AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Lev Vygotsky kimdir hayati?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
132.938
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Lev Vygotsky kimdir hayatı?​

Vygotsky 5 Kasım 1896 ‘da Rusya’nın küçük bir kasabası olan Orsche ‘da dünyaya gelmiştir. İyi eğitimli Yahudi bir ailenin çocuğudur. Vygotsky ise Moskova Üniversitesine kayıt yapabilen şanslı Yahudi öğrencilerden biri idi. 1924’ten sonra psikoloji, eğitim ve psikopatoloji üzerine çalışmaya başlamıştır.

Lev Vygotsky nereli?​

Orşa, BelarusLev Vıgotski/Doğum yeri

Vygotsky kimdir vikipedi?​

Vygotsky kimdir vikipedi?
Lev Vıgotski (Rusça: Лев Семёнович Выго́тский; 17 Kasım 1896, Orşa – 11 Haziran 1934, Moskova), Sovyet psikolog. Kültürel-tarihsel psikoloji, potansiyel gelişim alanı ve iç konuşma konularında çalışmıştır. Dil ile ilgili olarak davranışçılık akımının görüşünü, “Düşünme = Dil – Ses” formülüyle ortaya koymuştur.

Sosyal ve Kültürel gelişim Nedir?​

Vygotsky’nin sosyokültürel kuramı, bilişsel gelişim üzerinde kültür, çevre ve dilin etkisinden söz eder. Sosyokültürel faktörler çocuğa uygun deneyim ortamları sağlar ve birey çevresi ile etkileşime girdiği ölçüde; algı, dikkat, bellek gibi bilişsel süreçleri gelişim gösterir (Berk, 2003).

Vygotsky içselleştirme ne demek?​

Çocuğun sosyal etkileşim aracılığıyla elde ettiği bir çok durumu kendine mal etmesine içselleştirme denir.

Yakınsal gelişim alanı nedir kpss?​

Yakınsal gelişim alanı nedir kpss?
1- Yakınsal gelişim alanı: Kendi başımıza yaptığımız öğrenmeler ile başkalarıyla yaptığımız öğrenmeler arasındaki farktır. Daha çok yetişkin etkileşimi ön plana alınmıştır. Bu görüş Vygotsky nin genel felsefesini yansıtmaktadır.

Özel konuşma ne demek?​

Özel Konuşma (Benmerkezci Konuşma): Çocuk yüksek sesle, kendi kendine konuşur. Bu konuşmanın amacı, çocuğun kendi düşüncesine rehberlik etmektir. İçsel Konuşma: Yaklaşık 7 yaşından itibaren benmerkezci konuşma yerini içsel konuşmaya bırakır. Böylece çocuk artık sessizce – içinden – sözcüklerle düşünebilir hale gelir.

Vygotsky sosyal konuşma nedir?​

Vygotsky’nin konuşma gelişimi şemasındaki ilk evre “sosyal konuşma”dır. Vygotsky’e göre konuşmanın amacı, bebeklikten itibaren iletişim ve sosyal ilişki kurmaktır. Çocuk kendisiyle konuşmaya, diğerleriyle konuştuğu gibi başlar. Dış şartlar onu düşünmeye zorladığında ise sesli düşünür.
 
Lev Vygotsky, 5 Kasım 1896 tarihinde Rusya'nın küçük bir kasabası olan Orşa'da doğmuştur. İyi eğitimli bir Yahudi ailesinin çocuğu olarak büyümüştür. Moskova Üniversitesi'ne kayıt yaptırarak eğitimine devam etmiş ve 1924 yılından itibaren psikoloji, eğitim ve psikopatoloji üzerine çalışmıştır. Vygotsky, kültürel-tarihsel psikoloji, potansiyel gelişim alanı ve iç konuşma konularında çalışmalar yapmıştır.

Vygotsky, Orşa, Belarus'ta doğmuştur ve çalışmalarını genellikle Moskova'da gerçekleştirmiştir. Sovyet psikolog olarak bilinen Vygotsky, dil ile ilgili olarak davranışçılık akımının görüşünü "Düşünme = Dil - Ses" formülüyle ele almıştır.

Vygotsky'nin sosyokültürel kuramı, kültür, çevre ve dilin bilişsel gelişim üzerindeki etkilerini vurgulamaktadır. Bu kuram, çocuğun sosyal etkileşimler ve deneyimler yoluyla bilişsel süreçlerini geliştirdiğini belirtmektedir. Sosyal ve kültürel faktörler, çocuğun gelişimine önemli katkılar sağlar.

İçselleştirme kavramı, çocuğun sosyal etkileşimler sonucunda edindiği bilgileri kendi bünyesine alması olarak tanımlanmaktadır. Bu süreç, çocuğun öğrenme ve gelişiminde önemli bir rol oynamaktadır.

Yakınsal gelişim alanı, Vygotsky'nin felsefesinden esinlenerek yetişkin etkileşimini vurgulayan bir kavramdır. Kendi başına yaptığı öğrenmeler ile başkalarıyla birlikte yaptığı öğrenmeler arasındaki farkı tanımlar.

Özel konuşma veya benmerkezci konuşma, çocuğun kendi kendine yüksek sesle konuşması olarak tanımlanır. İlk başlarda çocuğun düşüncelerine rehberlik etmek amacıyla yapılan bu konuşma, içsel konuşmaya dönüşerek sessiz bir şekilde düşünmeye yol açar.

Vygotsky'nin konuşma gelişimi şemasındaki ilk evre "sosyal konuşma"dır. Bu evrede çocuk iletişim ve sosyal ilişki kurmak amacıyla konuşmaya başlar. Dış şartlar çocuğu düşünmeye zorladığında ise sesli düşünmeye başlar.
 
Geri
Üst