AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Medikal rapor nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Medikal rapor nedir?​

Hastalığın teşhisi, hastanın dinlenme durumu vb.ni gösteren, doktor veya doktorlar kurulu tarafından verilen yazı.
Medikal raporu kaç gün geçerli?
Bir defaya mahsus verilen tıbbi malzemeler için düzenlenen sağlık raporları ile fatura tarihi arasında en fazla 2 ay olmalıdır. Ancak temin edilen tıbbi malzemenin ısmarlama ürün olması halinde sağlık raporu ile fatura tarihi arasındaki süre en fazla 4 ay olmalıdır.

Medikal malzeme raporu nereden alınır?​

Taburculuk sırasında gerekli olan tıbbi malzemeler için hastane tarafından rapor ve reçete düzenlenir. Gerekli malzemelerin tedariki için de önce medikal firmalara başvurulur. SGK ile anlaşmalı firma, hastanın ve hastanın ihtiyacı olan ürünlerin bilgilerini MEDULA’ya kaydeder.
Medikal reçete nasıl girilir?
1.https://medsahis.sgk.gov.tr/sahis/pages/login.jsp linkine tıklayarak giriş yapılır. 2.Reçete, reçete yazım tarihi itibari ile 5 iş günü içerisinde sisteme girilmelidir. 3. Hastanın reçete ve rapor sorgu işlemi mutlaka yapılarak sisteme girilmelidir. Sisteme önceden işlenmiş raporun doğruluğu denetlenmelidir.
Doktorunuz tarafından rapor üzerinde farklı bir tarih belirtilmediyse hasta bezi raporunuz 2 yıl geçerlidir.
Medikal reçete tarama işlemi nasıl yapılır?
Cep telefonunuza indireceğiniz E-Asistan uygulamasıyla reçetenin fotoğrafını çekmeniz yeterli. Dijital reçete anında telefonunuz tarafından masaüstünüze gönderilir. 4 telefon istenirse 4 veya daha fazla farklı bilgisayara bağlanıp kullanılabilir.

Bez raporunu hangi doktor yazar?​

Hasta bezi raporu için bir üroloji ya da nöroloji doktoruna ya da bağlı bulunduğunuz aile hekiminize başvurmanız gerekmektedir. Eğer hastanız yatalak ise ve doktora gidemeyecek durumda ise Türkiye’nin her yerinden alan kodu çevirmeden 444 38 33 numaralı telefonu arayabilirsiniz.
 
Geri
Üst