AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Medya okuryazarligi hangi beceriyi kapsar?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.357
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Medya okuryazarlığı hangi beceriyi kapsar?​

Medya okuryazarlığı; yaygın kabul gören tanımıyla, çeşitli türden (görsel, işitsel, basılı, vb.) medya mesajlarına erişebilme, erişilen medyaları eleştirel bakış açısıyla çözümleyip değerlendirebilme ve kendi medya iletilerini üretebilme becerisidir.

Medya okur yazarı nasıl olunur?​

Medya okur yazarı nasıl olunur?
Medya okuryazarlığını öğrenmek ve öğretmek için:
- Eleştirel Düşünebilmeyi Öğrenmelisiniz.
- Bilinçli Bir Tüketici Olmalısınız.
- Bakış Açısını Tanıyabilmelisiniz.
- Medyayı Sorumlu Bir Şekilde Oluşturmalısınız.
- Kültürümüzdeki Medyanın Rolünü Tanımlamalısınız.
- Yazarın Amacını Anlamalısınız.

Medya okuryazarlığı hangi ders?​

Medya okuryazarlığı hangi ders?
Ders 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerine. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) ve Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) işbirliğiyle geliştirilen Medya Okuryazarlığı Projesi kapsamında Türkiye genelindeki tüm ilköğretim okullarında önümüzdeki yıldan itibaren “medya okuryazarlığı dersleri” verilecek.

Medya Okuryazarlığı bir olgu değil beceridir ifadesinde anlatılmak istenen nedir?​

Medya Okuryazarlığı Dersinin amacı yalnızca medyanın olumsuz etkilerinin bilişsel olarak giderilmesi için beceri ve yetenek kazandırılması değildir; amaç giderek daha güçlü bir biçimde medya tarafından belirlenen yaşam alanının korunmasıdır.

Medya okur yazarlığı ne değildir?​

Medya okur yazarlığı ne değildir?
Yani kısacası medya okuryazarlığı medyayı hem kullanabilme, hem de doğru kullanabilme becerilerinin bütünüdür. Herhangi bir medya içeriğinde anlatılanları olduğu gibi doğru kabul etmez, kendi akıl ve bilgi süzgecinden geçirerek yeniden anlamlandırır, doğru veya yanlış olan içerikleri değerlendirmeyi bilir.

Medya okuryazarlığı ne yapar?​

Medya okuryazarlığı ne yapar?
Medya okuryazarı medya mesajlarını anlar. Yani medya araçlarıyla iletilmek istenen mesajları fark eder ve anlar. Medya okuryazarı medya mesajını değerlendirir ve çözümler. Yani medya mesajlarını farklı bilgi kaynakları ve bilgilerle, kendi kültür ve değerleriyle karşılaştırıp çözümler.

Medya okuryazarlığı dersi nasıl bir derstir?​

Çocuklar bu derslerde, bilgiye erişim, çözümleme, değerlendirme ve üretim becerilerini geliştirecek. Yenilenen programla, medya iletilerine yönelik farkındalık düzeyi yüksek, medyadaki olay, olgu ve içeriklere eleştirel yaklaşan, sorumlu ve etik davranan bir medya okuryazar bireyi yetiştirmek amaçlanıyor.

Medya okuryazarlığı dersi ne zaman başladı?​

Medya okuryazarlığı dersi ne zaman başladı?
Bu doğrultuda, 2006-2007 öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen beş pilot ilde medya okuryazarlığı dersi okutulmaya başlanmış, 2007-2008 eğitim-öğretim yılından itibaren ilköğretim okullarının 6. 7. ve 8. Sınıflarında seçmeli ders olarak okutulmaya başlamıştır.

Medya okuryazarlığı temel ilkeleri nelerdir?​

Medya okuryazarlığı temel ilkeleri nelerdir?
Medya Okuryazarlığı; hem öğrencilerin Tv.Özel yaşamın gizliliğine saygıEstetik duyarlılık.Dürüstlük.Sorumluluk.Etik kurallara bağlılık.Farklılıklara saygı duyma.Kültürel mirası yaşatma bilinci.
 
Medya okuryazarlığı, çeşitli medya türlerine erişebilme, eleştirel bir bakış açısıyla içerikleri değerlendirme ve kendi medya içeriklerini üretme becerisini kapsar. Bu becerileri geliştirmek için eleştirel düşünme, bilinçli tüketici olma, farklı bakış açılarını anlama, medya iletilerini sorumlu bir şekilde oluşturma ve kültürde medyanın rolünü anlama gibi yetkinlikler gereklidir.

Medya okuryazarlığı dersleri genellikle 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerine verilmektedir. Türkiye genelindeki ilköğretim okullarında, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) ile Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) işbirliğiyle geliştirilen Medya Okuryazarlığı Projesi kapsamında önümüzdeki yıllarda medya okuryazarlığı dersleri zorunlu hale getirilmektedir.

Medya Okuryazarlığı Dersi, sadece medyanın olumsuz etkilerini gidermeyi öğrenme amacı taşımaz. Aynı zamanda medya tarafından şekillenen yaşam alanlarını koruma ve eleştirel düşünme becerilerini güçlendirme amacını da içermektedir.

Medya okuryazarlığı, medyanın doğru kullanımı ve içeriklerin eleştirel bir bakışla değerlendirilmesi becerilerini kapsar. Bu bağlamda medya okuryazarı, medya iletilerini anlar, değerlendirir, çözümler ve kendine özgü bakış açısıyla yorumlar.

Medya okuryazarlığı derslerinde çocuklar, bilgiye erişim, çözümleme, değerlendirme ve üretim becerilerini geliştirirken medya içeriklerine eleştirel yaklaşımı benimsemeyi ve sorumlu bir medya tüketici olmayı hedefler. Bu dersler, öğrencilere medyadaki olaylara ve içeriklere farkındalık düzeyi kazandırarak etik ve sorumlu davranışlar sergilemelerine olanak tanır.

Medya okuryazarlığı dersleri, Türkiye'de 2007-2008 eğitim-öğretim yılında ilköğretim okullarının 6., 7. ve 8. sınıflarında seçmeli ders olarak başlamıştır. Bu derslerin amacı, öğrencilerin medya okuryazarlığı becerilerini geliştirerek medya içeriklerine daha eleştirel yaklaşmalarını ve sağlıklı medya tüketimi alışkanlıkları edinmelerini sağlamaktadır.

Medya okuryazarlığının temel ilkeleri arasında televizyon özel yaşamın gizliliğine saygı, estetik duyarlılık, dürüstlük, sorumluluk, etik kurallara bağlılık, farklılıklara saygı, kültürel mirası yaşatma bilinci gibi değerler yer almaktadır. Bu ilkeler, medya içeriklerini anlamlı bir şekilde değerlendirebilmek ve toplumsal olarak daha bilinçli bir şekilde medya kullanımını teşvik etmek amacıyla önem taşımaktadır.
 
Geri
Üst