AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Marka konumlandirma nasil yapilir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
140.190
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Marka konumlandırma nasıl yapılır?​

Stratejinizin taslağını ortaya koyun
- Rekabetle ilgili analizlerinizi ve rakiplerin pazardaki konumlandırmalarını yazınİ
- Markanızı eşsiz yapan özellikleri yazın.
- Vizyonunuzu ve değerlerinizi yazın.
- Ulaştığınız ya da ulaşmak istediğiniz müşteri profilini (hedef kitleyi) yazın.

Marka nedir Kotler?​

Philip Kotler’a Göre Marka Bu arada duayen isim Philip Kotler ise markayı şöyle tanımlıyor: Marka; üretici ve satıcının, tüketicilere belirli özellik ve faydaları sürekli olarak sunacağının bir vaadi ve kalite garantisidir.

Marka vaadi nasıl oluşturulur?​

Marka vaadi nasıl oluşturulur?
Marka Stratejisi Neden Önemlidir?
- Marka Stratejisi Nasıl Oluşturulur?
- Amaç ve Hedef Belirleyin.
- Markanızın Hedef Kitlesini Tanıyın.
- Sektördeki Rakiplerinizi Tanıyın.
- Reklam ve Metinlerinizde Güçlü Mesajlar Oluşturun.
- Tutarlı Olun ve Uyum Sağlayın.
- Markanızı Doğru Bir Şekilde Öne Çıkarın.
- Anlamlı Günlere Özel İçerik Oluşturun.

Marka kavramının tanımı nedir?​

Sınai mülkiyet açısından “Marka”: bir işletmenin ürettiği ya da sattığı mal ve hizmetleri diğer işletmelerin mal ve hizmetlerinden ayırt etmek için kullanılan her türlü; sözcük, şekil, renk, harf, sayı, sesler, hareket, koku veya ambalajdan ibaret olabilen İŞARETTİR.

Konumlandırma yaklaşımları nelerdir?​

Konumlandırma Stratejisinde Kullanılabilecek Temel Yaklaşımlar
- Ürün Özellikleri ve Tüketici Yaklaşımı
- 2. Fiyat ve Kalite Yaklaşımı
- Kullanım ve Uygulama Yaklaşımı
- Ürün ve Kullanıcı İlişkisi Yaklaşımı
- Ürün Sınıfı Yaklaşımı
- Kültürel Simgeler Yaklaşımı
- 7. Rakip Yaklaşımı

Rakibe göre konumlandırma nedir?​

Rakibe göre konumlandırma nedir?
6-Rakiplere göre konumlandırma Bu tür konumlandırmalarda rakipler incelenir ve referans alınır. Bazı durumlarda rakip dominant olabilir. Bazen rakiplerle aynı konumlandırma kullanılabilir reklamcılar, bazen de rakibi temel alıp başka bir konumlandırma üretebilir.

Bir markanın tanıtımı nasıl yapılır?​

Etkili Bir Marka Tanıtımı için 10 Efektif Adım8 min read
- Hedef Kitleyi Anlamak ve Tanımak.
- Sizi farklı kılan marka sesi ne? (Tone of voice)
- 3. Markanızı görsel olarak çekici hale getirin.
- Web sitenizi arama motorları için optimize edin.
- 5. Influencerlara güvenin.
- E-posta bültenleri ile başarılı ilişkiler kurun.
 
Marka konumlandırma süreci bir markanın hedef kitlesine, rakiplerine ve kendisini benzersiz kılan özelliklerine odaklanarak gerçekleştirilir. Bu süreçte strateji belirlemek, markanın değerlerini tanımlamak ve müşteri profiline odaklanmak önemlidir.

Philip Kotler'a göre marka; üretici ve satıcının tüketicilere belirli özellik ve faydaları sürekli olarak sunacağının bir vaadi ve kalite garantisidir. Marka vaadi, markanın temel özelliklerini vurgulayarak tüketicilere sunulan değeri ifade eder.

Marka stratejisi oluştururken amaç ve hedefleri belirlemek, hedef kitlenizi tanımak, sektördeki rakipleri analiz etmek, güçlü mesajlar oluşturmak, tutarlılık sağlamak ve markanızı doğru şekilde öne çıkarmak önemlidir. Ayrıca anlamlı günlerde özel içerikler oluşturarak marka vaadinizi daha da güçlendirebilirsiniz.

Marka kavramı sınai mülkiyet açısından, bir işletmenin ürünlerini diğerlerinden ayırt etmek için kullanılan her türlü işareti ifade eder. Bu işaretler sözcük, şekil, renk, harf, sayı, ses, hareket, koku veya ambalaj olabilir.

Konumlandırma stratejilerinde kullanılabilecek temel yaklaşımlar; ürün özellikleri ve tüketici yaklaşımı, fiyat ve kalite yaklaşımı, kullanım ve uygulama yaklaşımı, ürün ve kullanıcı ilişkisi yaklaşımı, ürün sınıfı yaklaşımı, kültürel simgeler yaklaşımı ve rakip yaklaşımı gibi çeşitli faktörlere dayanır.

Rakibe göre konumlandırma stratejisi, rakiplerin incelenerek referans alındığı bir yaklaşımı ifade eder. Bu tür konumlandırmalarda rakiplere karşı üstünlük sağlama ve farklılaşma hedeflenir.

Markanın tanıtımı yapılırken hedef kitlenin iyi tanınması, marka sesinin belirlenmesi, görsel çekiciliğin sağlanması, web sitesinin optimizasyonu, influencerların kullanılması ve e-posta bültenleriyle ilişkilerin kurulması gibi stratejiler kullanılabilir. Bu adımlar markanın etkili bir şekilde tanıtılmasına yardımcı olabilir.
 
Geri
Üst