- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 246.001
- Çözümler
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
Manuel araç park ederken vites kaçta olmalı?
Eğer yokuş yukarı bir yere aracınızı park etmişseniz 1.viteste bırakmanız, yokuş aşağı yerlerde ise geri viteste bırakmanız el freninin yetersiz gelebilme ihtimaline karşı aracınızın sabit kalmasını sağlayacaktır.Araba dururken vites kaçta olmalı?
Park edildikten sonra vites N konumuna getirilmeli ve el freni çekilmeli. Sonrasında ayak frenden çekilip sadece el freni ile dururken P konumuna vites alınmalı.Böylece vites dişlileri zarar görmez ve şanzımana boşa yük binmez.
Vites atma nasıl yapılır?
Debriyaj, motoru tekerleklerden ayırır. Biri veya her ikisi de dönerken, debriyaj her bir vites dişlisini aşındırmadan vites değiştirmeni sağlar….Vitesi boşa al.
- Vites boştayken ve/veya.
- Debriyaj tam olarak basıldığında.
- Debriyaja basmadan vites değiştirmeye çalışma, işe yaramayacaktır.
Arabayı nasıl hareket ettirilir?
Debriyaja basıldıktan ve vites boşa alındıktan sonra aracın kontağı çevrilmelidir. Daha sonra aynı anda frene basılmalıdır. Ayağın frene basılmasının ardından el freni indirilmeli ve vitesi geri ise R, ileri ise 1’e alıp yavaş bir şekilde debriyaj ve gaz ilişkisi kurulmalıdır.Araba vitesteyken el freni çekilir mi?
Düz vites araçlarda; vites birde veya geri viteste takılı el freni çekili bırakmaktır. Otomatik vitesli araçlarda; vites p seçeneğinde ve el freni çekili bırakmaktır. Düz yerde takmanın bir manası yok ama eğimde el frenine bir şey olması ihtimaline karşı takılmalıdır. Ayrıca el freni çekiliyken şanzımana yük binmez.
3 vitesle yokuş çıkılır mı?
arabaya göre değişir. m3 ile en yüksek vitesle bile her yokuş çıkılır. toros ise araç çok dik bir yokuş 1. vitesle bile zar zor çıkılır. yokuşa girdiğin hıza motor devrine ve vitese, aracın benzinli, turbo benzinli veya turbo dizel olmasına, motor hacmine, aracın yük durumuna göre değişir.
Yokuşta araba kaldırılacaksa ve araç manuel vitese sahipse öncelikle hem frene hem de debriyaja basılması gerekir. Frene ve debriyaja basıldığı sırada vites 1’e getirilir ve ayak fren pedalından çekilip gaza basılarak kavrama sağlanır. Böylece araç güvenle hareket etmiş olur.
Yokuşta el freni ile kalkmak zararlı mı?
El freninin amacı zaten arabayı taşımak bir nevi. Yani dimdik bir yokuşa park ettiğinizde de tüm yük el frenine biniyor. O yüzden bir zarar vereceğini düşünmüyorum. Hill holder olsa bile motoru çalışırdığında yokuştaysan hill holder devreye girmiyor buda ilk hareketinde kayarak kalkmana sebep oluyor.