Marka kimlik ne demek?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
184.233
Çözümler
15
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Marka kimlik ne demek?​

Marka kimliği, diğer benzer ürünlerden farklılaşmayı yaratan, tüketiciye ürünü sahip olma, tutarlılık ve güven, duygusal bağ, markayı diğer tüketiciler ile paylaşma duygularını veren, üretici için ise pazarda güçlü bir konumlandırma olanağı sunan bir kavram olarak tanımlanmıştır.

Marka kimliğini oluşturan unsurlar nelerdir?​

Marka kimliği; markayı tanımlayan görsel göstergelerin oluşturduğu bir bütündür. Markanın logosu, amblemi, tipografisi, renkleri, sloganı, ambalajları, tasarımları ve tümünün birbiriyle uyumu ve tutarlılığı marka kimliğini oluşturur.
Görsel kimlik kavramı, bir kuruluşun görünümünün kurum kimliği hedeflerine uygun olarak birbirleriyle uyumlu olan tüm görünebilen unsurlarının hedeflenmiş bir biçimde oluşturulmasını kapsar. Görsel kimlik kurumu/markayı sembolik olarak temsil etmede görünürlük ve hatırlanabilirlik sağlamaktadır”.
Marka kimliği oluştururken nelere dikkat?
Marka kimliği oluştururken üzerinde durmanız gereken ögeleri de şöyle sıralayabiliriz:
Görsel kimlik kitapçığı nedir?
Bir görsel kimlik el kitabı aşağıdaki bölümlerden oluşur: Kimlik değişikliğinin hangi nedenlerle yapıldığım açıklayan genel bir giriş yazısıdır. Yeni antetli kağıt, zarf, kartvizit, tebrik kartı, fatura, sevk irsaliyesi gibi yazılı belge tasarımlarını yer aldığı bölüm.

Kurumsal kimlik bilgisi nedir?​

Kurumsal kimlik, firmanın şirket içinde ya da şirket dışında duruşunu temsil eden ve müşterilerin bir bakışta firmayı tanımasını sağlamak için yapılan çalışmaların bütünüdür. Kurumsal kimlik aynı zamanda firmanın profesyonel görünmesini sağladığı için müşterilere daha güvenilir bir izlenim bırakır.

Marka kişiliği kavramı temel olarak nedir?​

Marka kişiliği bireylere ait özgün özelliklerin markalara aktarılmasıdır. Sıcakkanlı, resmi, heyecanlı, yenilikçi, titiz, dağınık, prestij sahibi, güvenilir enerjik. Marka kişiliği, markaların birbirine benzeyen özellikleri nedeniyle ortaya çıkmış bir kavramdır.
Marka kişilik ölçeği nedir?
Aaker (1997)’ın özgün çalışması, marka kişiliği yapısını beş faktöre dayanan kişilik ölçeğinde oluşturarak, marka kişiliği boyutlarını içtenlik, heyecan, yetkinlik, gelişmişlik ve sağlamlık olarak tanımlamaktadır. Ancak Aaker’ın marka kişiliği ölçeği, literatürde son dönemde birçok yönden eleştiri almaktadır.
Marka kimliği ne işe yarar?
Marka kimliği, bir şirketin kendini dışarıya gösteriş biçimidir. Marka kimliği, logo, slogan, iletişim dili ve görsel olarak şirketin kendini yansıtışı olarak da isimlendirilebilir.

Aaker modeli nedir?​

Aaker, markanın şirketler için önemli bir güç olduğunu savunur ve markaların stratejik değeri olan varlıklar olduğunun kabul edilmesini tavsiye eder. Başarılı olmak için yol gösteren ve esin veren etkileyici bir marka vizyonu oluşturulması ve bu vizyonun hayata geçirilmesi gerektiğini belirtir.

Aşağıdakilerden hangisi marka kişiliği boyutları içerisinde yer alan ve Türkiye’ye özgü olan bir boyuttur?​

Aksoy ve Özsomer, Aaker’ın marka kişiliği ölçeğinden farklı olarak, geleneksellik ve androjenlik boyutlarını Türkiye’ye özgü boyutlar olarak tanımlamaktadırlar.
Aaker, yaptığı araştırmaların çıktısı olarak, marka kişiliğinin temelinde beş boyut olduğunu belirtir, bunlar; samimiyet (sincerity), coşku (excitement), yeterlik (competence), çok yönlülük (sophistication), sertlik (ruggedness).
 
Geri
Üst