihten itibaren on dört gün içinde, herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. (2) Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcıya noterlikler aracılığıyla yöneltilmesi yeterlidir.

Koşulsuz iade hakkı kaç gün?​

İade Süresi (Cayma Hakkı) Kaç Gündür? Alıcı; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, malı teslim aldığı tarihten itibaren on dört gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

Kutusu açılmış ürün iadesi olur mu?​

Kutusu açılmış ürün iadesi olur mu?
Uygulamada gözlemlenmektedir ki satıcı şirketler çoğu zaman ambalajı ya da paketi açılmış ürünün iadesini kabul etmemektedir. Fakat bu tutum çoğu zaman hukuka aykırıdır. Tüketici, kural olarak herhangi bir gerekçe göstermek zorunda kalmadan ve herhangi bir şekilde ceza ödemeksizin sözleşmeden cayabilir.

Mesafeli Satış cayma hakkı kaç gün?​

Zira 29188 sayılı Mesafeli Satış Yönetmeliği kapsamında sadece mesafeli satışlarda uygulanabilecek olan cayma hakkı düzenlenmiştir : MSY 9. Madde Cayma hakkı; (1) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

Elektronik ürünlerde cayma hakkı ve iade süreci nasıl kullanılır?​

Elektronik ürünlerin “Cayma Hakkı” dahilinde iade alınabilmesi için satın alınan ürünün, orijinal kutusuna zarar verilmemiş olması, faturasının ve tüm tamamlayıcı aksesuarlarının ürün ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Gönderilmemesi halinde iade talebi reddedilecektir.

Devre tatil sözleşmesinin kurulmasından en az kaç gün önce tüketiciye verilmesi zorunludur?​

Devre tatil sözleşmesinin kurulmasından en az kaç gün önce tüketiciye verilmesi zorunludur?
Devre Tatil ve Uzun Süreli Tatil Hizmeti Sözleşmeleri Yönetmeliğinin 5 nci maddesi gereğince, satıcı veya sağlayıcı, bu Yönetmelik kapsamında düzenlenen sözleşmelerin kurulmasından en az bir gün önce tüketicilere yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile ön bilgilendirme formu vermek zorundadır.

Devre tatil sözleşmesi kaç gün?​

Tüketicilerin devre tatil sözleşmelerini 14 gün içinde hiçbir gerekse göstermeksizin ve herhangi bir cezai şart ödemeden fesih hakkı bulunmaktadır.

Sözleşmeden cayma nasıl olur?​

 
Mesafeli satışlarda cayma hakkı, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Cayma hakkı süresi, tüketiciye belirli bir süre içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma imkanı sunar. Önemli olan nokta, cayma hakkının bu süre içinde kullanılmasıdır.

Koşulsuz iade hakkı ise tüketicinin 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahip olmasıdır. Sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkı kullanılabilir. Ön bilgilendirme yükümlülüğü yerine getirilmezse cayma hakkı süresi 1 yıla çıkar.

Devre tatil sözleşmesi ise, devre tatil hizmeti sözleşmelerinin tüketiciye en az bir gün öncesinden yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirilmesini gerektirir. Bu süre, tüketicinin sözleşmeyi inceleme ve karar verme imkanına sahip olması için önemlidir.

Kutusu açılmış ürün iadesi konusunda, satıcıların genellikle ambalajı ya da paketi açılmış ürünlerin iadesini kabul etmeme eğiliminde olduğu fakat bu durumun hukuka aykırı olabileceği belirtilmiştir. Tüketici herhangi bir gerekçe göstermeden ve ceza ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

Son olarak, elektronik ürünlerde cayma hakkı ve iade süreci için ürünün orijinal kutusuna zarar verilmemiş olması, faturasının ve tüm tamamlayıcı aksesuarlarının ürünle birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Bu şartlar sağlanmadığı takdirde iade talebi reddedilebilir.
 
Geri
Üst