AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Mağara Resimlerinin Sırrı

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
52.415
Tepkime puanı
1
Puan
1
Mağara Resimlerinin Sırrı (1Bolum)
imagesmagararesimlerininsirri5b06a5b6897a9
Zaman: 20 bin10 bin yıl once
Mekan: Batı Avrupa
Ey sen, sessiz şekil, sen de şaşırtma bizi
Sonsuzluk gibi
JOHNKEATS, 1819
JeanMarıe Chauvet ile iki arkadaşı 1994 yılının Aralık ayında Fransa'nın Ardeche Bolgesi'nde mağaralarda araştırma yapmaktaydılar İnsanlığın ilk resimlerini bulmayı umuyorlardı ama o ana kadar fazla bir başarı elde edememişlerdi Hepsi de Ust Paleolitik Donemin (40 bin 10 bin yıl once) gorkemli yeraltı resimlerini ve Lascaux, Niaux ve diğer unlu yerlerin resimlerini biliyorlardı Ancak Ardeche Irmağı'nın uzerindeki tepenin derinliklerinde bulacakları şeye hic de hazırlıklı değillerdi
Bir yamacı tırmanınca kucuk bir kaya cıkıntısına rastladılar Arka tarafında bir moloz yığını vardı Taşları dikkatle yoklayarak bir hava akımı aradılar
Evet, bir hava akımı hissedebiliyorlardı Heyecanla duşmuş taş ve toprağı kaldırınca tepenin derinliklerine inen dar bir tunel gorduler Uzun uğraşlardan sonra geniş ve parıltılı bir yeraltı odasına indiler Gozlerine ilk carpan şey duvardaki kırmızı bir insan eli izi oldu: Biri cok ama cok uzun zaman once o mağarada bulunmuştu
Biraz ilerleyince at, aslan, bizon, suaygırı ve artık soyu tukenmiş olan tuylu mamut resimleriyle karşılaştılar Bunlardan bir kısmı boyanmış, bir kısmı mağaranın camur duvarlarına kazınmıştı Karanlığı delen lambalarının ışığında mağara ayılarının iskeletleri, ateş yakılan ocaklar, meşalelerini duvarlara dayamış insanların bıraktıkları izler gorundu Araştırmacılar kendilerini kayıp ve belki de kutsal bir dunyaya tecavuz eden insanlar gibi hissediyorlardı
imagesmagararesimlerininsirri5b06a5b79d148imagesmagararesimlerininsirri5b06a5b8af47b
(Solda) Rouffignac'ın resimlenmiş tavanından bir bolum Ortada Buzul Cağı'nda batı Avrupa'da yaşayan buyuk bir mamut Ayrıca buyuk ve kıvrık boynuzlu bir tur dağ kecisi olan ibex (Sağda) Gabillou Mağarası'nda (Dordogne, Fransa) bir buyucu Cizilen figurun boynuzları ve kuyruğu vardır ve dans eder gibidir Ağzından cıkan cizginin, iki dort koşe bicimle birleşmesi Lascaux'da bulunanların eşidir
CEVAPLANMAYAN SORULAR
Şimdiki adıyla Chauvet Mağarasının bulunması 20 yuzyılın en buyuk arkeolojik keşiflerinden biriydi Ancak pek cok arkeolojik keşif gibi bu da yanıtlayabileceğinden cok soru yaratmıştı
Cıplak ayakizleri camurda hala belli olan bu insanlar bu karanlık yere ne zaman girmişlerdi? Resim yapmak icin neden bu kadar derini secmişlerdi? Bu esrarengiz yeraltı faaliyeti bugun sanatadım verdiğimiz şeyin kokeni miydi? Bu mağara resimleri ile Ust Paleolitik alanlardaki kazılarda cıkarılan kucuk heykelcikler ve kemik, boynuz ve fildişi parcaları uzerine kazınmış figurlerle nasıl bir ilişki icindeydi? Bu sorular daha once de sorulmuştu ama şimdi yeni bir aciliyet kazanmış oluyorlardı
Chauvet resimlerinin yaşını saptamak nispeten kolaydı Siyah boyadan alınan karbon ornekleri radyokarbon tarihleme yontemiyle analiz edildi Chauvet resimleri 720 yıl yanılma payı ile 32410 yıl oncesine aitti Cok gelişmiş resimler olmalarına rağmen bunlar bugune kadar bulunmuş en eski resimlerdir
Batı Avrupa'da Neanderthaller'in ardılları olan tam cağdaş insanın ilk gorunmesine yakın yapılmışlardı Bu nedenle yeni ve şimdiye kadar yanıtlanmamış bir soru daha cıkmıştı: Sanatuzun bir gelişme donemi olmadan tam olarak bicimlenmiş ve gelişmiş olarak mı başlamıştı? Ve resimler neden derin mağaralarda yapılıyordu?
Mağara resimlerinin en guzel orneklerine daha cok Avrupa'da, ozellikle de Kuzey ispanya ile Guney Fransa'nın dağlık kesimlerinde rastlanmakla birlikte, Turkiye sınırları icindeki en guzel mağara resmi, Antalya yakınlarındaki Katran Dağı'nda bulunan Okuzini Mağarası'nın girişindeki kazıma boğa resmidir
imagesmagararesimlerininsirri5b06a5b9c7abfimagesmagararesimlerininsirri5b06a5badc5a8
(Solda) Mamut fildişinden yapılmış bu insan başı, bir başparmak boyundadır Arkeolojik tekniklerin bugunku kadar ciddi olmadığı 20 yuzyıl başlarında Brassempouy'da (Landes, Fransa) bir kazıda cıkmıştır Sonuc olarak kesin yeri bilinmediği icin gunumuzde gercekliği tartışmalıdır (Sağda) PecheMerle'deki (Lot, Fransa) bu doğal kaya formasyonu bir at başını akla getirmiş gorunmektedir Her iki at da bir insan elinin cevresine uflenen boyalarla oluşturulmuş insan ellerinin negatifleriyle cevrilidir Sağdaki atta yapılan radyokarbon testi 600 yıllık olduğunu ortaya koymuştur
 
Merhaba, Mağara Resimlerinin Sırrı başlıklı yazınız oldukça ilgi çekici ve bilgilendirici detaylara sahip. Eski çağlardan günümüze kadar ulaşan bu sırlar, insanlığın tarihine ışık tutuyor. Jean-Marie Chauvet ve arkadaşlarının Ardeche bölgesinde gerçekleştirdiği keşif, insanlığın ilk resimlerine dair önemli ipuçları sunuyor.

Chauvet Mağarası'ndaki resimler, insan eli izleri ve hayvan figürleriyle dolu. Bu resimlerin tarihi Ust Paleolitik Dönem'e kadar uzanıyor ve günümüze ulaşan en eski resimler arasında yer alıyor. Mağaralardaki resimlerin detayları incelendiğinde, o dönemdeki insanların sanatsal yeteneklerini, duygularını ve çevrelerine olan dikkatlerini görebiliyoruz.

Chauvet resimlerinin yaşının radyokarbon tarihleme yöntemiyle belirlendiği ve yaklaşık 32.410 yıl öncesine dayandığı belirtiliyor. Bu resimler, tam da modern insanın ilk kültürel gelişmeleri ve sanat üretimi sürecine denk gelmektedir. Bu durum, sanatın varoluşu ve gelişimi konusunda önemli soruları da beraberinde getiriyor.

Mağara resimlerinin neden derin mağaralarda yapıldığı, resim yapımının amacı ve insanların neden o zorlu coğrafyalara gittikleri gibi sorular hala cevap bekliyor. Ayrıca, Avrupa'nın dışında Türkiye gibi bölgelerde de benzer mağara resimleri ve petroglifler bulunmaktadır. Okuzini Mağarası'ndaki boğa figürü de bu tür sanat eserlerinin güzel bir örneğidir.

Antik çağlardan günümüze taşınan mağara resimleri, insanlığın yaratıcılığını, sanat anlayışını ve tarihini anlamamıza yardımcı oluyor. Bu resimlerin detayları incelendikçe, o dönem insanlarının doğaya, hayvanlara ve kendi varlıklarına olan bağlılığı ve anlayışı daha net bir şekilde ortaya çıkıyor. Mağara resimlerinin sırrı hala çözülmeyi bekleyen bir gizem gibi duruyor ve bu gizemi araştırmak da insanlık tarihine ışık tutmaya devam edecek heyecan dolu bir süreç olmaya devam edecek gibi görünüyor.
 
Geri
Üst