- Konu Yazar
- #1
Maliyet Hacim Kar analizi Nedir?
Maliyet-hacim-kâr analizi, yönetim tarafından kâr planlaması amacı ile kullanılan bir yöntemdir. Maliyet-hacim- kâr analizi (başabaş noktası analizi veya kâra geçiş analizi) ile satış miktarı, satış fiyatı, sabit ve değişken maliyetlerin kâr üzerindeki etkileri analiz edilmektedir.Bir işletmede gerçekleştirilen faaliyetlerin faaliyet hacmine göre değişimine ne ad verilir?
Bir işletmede gerçekleştirilen faaliyetlerin faaliyet hacmine göre değişimine ne ad verilir?1.3.1.1. Faaliyet hacminde yapılan bir değişimin maliyetlerde neden olduğu tüm değişmeye “ek maliyetler” denir (Akdoğan, 2000; 15). Değişme olumlu veya Page 8 8 olumsuz olabilmektedir. Diğer bir ifade ile, ek maliyet üretilen son birimin, oluşan maliyet tutarına yaptığı ilavedir.
Faaliyet hacminin artmasından ya da azalmasından etkilenmeyen maliyetlere ne ad verilir?
faaliyet hacminin azalıp çoğalmasına karşın tutarı aynı kalan maliyetlere sabit maliyetler denir. Temel alınan hesap dönemi kısaldıkça, maliyetlerin daha büyük bir bölümü sabit maliyet niteliği kazanabilir (kiralar).Kar planlaması nedir?
Kar planlaması nedir?Kar Planlaması. İşletmenin maliyet fonksiyonunun ve ürün satış fiyatının bilindiği durumlarda çeşitli üretim ve satış miktarlarında ne kadar kar elde edileceği hesaplanabilir. Bu işleme kar planlaması adı verilir.
Maliyet-hacim-kâr (MHK) analizi, genellikle hacim ve maliyet arasındaki ilişkiye bağlı olarak üretim ve satış sonuçlarını gözlemleyebilmek için oluşturulmaktadır. Hacim ve maliyet boyutundan bakılan analizde kâr boyutu bir sonuç olarak değerlendirilmektedir.
Bbn nedir?
Bbn nedir?Başabaş noktası bir ekonomi ya da işletmede toplam maliyet ya da harcamaların toplam gelirle eşit olduğu noktaya denilmektedir. Bir işletme için başabaş noktasında maliyet çıkarılmıştır ancak ortada ne bir kâr ne de bir zarar vardır. Kar etmek için başabaş noktasının ilerisine geçilmelidir.
Faaliyet hacmindeki artışa göre değişme gösteren maliyet türü nedir?
Birim düzeyde faaliyet maliyetleri, çıktı miktarına göre değişme göstermekte ve bu nedenle değişken maliyet olarak kabul edilmektedir.Faaliyet hacmindeki değişmeye göre maliyetler nasıl sınıflandırılır?
Faaliyet hacmindeki değişmeye göre maliyetler nasıl sınıflandırılır?FAALİYET HACMİ İLE İLİŞKİLERİNE GÖRE Giderler; sabit giderler, değişken giderler ve karma giderler olarak sınıflandırılır.
Kâr ne anlama gelir?
Kar, bir faaliyetin gerçekleşmesi sonucunda elde edilen gelir ile faaliyet için yapılan giderler arasındaki fark olarak tanımlanabilir. Girişimci doğadaki üretim faktörlerini gelir elde etmek için bir araya getirerek üretim yapan kişilere denir.Herhangi bir organizasyonun gelir ve maliyetlerinin eşit olduğu etkinlik hacmine ne denir?
Herhangi bir organizasyonun gelir ve maliyetlerinin eşit olduğu etkinlik hacmine ne denir?Önceki bölümde konu edildiğinden örneğimizde maliyetler sabit ve değişken olarak ikiye ayrılarak verilmiştir. organizasyonun gelir ve maliyetlerinin e organizasyonun gelir ve maliyetlerinin eşit olduğu etkinlik hacmidir u etkinlik hacmidir u etkinlik hacmidir.
Maliyet, üretim amacı ile tüketilen mal veya hizmetlerin parasal tutarlarının toplamıdır. Başka bir deyişle gelir sağlamak amacı ile yapılan giderleri taşıyan ilgili unsurların toplamı maliyeti gösterir.
Maliyet analizi faaliyetleri nelerdir?
Maliyet analizi faaliyetleri nelerdir?Maliyet analizi, her bir üretim fonksiyonunun maliyetini bu fonksiyonu gerçekleştirebilmek için gerekli tüm faktörlerin baştan aşağı analizini yaparak belirlemekte; değer mühendisliği ise bu analiz doğrultusunda maliyet performansını yeniden değerlendirmektedir.
Temel maliyet unsurları nelerdir?
Geleneksel olarak maliyet taşıyıcısına yüklenecek maliyet unsurları; direkt ilk madde ve malzeme, direkt işçilik ve GÜM’den oluşmaktadır. Direkt ilk madde ve malzeme ve direkt işçilik haricinde imalâtla ilgili tüm maliyetler GÜM olarak kabul edilir.Müşteri karlılık analizi nedir?
Müşteri karlılık analizi nedir?“Müşteri Karlılık Analizi” belirli müşterilere hizmet verilirken kullanılan kaynakların analiz edilmesi ve bu müşterilerden sağlanan gelirlerin kıyaslanması amacıyla kullanılan bir araçtır. Müşteri karlılığını analiz eden firmalar genelde karın %80’ini sağlayan müşterilerinin % 20’si gibi küçük bir kısmı belirlerler.
Maliyet kalemleri nelerdir?
Yapım Maliyeti ve Yapım Maliyetini Oluşturan Kalemler- Direkt Maliyetler:
- 1.1. Malzeme, Malzemenin Nakliyesi ve Depolanması Giderleri.
- 1.2. İşçilik Giderleri.
- 1.3. Makine ve Ekipman Giderleri.
- 1.4. Taşeron Giderleri.
- Endirekt (Dolaylı) Maliyetler:
- 2.1. Personel Giderleri.
- 2.11. KDV (Katma Değer Vergisi)
Üretim maliyeti hangi temel başlıklardan oluşur?
Üretim maliyeti hangi temel başlıklardan oluşur?b) Üretim Giderleri: Bir mamul veya hizmetin üretimi nedeniyle ortaya çıkan maliyetlere üretim maliyeti denilir. Üretim maliyeti, bir mamul veya hizmetin üretimi için kullanılan direkt ilk madde ve malzeme, direkt işçilik ve genel üretim giderlerinin toplamından oluşur.
Maliyet analizleri, maliyet muhasebesinden yararlanılarak üretilen maliyet bilgilerinden işletmelerin hem geçmiş dönemlerine ilişkin maliyet verileri ile üretilen mamuller arasındaki ilişkileri yorumlayan hem de işletmelerin geleceğine yönelik kararlar vermede yöneticilere bilgi üreten analizdir.
Katkı tipi gelir tablosu ne demek?
Katkı tipi gelir tablosu ne demek?Bu gelir tablosu “katkı tipi” gelir tablosudur ve değişken ve sabit giderler arasındaki farkı dikkate aldığı için yönetime ek bilgiler sağlamaktadır. Tabloda toplam aylık satış gelirlerinden toplam değişken maliyetlerin çıkartılmasıyla toplam katkı payına ulaşılmaktadır.
Muhasebe katkı payı nedir?
Katkı payı maliyet ve performans elde edilen gelirler (satışlar) ile değişken maliyetler arasındaki farktır. Bu nedenle sabit maliyetleri karşılamak için var olan miktardır. Katkı payı bir ürünün toplam miktarına (DB) ve bir ölçü birimine (db) (parça boyutu) bağlı olabilir.Müşteri karlılığı değerlendirilirken nelerden yararlanılır?
Müşteri karlılığı değerlendirilirken nelerden yararlanılır?Müşteri Karlılık Analizinin Aşamaları :
- Müşteri profilinin oluşturulması
- Her bir müşteriden sağlanan gelirin hesaplanması
- Müşterilere verilen hizmetlerin maliyetinin hesaplanması
- Gelir ve gider bilgilerini birleştirerek müşteri karlılığının hesaplanması