AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Manuel sanziman yagi fazla olursa ne olur?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Manuel şanzıman yağı fazla olursa ne olur?​

Fazla olan yağ seviyesi basıncı arttırarak tork konvertörünün trübün pallerine zarar vermekte, az yağ seviyesi ise pompanın yağ yerine hava basması ile yağsız kalan dişli ve yatakların sürtünme ve ısınma kat sayısının artarak aşınma ve hararet oluşturarak dişli ve yatakların zarar görmesine neden olmaktadır.

Şanzıman yağı neden köpürür?​

Halk arasında bilinen köpürme ise yağ dökme haznesi kapağında oluşan, kaymak veya mayoneze benzer görüntüdür. Bu köpürme değildir. Yağa doğrudan su karışıyorsa veya eski teknoloji araçlarda olduğu gibi yağ buharı dışarı çıkamıyor ve gece – gündüz sıcaklık farkında kondense olup, yağa karışıyorsa, bu olay meydana gelir.

Manuel şanzıman yağı kalın olursa ne olur?​

Manuel şanzıman yağı kalın olursa ne olur?
Özellikle motorsa şanzıman yağı kullanılmasından özellikle kaçınılması gerekir. Tersi bir durumda, yani motor yağının şanzımanda kullanılması büyük bir hasara yol açmayabilir ancak farklı sıcaklıklarda daha kalın yapısı nedeniyle ağır bir çalışmaya neden olup, şanzıman dişlisi ve sistemini zorlayacaktır.

Yağa su karışması nasıl anlaşılır?​

Yağa su karışması nasıl anlaşılır?
Yağ kontrolü yapıldığında; su ile karıştığı gözle görülebilir. Bu ancak motordaki yağın bir kısmı veya tamamı boşaltılarak anlaşılabilir. Eğer yağ ve su birbirine karışmışsa yağın viskozitesi azalır, köpürme ve kabarcık gibi oluşumlar gözlemlenir.

Motorun hava üflemesi nasıl anlaşılır?​

Motor üflemesi olayı kompresyon ya da diğer bir deyişle basınç kaybıdır. Bu durum sıkıştırılmış ve yanmış yakıt karışımı kartere geçtiğinden yağ çubuğu çıkartılarak ya da yağ doldurma kapağı açılarak anlaşılabilir.

Şanzıman yağı kaç derece olmalı?​

Motorların ideal çalışma yağ sıcaklığı genellikle 200 – 260 derece arasındayken hatta 300 dereceye çıkabilirken, şanzımanda bu ideal çalışma yağ sıcaklığı genellikle 170 – 190 derece civarındadır.

Şanzıman yağı ne renk olur?​

Şanzıman yağı ne renk olur?
Şanzıman yağında renk çok önemlidir. Normal açık kahverengi, yarı saydam görünümünü korumalıdırı. Otomatik şanzıman yağı kiraz kırmızısıdır. Koyu kırmızı veya kahverengi ise, yağın değişmesi gerekir.

Aracın motor yağına su karışması nasıl anlaşılır?​

Aracın motor yağına su karışması nasıl anlaşılır?

Motora su karışması neden olur?​

Motor bloğu ve silindir kapağı arasında işlevsel mukavemet sağlayan silindir contası, aynı zamanda yağ ve suyun birbirine karışmasını önler. Yüksek hararet nedeniyle silindir contası arızası olursa su ve yağın birbirine karışması gerçekleşir. Bu olay tamirci diliyle tespiti ve açıklaması “conta yakmış” şeklindedir.

Motor üfleme yaparsa ne olur?​

Bu durumda ise aşınma başlar. Aşınma sonucunda araç yağ yakmaya başlar. Otomobilin yağ yakmasının sebebi, pistonlarda bulunan yağ sekmanının aşınmasıdır. Otomobillerin yağ yakması, bizim toplumumuzda motorun üflemesi olarak bilinir.

Motor üflemesi normal mi?​

Motor üflemesi normal mi?
Kısa vadede üfleme kesilse de uzun vade de mutlaka motora zararı olacaktır. Her ne kadar segmanlar yumuşak, gömlekler sert malzemeden imal edilse bile bu aşınma döneminde iki tarafta da aşınma olur ve sadece segman atmak durumu kurtarmaz. En uygun tamir motor rektifiye yöntemidir.

Şanzıman yağı kaç numara?​

Şanzıman yağı kaç numara?
Şanzımanda ne kadar yağ olması gerektiği, araç modelinden modeline değişkenlik gösterir. Ancak yaygın olarak kullanılan 1,4 gibi ortalama bir motor hacminde 3-4 litre şanzıman yağı bulunur. Şanzıman yağı bir litreye kadar eksildiğinde dişliler bunu tolere eder.
 
Manuel şanzıman yağı fazla olması durumunda tork konvertörünün trübün pallerine zarar verebilir ve aşırı basınca sebep olabilir. Aynı şekilde az yağ seviyesi, dişli ve yatakların sürtünme ve ısınma kat sayısının artmasına neden olarak aşınma ve hararet oluşturabilir.

Şanzıman yağı kalın olduğunda ise özellikle motor yağı kullanılması kaçınılması gereken bir durumdur. Kalın yağ yapısı şanzıman dişlileri ve sistemini zorlayarak büyük hasarlara yol açabilir.

Yağa su karışması durumunda su ile karışan yağın viskozitesi azalır ve gözle görülebilir şekilde bulanıklaşır. Bu durumun tespiti için yağ kontrolü yapılmalıdır.

Motorun hava üflemesi durumu genellikle kompresyon veya basınç kaybı olarak tanımlanır. Bu durumu anlamak için yağ çubuğu çıkarılarak veya yağ doldurma kapağı açılarak kontrol edilebilir.

Şanzıman yağının ideal çalışma sıcaklığı genellikle 170 - 190 derece civarındadır. Yağın rengi normalde açık kahverengi ve yarı saydam olmalıdır. Koyu kırmızı veya kahverengi renkler yağın değiştirilmesi gerektiğini gösterebilir.

Aracın motor yağına su karışması durumunda, su ile yağın karıştığı ve viskozitenin azaldığı gözlemlenebilir. Bu durum genellikle silindir contası arızası sonucu meydana gelir.

Motor üflemesi durumunda aşınma başlar ve araç yağ yakabilir. Segmanlardaki aşınma nedeniyle motorun üflemesi olarak bilinen durum, uzun vadede motora zarar verebilir ve en uygun tamir yöntemi motor rektifiyesi olabilir.

Şanzıman yağı miktarı araç modeline göre değişiklik gösterebilir. Genellikle ortalama bir motor hacminde 3-4 litre şanzıman yağı bulunur ve yaklaşık bir litreye kadar eksilme toleranslı olabilir.
 
Geri
Üst