Marka ismi nasil olusturulur?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.105
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38

Marka ismi nasıl oluşturulur?​

Hafızlarda Yer Edinecek; Etkileyici Bir Marka İsmi Yaratmak
- Pazar Araştırması ile Rakiplerinizi Ele Alın.
- Hedef Kitlenizi İyi Tanıyın.
- Fayda ve Farkları Marka İsmine Yansıtın.
- Doğru Anahtar Kelimelerden Yola Çıkın.
- Kolay Okunabilen Kelimelerle Seçiminizi Sadelikten Yana Yapın.
Işyeri ismi nasıl olmalı?
Şirket İsmi Nasıl Olmalıdır? İsim Seçerken Dikkat Edilmesi Gereken 15 Madde
- 1 Şirketinizin İsmini Kısa Tutun.
- 2 Kolay Okunsun.
- 3 Eşsiz ve Unutulmaz Olun.
- 4 Kelime Anlam İfade Etsin.
- 5 İsim Ek Aldığında Karmaşa Yaşanmasın.
- 6 İpucu Verin.
- 7 İlginç Kelimeleri Yaratıcı Bir Şekilde Kullanın.
- 8 Ölçeklenebilir İsimler Seçin.

İsim soyisim marka olur mu?​

bir kişinin isim ve soyadlarının marka olarak tescili yasaktır.
Marka ismi nedir kısaca?
Marka, bir çok yerde geçen bilenen en yaygın tanımıyla işletmenizin mal ve hizmetlerini diğer işletmelerin mal ve hizmetlerinden ayıran işaretlere marka denir. Bu işaretler kişi adları, isimler, sözcükler, herhangi bir anlamı olmayan yan yana getirilmiş harfler, rakamlar veya harf rakam kombinasyonları olabilir.
İsim hakkı alma ancak marka tescil işlemi ile olur. İsim hakkı alma için Türk Patent ve Marka Kurumuna başvuru yapılması gerekmektedir. Başvurunun ardından Kurum tarafından markanın tescil edilip edilemeyeceği incelenecektir. Bu inceleme neticesinde markanın kabulü ve ilanı ya da başvurunun reddi söz konusu olacaktır.
Kendi markamı kurmak için ne yapmalıyım?
Bir marka oluşturmak temelde 7 basamakta ele alınabilir:
- Hedef kitlenizi ve rakiplerinizi araştırın.
- Markanızın odağını ve kişiliğini belirleyin.
- İşletmenizin adını seçin.
- Sloganınızı yazın.
- Markanızın görünümünü seçin (marka renkleri ve yazı tipi)
- Logonuzu tasarlayın.
- Markanızı işletmeniz genelinde uygulayın.

Marka ismi neden önemli?​

Sadece iyi bir isimle “marka” olunamayacağı açıktır ama başarılı bir isim markaya güç katar, zaman ve para tasarrufu sağlar. Jack Trout, “Alabileceğimiz en önemli pazarlama kararı bir ürüne/markaya koyacağımız isimdir. Uzun vadede bir marka, daha kaliteli bir ürün değil, daha kaliteli bir isimdir.” der.
 
Geri
Üst