AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Matematik dersinin kazandirmayi hedefledigi degerler ve beceriler nelerdir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
131.526
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Matematik dersinin kazandırmayı hedeflediği değerler ve beceriler nelerdir?​

Bu çerçevede, matematik öğretim programının geliştirmeyi amaçladığı matematiksel beceri ve yeterliliklerden bazıları, “matematiksel modelleme ve problem çözme”, “matematiksel süreç becerileri: Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkin kullanma (matematiksel iletişim)”, “matematiksel akıl yürütme ve ispat yapma” …

Tahmin becerisi neden önemlidir?​

Tahmin becerisi neden önemlidir?
Tahmin en önemli nöropsikolojik fonksiyonlardan biridir, çünkü günlük aktivitelemizin çoğı hız, mesafe veya zaman tahmin becerimize bağlıdır. Tahmin, başka bir çözüm yolu olmadığında öngörmemize ya da bir tepki geliştirmemize olanak tanıyan zihinsel süreç olara düşünülebilir .

Matematik dersi öğretim programında temel beceriler nelerdir?​

Matematik dersi öğretim programında temel beceriler nelerdir?
İlköğretim Matematik Dersi(1-5) Öğretim Programının geliştirmeyi hedeflediği beceriler; problem çözme, iletişim, ilişkilendirme ve akıl yürütme- dir.

Matematik becerileri nelerdir?​

Matematiksel Beceriler
- SAYI VE İŞLEM BECERİSİ
- UZAMSAL VE ŞEKİL BECERİSİ
- MATEMATİKSEL MUHAKEME BECERİSİ
- MATEMATİKSEL BİLGİ OKURYAZARLIĞI.

Matematik dersi öğretim programında hangi değerler yer alır?​

Matematik dersi öğretim programında hangi değerler yer alır?
Öğretim programlarında yer alan “kök değerler” şunlardır: adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik, yardımseverlik.

Tahmin ve Kontrol nedir?​

Tahmin ve Kontrol nedir?
Tahmin ve kontrol; mantıklı bir tahmin yapıp doğruluğu araştırılır. Tahmin eğer doğru cevap ise problemin çözümü- dür, değilse önceki tahminin katkısıyla başka bir tahmin yapılır. Diyagram çizme; problemi görsel olarak sunmak için bilgiye dayalı bir çizim yapılır.
Matematikte tahmini ne demek?​
Çıkarma işleminde farkı tahmin etme yönteminde işlem yapılacak sayılar en yakın onluk ya da yüzlük sayıya yuvarlanır. Bu yuvarlama yöntemi ile farkı tahmin etmedir.B öylece işlem yapmak kolaylaşır. 92 – 18=? Bu çıkarma işleminde sonuç tahmin edilirken yuvarlama yapılır.

Matematikte duyuşsal beceriler nelerdir?​

Matematikte duyuşsal beceriler nelerdir?
Bunlar; (1) matematiğe duyulan ilgi, (2) matematiğe yönelik araçsal motivasyon, (3) matematiksel özbenlik algısı, (4) matematiksel davranış, (5) matematik çalışma ahlâkı, (6) matematiğe yönelik özyeterlik algısı, (7) problem çözme azmi ve (8) problem çözmeye açıklık olarak sıralanmaktadır.

Değerler eğitimi hangi derste işlenir?​

Değerler eğitimi hangi derste işlenir?
Yeni müfredatta İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinden Fen Bilgisi dersine, müzik dersinden Matematik dersine kadar 15 temel eğitim dersinin içine “Değerler Eğitimi” yerleştirildi.
 
Matematik dersinin kazandırmayı hedeflediği değerler ve beceriler oldukça çeşitlidir. Matematiksel beceri ve yeterlilikler arasında "matematiksel modelleme ve problem çözme", "matematiksel süreç becerileri: matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkin kullanma (matematiksel iletişim)", "matematiksel akıl yürütme ve ispat yapma" gibi unsurlar bulunmaktadır. Bu beceriler, öğrencilerin matematiksel düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlar ve onları gerçek yaşam problemlerini çözmeye hazırlar.

Tahmin becerisi de matematik öğreniminde önemli bir yere sahiptir. Tahmin, günlük yaşamda hız, mesafe veya zaman gibi kavramların anlaşılmasında ve karar vermede önemli bir rol oynar. Doğru tahmin yapabilmek, problem çözme sürecinde alternatif çözüm yolları bulmamıza da yardımcı olabilir.

Matematik dersi öğretim programında yer alan temel beceriler ise genellikle problem çözme, iletişim, ilişkilendirme ve akıl yürütme gibi beceriler üzerine odaklanır. Öğrencilere matematiksel kavramları anlamaları ve uygulamaları konusunda destek olmayı hedefler.

Matematik becerileri genel olarak sayı ve işlem becerisi, uzamsal ve şekil becerisi, matematiksel muhakeme becerisi ve matematiksel bilgi okuryazarlığı gibi alanlarda öne çıkar. Bu beceriler öğrencilerin matematiksel düşünme becerilerini geliştirmeye yöneliktir.

Matematik dersi öğretim programında yer alan değerler ise genellikle adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik, yardımseverlik gibi temel değerleri içerebilir. Bu değerlerin öğrencilere kazandırılması, karakter gelişimlerine olumlu katkı sağlayabilir.

Duyuşsal beceriler ise matematikte duyulan ilgi, matematiksel özbenlik algısı, matematiksel davranış, matematik çalışma ahlakı, matematiğe yönelik öz yeterlik algısı, problem çözme azmi ve problem çözmeye açıklık gibi unsurları içerir. Bu beceriler öğrencilerin matematikle olan ilişkilerini ve tutumlarını etkileyebilir.

Son olarak, değerler eğitimi günümüz eğitim programlarında çeşitli dersler aracılığıyla işlenmektedir. Yeni müfredata göre, İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinden Fen Bilgisi dersine, müzik dersinden Matematik dersine kadar farklı derslerde değerler eğitimine yer verilmektedir. Bu yaklaşımın öğrencilerin değerlerine duyarlı bireyler olarak yetişmelerine katkı sağlaması amaçlanmaktadır.
 
Geri
Üst