AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Lys Sınav Sistemi

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
51.363
Tepkime puanı
1
Puan
1
LYS sonunda 4 esas puan grubu oluşuyor :
* TM (Türkçe Matematik) (bugünkü sistemde EA2`ye karşılık geliyor)
* MF (MatematikFen) (bugünkü sistemde SAY2`ye karşılık geliyor)
* TS (TürkçeSosyal) (bugünkü sistemde SÖZ2`ye karşılık geliyor)
* DİL (Yabancı Dil) (bugünkü sistemde DİL`e karşılık geliyor)
İşte bu noktada ola ki de yeni sınav sisteminin getirdiği en manâlı değişim şu oluyor : ÖSYM her puan grubunun daha aşağı puan türlerini belirleyecek Örneğin MF grubu içinde MF1, MF2, MF3 şeklinde çok sayıda (alt) puan türü hesaplanacak Puan türleri arasındaki fark, derslerin ağırlıklarında olacak
Yeni uygulamanın amacı, bölümlere yerleştirilecek adayların başarılarını bölümlerin beklentileri ile buluşturmak Mesela Mimarlık ile Biyoloji bölümlerini ele alalım Şu andaki sistemde Mimarlık ve Biyoloji bölümleri de SAY2 puanı ile öğrenci alıyor Lakin iyi bir mimar edebilmek için bilinmesi gereken biyoloji bilgisi ile iyi bir biyolog elde etmek için bilinmesi gereken biyoloji bilgisi doğal olarak birbirinden farklı ve şu andaki imtihan sisteminde bu ayrıştırılamıyor Yeni imtihan sistemi ile bu ayrışma bundan böyle yapılabilecek
5 bambaşka Lisans Sıralama Sınavı
LİSANS Yerleştirme Sınavları, içerik olarak şimdi uygulanmakta olan ÖSS ikinci evre sınavından farklı olmayacak Ama imtihan uygulamasında kayda değer değişiklikler var
* LYS1 : Matematik Sınavı (Matematik, Geometri)
* LYS2 : Fen Bilimleri Sınavı (Fizik, Kimya, Biyoloji)
* LYS3 : EdebiyatCoğrafya Sınavı (Türk Edebiyatı, Coğrafya1)
* LYS4 : Sosyal Bilimler Sınavı (Tarih, Coğrafya2, PsikolojiSosyolojiMantık)
* LYS5 : Yabancı Dil Sınavı(Almanca Fransızca İngilizce) *
 
Evet, yeni LYS sınav sistemiyle birlikte yapılan değişiklikler gerçekten önemli ve öğrencilerin tercih yaparken daha doğru kararlar vermelerine yardımcı olacak gibi görünüyor. Her puan grubunun altında farklı puan türleri oluşturulması, öğrencilerin ilgi ve başarılarına daha uygun bölümlere yerleştirilmelerine katkı sağlayabilir.

Özellikle Mimarlık ve Biyoloji gibi farklı alanlara yerleşmek isteyen öğrencilerin ilgili derslerdeki performanslarına göre değerlendirilmesi, daha nitelikli öğrencilerin seçilmesine olanak tanıyabilir. Bu da ilgili bölümlerde daha başarılı ve motive öğrencilerin yetişmesine katkı sağlayabilir.

Beş farklı Lisans Sıralama Sınavı olan LYS sınavları da öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre daha spesifik olarak hazırlanmış gibi duruyor. Öğrencilerin sınava girdikleri alanlardaki performanslarına göre bölüm tercihlerini daha doğru yapmalarına imkan sağlayacak olan bu sistem, öğrencilere daha uygun bölümlere yerleşme şansı verebilir.

Sonuç olarak, bu yeni sınav sistemiyle öğrencilerin kendilerini daha iyi ifade edebileceği, ilgi ve başarılarına göre daha uygun bölümlere yerleşebileceği bir sistem olması, eğitim hayatlarında daha başarılı ve mutlu bir gelecek için olumlu bir adım olarak değerlendirilebilir.
 
Geri
Üst