AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Lastikte XL ne anlama geliyor?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.357
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Lastikte XL ne anlama geliyor?​

Güçlendirilmiş veya XL (ekstra yük) lastikler, özel olarak güçlendirilmiş lastiklerdir. Aynı ebattaki bir başka lastiğe oranla daha fazla yük taşıyabilirler. Güçlendirilmiş lastiklerin yanağında “RF” harfleri, ekstra yük lastiklerinin ise “XL” harfleri bulunur.
Tekerlek çapı nasıl hesaplanır?
55 ise lastiğin yanak yüksekliğidir yani yere temas eden kısım ile jant arasındaki mesafedir. Buradaki 55 ifadesi yanağın tabanın genişliğine oranıdır. Yani 205 milimetrenin U’i anlamına gelmektedir. 205/55R16 ebadındaki 16 ifadesi ise lastiğin inç cinsinden jant çapıdır.
XL lastik mi normal mı?
XL lastikler normal lastiklere göre daha sağlam ve uzun lastik ömrüne sahiptirler. XL lastikler basınç ve darbelere daha dayanıklı olduklarından daha zor balon yaparlar. Özellikle bozuk, tümsekli yollarda, kaldırımlara çıkıp inmede XL lastikler daha güvenlidirler.

XL lastik hangi araçlarda kullanılır?​

XL lastikler ağır yük taşıyan pikap, minibüs, hafif ticariler için uygun.
205 55 r16 91 H ne demek?
Bir lastiğin doğru basınç ve yük değerlerinde kullanıldığında ulaşabileceği maksimum hız değeridir. Lastiğinizin hız değerini yük değerinin yanında harf ile kodlanmış olarak görebilirsiniz. Örnek olarak 205/55R16 91V = V hız değeridir ve 240 km/s ulaşabilir.
91h XL ne demek?
V ve H harfleri ise lastiğin hız endeksidir. Bir lastiğin yapacağı maksimum hız sınırını belirtir. V hız endeksi, 240 km/saat; H endeksi ise 210 km/saat değerlerine denk gelmektedir. XL işareti ise lastiğin yanağının güçlendirildiğini belirtmektedir.

XL lastik alınır mı?​

XL tavsiye ederim. Sebebi ise XL yanak kısmında diğer lastiklerden farklı olarak ekstradan bir katman daha vardır. Bu lastiği hem daha sağlam yapar, hem virajlarda lastikler kolay kolay esnemez, yük attığınız zaman lastikler “söbü” gibi kalmaz. Ayrıca sert bir şekilde çukura girdiğinizde jantınızı da koruyabilir.
 
Geri
Üst