AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Mali muhur ne kadar zamanda gelir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Mali mühür ne kadar zamanda gelir?​

Mali mühür başvuru süreci Paraşüt ile e-fatura kullanmak isterseniz mali mühür başvurunuzu uygulamada yer alan Başvuru Kılavuzu üzerinden ya da direk Kamu Sertifikasyon Merkezi sayfası üzerinden yapabilirsiniz. Başvuru yaptıktan sonra yaklaşık 7 gün içerisinde mühür elinize ulaştırılır.

Yeni mali mühür geldikten sonra ne yapmalıyım?​

Mali Mühür uygulamasının açılması bekleyiniz. Uygulama açıldıktan sonra Kilit Çözme ekranındaki doğrulama kodunu ilgili alana yapıştırınız veya ikonuna tıklayarak kodun ilgili alana gelmesini sağlayıp İleri( ) butonuna basınız. Kilit Çözme Bilgilendirme alanındaki talimatları dikkatlice okuyarak eksiksiz takip ediniz.
2 mali mühür nasıl alınır?
Mali Mühür; Tübitak bünyesinde bulunan, Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından verilmektedir. Mali Mühür Sertifikası için https://mportal.kamusm.gov.tr/bp/edf.go adresinde bulunan formu doldurarak başvuru gerçekleştirilir. Başvuru tamamlandıktan sonra başvurunun son bölümünde, ödeme gerçekleştirilir.
Adres değişikliğinde mali mühür değişir mi?
GİB Portal kullanan mükellefler, portal içerisinde yer alan adres, telefon, e-posta, web sitesi, vergi dairesi, mersis no, ticaret sicil no, işletme merkezi, fatura ön eki gibi bilgiler “Kullanıcı Bilgileri” menüsünden değiştirilebilir(Bu değişiklikler otomatik olarak güncellenmemektedir).

Yeni mali mühür aktivasyonu nasıl yapılır?​

Mali Mühür Pin / Şifre Nasıl Alınır?
- 1) Mali mühür pin bilgisi almadan önce akıllı kart sürücüsünün(akis) bilgisayarınıza yüklü olması gerekiyor.
- 3) E-devlet girişi yaptıktan sonra karşınıza çıkan mali mühür işlemleri butonu ile devam edilir.
- 4) Diğer Mali Mühür işlemleri butonuna tıklanır.

Mali mühür gelmedi ne yapmalıyım?​

Mali mühür başvurusu yaptım fakat ödeme neden çıkmadı? Başvurunuzu HSM olarak seçmiş olabilirsiniz, bu sebeple ödemeniz çıkmamıştır. HSM olarak alım yapmayacaksanız tekrar başvuru yaparak başvuru türünüzü Akıllı Kart olarak seçebilirsiniz.
Mali mühür HSM mi Akıllı Kart mı?
Dikkat: Mali Mühür başvurunuzda sertifika tipi seçiminiz önemlidir. Mali Mühürünüzü; Akıllı kart ve kart okuyucu üzerinden kullanacaksanız ‘Akıllı Kart ve Kart Okuyucu’ seçeneğini seçmelisiniz. Akılı kart okuyucular yerine HSM cihazları üzerinde kullanacaksanız sertifika tipi olarak ‘HSM’i seçmelidir.
Mali mühür sertifika tipi nedir?
Mali Mühür Sertifikası (MÜS): Sertifika sahibinin Vergi Kimlik Numarası ve unvanı bilgilerini içerir. Bu sertifika kullanılarak e-fatura ve ilgili mevzuatla izin verilen diğer belgeler mühürlenir. Güvenlik Hizmetleri Sertifikası (GÜS): Sertifika sahibinin Vergi Kimlik Numarası ve unvanı bilgilerini içerir.

Kimler mali mühür almak zorunda?​

Kurumsal firmalar elektronik fatura ve benzeri belgeleri kullanabilmek için mutlaka mali mühür edinmek durumundadır. Bunun tek istisnası şahıs şirketleridir. Kendinize ait bir şahıs şirketinizin olması halinde e Fatura ya da e Arşiv Fatura kesmeniz gerektiğinde elektronik imzanızı kullanabilmeniz mümkün olur.

Mali mühür ne kadar 2022?​

Tüzel Kişi, 3 (üç) Yıllık Mali Mühür Sertifikası (MÜS+GÜS) ve Akıllı Kart Okuyucu Ücreti 395,30 TL (335 TL + KDV) Gerçek Kişi, 3 (üç) Yıllık Mali Mühür Sertifikası (MÜS+GÜS) ve Akıllı Kart Okuyucu Ücreti 251,34 TL (213 TL + KDV)
Mali mühür sertifika tipi ne olmalı?
HSM gözetim hizmeti nedir?
Hardware Security Module (HSM)’ler hassas kriptografik anahtarları fiziksel ortamda saklamak ve kriptografik işlemleri en güvenli şekilde gerçekleştirmek için üretilmiş özel güvenlik donanımlarıdır. Bu donanımlar uygulamaların güvenli bir şekilde çalışmasını sağlarlar.

E arşiv mali mühür zorunlu mu?​

Sadece GİB Portal üzerinden ve e-faturaya geçiş yapmadan kesilen e-arşiv faturalar için mali mühür şartı bulunmamaktadır. Yalnız, e-Fatura ve e-arşiv uygulamasına geçiş yapılırken mali mühre ihtiyaç vardır ancak şahıs firmaları mali mühür yerine e-imza ile bu geçişi gerçekleştirebilir.

Ünvan Değişikliğinde mali mühür değişir mi?​

Şirketlerde Ünvan değişikliği olması durumunda ne yapmaları gerekir? Öncelikle yeni ünvana ait Mali Mühür alınmalıdır. Fakat VKN bilgisi değişmediği için yeni mali mühür gelene kadar eski mali mühür ile çalışılabilir. Yeni mali mühürün gelmesi sonrasında ise yeni mali mühür üzerinden işlem yapılmalıdır.
Mali mühür ödemesi nasıl yapılır?
Mali Mühür Başvurusu Nasıl Yapılır?
- Mali Mühür Sertifikası için mportal.kamusm.gov.tr/bp/edf.go adresine gidilir.
- Talep edilen ürün ve hizmete uygun bedel, kredi kartı ile ödenebilir ya da Kamu SM banka hesap numarasına yatırılır.
- Ödeme tamamlandıktan sonra Sertifika Üretim Süreci’ne başlanır.
E imza ne kadar 2022?
PTT E-İMZA FİYATLARI 2022 PTT güvencesi ile Merkezlerimizden yapacağınız e-İmza başvurularınızda geçerli olacak fiyatlar (tüm vergiler dâhil): 1 Yıllık e-İmza 189,00 TL. 2 Yıllık e-İmza 249,00 TL. 3 Yıllık e-İmza 329,00 TL.
 
Geri
Üst