AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Matematik hangi becerileri kazandirir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.319
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Matematik hangi becerileri kazandırır?​

Yeni bir anlayış ve yaklaşımla uygulamaya sunulan matematik dersi öğretim programına göre matematik eğitimi, bireylere çeşitli deneyimleri analiz edebilecekle- ri, tahminde bulunacakları ve problem çözebilecekleri bir dil ve sistematik kazandırır. Ayrıca, yaratıcı düşünmeyi kolaylaştırır ve estetik gelişimi sağlar.

Matematiksel süreç becerileri nelerdir?​

Bu çerçevede, matematik öğretim programının geliştirmeyi amaçladığı matematiksel beceri ve yeterliliklerden bazıları, “matematiksel modelleme ve problem çözme”, “matematiksel süreç becerileri: Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkin kullanma (matematiksel iletişim)”, “matematiksel akıl yürütme ve ispat yapma” …
Sayı ve işlem becerisi; öğrencilerin sayıları ve sayı sınıflarını anlaması, sayıları birbirleriyle ilişkilendirmesi ve aritmetik işlemlerin kendi aralarında olan bağlantılarını kullanarak verilen problemleri çözmesi olarak tanımlamaktadır.
Matematikte ilişkilendirme becerisi nedir?
NCTM (2000) ise ilişkilendirme becerisinin temel bileşenlerini (i) matematiksel fikirler arasındaki ilişkilerin farkına varma ve bu ilişkileri kullanma (ii) matematiksel fikirlerin bir diğeriyle nasıl ilişkili olabileceğini ve bu ilişkilerle yeni fikirlerin nasıl inşa edilerek tutarlı bir bütün haline …
Matematiksel yeterlikler nelerdir?
Matematiksel yeterlilik, günlük hayatta, okulda ya da matematik dersinde karşı- laşılan problemleri matematiksel mantık yürüterek çözebilme olarak tanımlanabilir. Matematiksel yeterliliğin oluşabilmesi için matematiksel düşünmenin öğrenilmesi ve bu düşüncenin uygulanabilmesi gereklidir.

Günlük Hayatta matematik nerede kullanılır?​

Matematiğin Günlük Hayatta Kullanım Alanları Nelerdir?

Matematik becerileri nelerdir?​

Matematiksel Beceriler
Okuma, yazma, toplama, çıkarma, çarpma ve bölme gibi daha ileri öğrenim sağlamakta gerekli olan beceriler.
Matematik günlük hayatta hangi alanlarda kullanılır?
Tarihte değiş tokuştan sonra ticaret yapma gereği duyulduğunda insanlar matematiği kullanmışlardır. Örnekleri arttırırsak; marketler, mağazacılar , hesaplamalarda , bankalarda, okuldaki derslerde, meteorolojide, elektrik ve elektronik işlerde, saat hesaplamalarında ve daha nice alanlarda matematik kullanılır.
Matematiksel iletişim becerileri nelerdir?
Matematiksel iletişim becerisi bireylerin düşüncelerini açıkça ifade edebilmeleri, diğer bireylerin düşüncelerini anlamlandırabilmeleri ve bu süreçte matematik dilini doğru ve etkili bir şekilde kullanabilmelerini ifade etmektedir (National Council of Teachers of Mathematics [NCTM], 2000).

Türkçe öğretiminde temel beceriler nelerdir?​

Buna bağlı olarak Türkçe dersinin amacı, dört temel dil becerisi olan okuma, dinleme, konuşma, yazma ile bağlantılı olarak programda yer alan temel becerileri (Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, iletişim kurma, problem çözme, karar verme, bilgi teknolojilerini kullanma.

Eğitimde temel beceriler nelerdir?​

Etkili okuma, dinleme, yazma ve konuşma, okuduğunu ve dinlediğini anlama becerileri, öğrencilerin öğrenmelerine yön veren temel beceriler arasında yer almaktadır.
Matematik ve Yedi Meslek
Matematik bize ne katar?
Matematik ile uğraşmak mantıklı düşünme yetisini geliştirir, karar verme sürecinin doğruluğunu arttırır. Hem çocuklarda hem gençlerde hem de yetişkinlerde akıl yürütme yeteneklerini kuvvetlendirir. Matematikte iyi olmak en azından bunun için çaba harcamak problem çözme becerilerini geliştirir.
Matematik sınıflarında iletişim neden önemlidir?
Başka bir deyişle, öğrencilerin matematik dilini akıcı bir şekilde kullanarak öğretmenleri ve birbirleri ile etkili iletişim kurabilmeleri, onların yaratıcı matematiksel fikirler geliştirebilmeleri için bir gereklilik olarak görülmektedir (Matteson, 2006; Mullen, 2009; Morgan, 2011).
 
Geri
Üst