AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Makro pazarlama ne demek?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
138.552
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Makro pazarlama ne demek?​

Makro pazarlama, pazarlama stratejilerinin ekonomi ve genel olarak toplum üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Pazarlama, tüketicinin günlük yaşamının bir parçasıdır ve bir disiplin olarak bireylerin ve toplumların nasıl öğrendiğini, geliştiğini ve gelişebileceğini anlamaya odaklanır.

Mikro ve makro pazarlama nedir?​

Mikro ve makro pazarlama nedir?
Mikro pazarlama makro pazarlamanın daha özele indirgenen hâlidir. Özetle makro pazarlama bir hedef kitlenin tamamına hitap eder. Mikro pazarlama ise aynı hedef kitleyi yaş, cinsiyet, ilgi alanı gibi farklılıkları göz önünde bulundurur. Sonrasında sınıflandırarak daha özel bir kitleye yapılan reklam stratejisidir.

Mikro pazar ne demek?​

1 Mikro pazarlama ise belirli birey ya da grupların ihtiyaç ve beklentilerini karşılamaya yönelik uygun ürün ve pazarlama programlarının uygulanmasıdır. Mikro pazarlamaya bir örnek olarak Ray-Ban’in web sitesinde bulunan “Kişiselleştir” uygulaması gösterilebilir.

Pazarlama ekolleri nelerdir?​

Pazarlama ekolleri nelerdir?
Sheth ve Gardner’a (1982) göre pazarlama ekolleri içerisinde geliĢen ikinci ekol “tüketim (consumerism)” ekolü, üçüncüsü ise “sistemler yaklaĢımı (systems approach)” ekolüdür. Takas ve ticaret kadar eski olan pazarlama, formel anlamda 1900’lerin baĢlarında ortaya çıkmıĢtır.

Mikro pazarlama çevresi faktörleri nelerdir?​

Pazarlama çevresi dâhilinde, işletmeye daha yakın olan ve makro çevre faktörlerine kıyasla daha kolay etki altına alınabilen unsurlar mikro çevre unsurlarıdır. Mikro çevre unsurları; müşteriler, tedarikçiler, rakipler, aracılar, çalışanlar ve pay sahiplerinden meydana gelmektedir.

Farklılaştırılmamış pazarlama stratejisi nedir?​

Farklılaştırılmamış pazarlama stratejisi nedir?
Farklılaştırılmamış pazarlama stratejisi Bu strateji, pazarın tamamına yakın kısmında yer alan alıcıların ilgili ürün ihtiyacı ve alıcı davranışları bakımından benzediği varsayımı ile tek bir ürünle pazarın tamamına hitap etme stratejisidir.

İşletmenin mikro çevre unsurları nelerdir?​

Mikro çevre unsurları; müşteriler, tedarikçiler, rakipler, aracılar, çalışanlar ve pay sahiplerinden meydana gelmektedir. İşletmeler pazarlama faaliyetleri ile mikro çevre unsurlarını etkileme şansına sahiptirler.

Makro çevre faktörleri nelerdir?​

Makro çevre faktörleri nelerdir?
Makro ortamda organizasyonu etki eden faktörler olarak ise; ekonomik, politik, sosyal, teknolojik ve yasal ile çevresel birçok unsur ön plana çıkmaktadır. Bu huzurlar birbiri ile senkronize şekilde makro çevreyi oluşturur.
 
Makro pazarlama kavramı, pazarlama stratejilerinin ekonomi ve genel olarak toplum üzerindeki etkilerinin incelenmesini ifade eder. Pazarlama disiplini, tüketicilerin günlük yaşamlarının bir parçasıdır ve bireylerin ve toplumların nasıl öğrendiğini, geliştiğini ve gelişebileceğini anlamaya odaklanır.

Mikro ve makro pazarlama arasındaki temel fark, odaklanılan hedef kitlelerin büyüklüğü ve detayıdır. Makro pazarlama genelde bir hedef kitleye yönelik geniş çaplı stratejiler geliştirmeyi hedeflerken, mikro pazarlama daha özelleştirilmiş ve belirli bir kitleye yönelik stratejiler oluşturmayı amaçlar. Mikro pazarlama, belirli birey ya da grupların ihtiyaç ve beklentilerini karşılamaya yönelik uygun ürün ve pazarlama programlarının uygulanması anlamına gelmektedir.

Mikro pazarlamanın çevresi faktörleri, işletmenin daha yakından etkileşimde olduğu unsurlar olarak tanımlanabilir. Bu faktörler müşteriler, tedarikçiler, rakipler, aracılar, çalışanlar ve paydaşlardan oluşmaktadır. İşletmeler bu unsurlarla ilişkilerini yöneterek pazarlama stratejilerini belirler ve uygularlar.

Farklılaştırılmamış pazarlama stratejisi, hedef kitle içindeki tüm alıcıların ihtiyaç ve davranışlarının benzer olduğu varsayımına dayanarak tek bir ürün ya da strateji ile pazarlama yapmayı ifade eder.

Makro çevre faktörleri ise, organizasyonu etkileyen ve genellikle kontrol edilmesi zor olan faktörlerdir. Ekonomik, politik, sosyal, teknolojik, yasal ve çevresel unsurlar makro çevre faktörleri arasında yer almaktadır. Bu faktörler bir arada düşünülerek organizasyonun stratejilerinin oluşturulması ve uygulanması sağlanır.
 
Geri
Üst