AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Matematik dersinde neden iliskilendirme yapilmalidir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Matematik dersinde neden ilişkilendirme yapılmalıdır?​

Çünkü günlük hayat ve diğer derslerle ilişkilendirme sayesinde, öğren- cilerin matematiği daha rahat ve daha anlamlı öğrenmeleri sağlanacak, edinilen bilgilerin kalıcılıkları artacak ve matematiğe karşı öz güvenleri artarak olumlu tutuma sahip olabileceklerdir (Kaya, 2020).

Matematiksel ilişkilendirme nedir?​

NCTM (2000) ise ilişkilendirme becerisinin temel bileşenlerini (i) matematiksel fikirler arasındaki ilişkilerin farkına varma ve bu ilişkileri kullanma (ii) matematiksel fikirlerin bir diğeriyle nasıl ilişkili olabileceğini ve bu ilişkilerle yeni fikirlerin nasıl inşa edilerek tutarlı bir bütün haline …

Matematik ilk kim buldu vikipedi?​

Matematik ilk kim buldu vikipedi?
Yazılı matematiğin en eski kanıtı, Mezopotamya’daki en eski uygarlığı inşa eden eski Sümerler’e dayanır. MÖ 3000’den itibaren karmaşık bir metroloji (ölçme bilimi) sistemi geliştirdiler.

Matematik öğretiminde ilişkilendirme hangi amaçlarla yapılır?​

Matematik öğretiminde ilişkilendirme hangi amaçlarla yapılır?
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, matematiksel kavramların birbiriyle, diğer derslerle ve günlük hayatla olan ilişkisini incelemek, bu ilişkilerin öğrenciler tarafından anlaşılması için gerekli güncel yöntemleri tartışmaktır.

Matematik öğretiminde ilişkilendirme neden önemli?​

Sonuç olarak matematik öğretiminde ilişkilendirme, öğrencilerin birçok duyusuna hitap ederek tektip öğretimden uzak, öğrenme verimini arttırmaktadır. Öğrenci, matematik ile günlük hayat arasındaki ilişkiyi kavradığında, matematik öğrenmek öğrenciye zevk verecek ve matematiğe olan ön yargılarını kıracaktır.

Matematik ilk olarak ne zaman ortaya çıktı?​

Matematiğin tarihçesi ilk olarak M. Ö. 2000’li yıllara kadar uzanıyor. Bu dönemlerde Babil’iler kendi hayatlarında ekonomik ve sosyal olarak ihtiyaçlarını giderebilmek için matematiği kullanmıştır.

Matematik nerede ne zaman ve nasıl doğdu?​

Matematik nerede ne zaman ve nasıl doğdu?
MÖ 3000 yıllarından itibaren Mısır’da ve Mezopotamya’da karşılaşılan matematik, bu durumun en iyi bilinen örnekleridir. Esasında matematiğin gündelik yaşamın bir parçası olarak doğduğu aşikârdır. MÖ. 3000 yıllarından itibaren Mısır’da ve Mezopotamya’da karşılaşılan matematik, bu durumun en iyi bilinen örnekleridir.

Okulu Hangi salak buldu?​

Okulu Hangi salak buldu?
Esasında okulun bulan kişi diğer tabiri ile mucidi olarak bilinen isim, 1796 yılında Franklin Massachusetts’te dünyaya gelmiş bir birey olan Horace Mann’dır. Horace Mann, Latince ve Yunanca hususunda üniversite profesörü olarak görev yapmaktaydı.

Ilişkilendirme kavramı nedir?​

Heibert ve Carpenter (1992) Matematiksel İlişkilendirmeyi, bir örümcek ağı gibi yapılanmış zihinsel ağın bir parçası olarak tanımlamaktadır. Bu ağda bağlantı yerleri ve düğümler tanımlanmış bilgi parçaları aradaki iplikçikler ise bunlar arasındaki ilişki olarak düşünülür.
 
Matematik dersinde ilişkilendirme yapılmalıdır çünkü bu sayede öğrencilerin matematiği daha rahat ve anlamlı öğrenmeleri sağlanır. Matematik dersinin günlük hayatla ve diğer derslerle ilişkilendirilmesi, öğrencilerin edindikleri bilgilerin kalıcılığını artırır ve matematiğe karşı özgüvenlerini güçlendirerek olumlu bir tutum geliştirmelerine yardımcı olur.

Matematiksel ilişkilendirme, matematiksel fikirler arasındaki ilişkileri fark etme, bu ilişkileri kullanma, matematiksel fikirlerin birbiriyle nasıl ilişkili olabileceğini anlama ve yeni fikirlerin nasıl inşa edilerek tutarlı bir bütün haline getirilebileceğini kavrama becerisini içerir.

Matematik öğretiminde ilişkilendirme, matematiksel kavramların birbiriyle, diğer derslerle ve günlük hayatla ilişkilendirilerek öğrencilerin bu ilişkileri anlamasını ve öğrenmelerini kolaylaştırmayı amaçlar. Bu sayede öğrencilerin matematik dersine karşı ilgileri artar ve öğrenme verimleri yükselir.

Matematik öğretiminde ilişkilendirme, öğrencilerin farklı duyularına hitap ederek monoton öğretimden uzaklaşıp öğrenmeyi daha keyifli hale getirir. Öğrenciler, matematikle günlük hayat arasındaki ilişkiyi anladıklarında matematik öğrenmeyi zevkli bulacak ve matematiğe karşı olan önyargılarını yeneceklerdir.

Matematik tarihi M. Ö. 2000'li yıllara kadar uzanmaktadır. Bu dönemlerde Babililer matematiği ekonomik ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için kullanmıştır. Matematik, Mısır ve Mezopotamya gibi yerlerde doğmuş ve gündelik hayatın bir parçası olmuştur. Matematiksel düşünce ve uygulamalar zamanla gelişmiş ve bugünkü şeklini almıştır.

Sonuç olarak, matematik öğretiminde ilişkilendirme yapılması öğrencilerin matematiği anlamasını kolaylaştırır, öğrenme motivasyonlarını arttırır ve matematikle olan ilişkilerini güçlendirir. Bu nedenle, matematik dersinde ilişkilendirme büyük önem taşımaktadır.
 
Geri
Üst