- Konu Yazar
- #1
Mazda rx8 Motor ömrü ne kadar?
motoru yağlamaya ve devirli kullanıma dikkat ederseniz 200.000 mil (360.000 km) yapıyor. motorunda az parça olduğu için görece ucuzdur.Mazda rx8 100 km ne kadar yakar?
Teknik özellikler Mazda RX-8 1.3 Wankel (250 bg) 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009Genel bilgi
Şehir dışı yakıt tüketimi | 8.9 Lt/100 km 26.43 US mpg 31.74 UK mpg 11.24 km/Lt
Ortalama yakıt tüketimi | 11.4 Lt/100 km 20.63 US mpg 24.78 UK mpg 8.77 km/Lt
Yakıt Tipi | Benzin
Hızlanma 0 – 100 km/saat | 6.5 saniye
Rx-8 fiyatına göre çok güçlü bir araç bu açıdan iyi, 0-100 ve son hızı da güzel ancak yakıt tüketimi fazla, arkası çok dar ve de uzaktan bakılınca mazda sporttan zor ayırtediliyor…. birde ikinci elde çok zor alınıp satılan bir araç Bu sınıfta hiçbir araba 2. el kaygısı ile alınmaz. Mazda Sport diye bir araba yok.
Wankel motor neden kullanılmıyor?
Wankel motor neden kullanılmıyor?Bu sekmanların hasarları arttığında emme, yanma, kompresyon ve egzoz odacıkları arasında izolasyon kaybı, birbirine karışma ve dolayısıyla da motor da kompresyon kaybı dediğimiz olay meydana gelir ki, bu Wankel motorların kaybedilmesinin yegane sebebidir.
RX-8 motor nedir?
RX-8 motor nedir?felix wankel tarafından icat edilen, ticari olarak yalnızca mazda rx-7 ve mazda rx-8 modellerinde kullanılan, çalışma prensibi içten yanmalı motorlardan tamamen farklı, bünyesinde silindir ve piston barındırmayan, düşük hacimden bol miktarda güç elde eden, basit, hafif, ama ekonomik olmayan motordur.
Mazda rx8 kaç beygir?
Mazda’nın Renesis Rotary Motor’a sahip spor modeli RX-8 nihayet Türkiye’de satışa sunuldu. RX- 8, sahip olduğu Renesis Rotary Motor ve 6 ileri manuel şanzıman sayesinde yüksek performans sunuyor. 2 x 654 cc’lik motor yaklaşık 1300 cc hacminde.Mazda Rx8 ne motoru var?
Mazda RX-8 modelinin en dikkat çeken özelliği ise Mazda’ya özel Renesis Rotary motorlu olması. 2 x 654 cc’lik motor yaklaşık 1300 cc hacminde. 2005 Euro 4 emisyonlarını karşılayan 1.3 litrelik motor 240 beygir güç üretiyor.Wankel motorların en büyük avantajı çok düşük hacimlerden çok yüksek güç elde edebilmeleridir. Ayrıca bu motorlarda bulunan parça miktarı pistonlu motorlardan oldukça azdır. En basit olarak supap ve supabları hareket ettiren bir tertibat yerine basit emme ve egzoz kanalları mevcuttur.