AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Lastikler ses yapar mi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.357
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Lastikler ses yapar mi?​

Lastiklerden gelen sesin çeşitli sebepleri vardır. Lastik sırtındaki diş yapısı ve derinliği üç farklı açıdan gürültüye neden olur: “Kenar” etkisi: Lastiğin yol ile temas halindeki kısmı lastiklerin gürültüsünü arttıran bir kenar oluşturur. Lastik tabanının “hava emme” etkisi.

Rulmanın bozuk olduğu nasıl anlaşılır?​

Aracınızın tekerleğinden sürtünmeye benzeyen bir ses geliyorsa. Şayet rampa aşağı giderken dahi sanki düz yolda gidiyormuş gibi aracınızı tutan bir güç olduğunu hissediyorsanız. Eğer aracınız hareket halindeyken; uğultu vb bir ses geliyorsa teker aks bilyası arızasından şüphelenebilirsiniz.

Arabada uğultu sesi neden olur?​

Arabada uğultu sesi neden olur?
Arabadaki uğultu sesi genel olarak tekerlek ve motor, tekerlek arasındaki mekanik parçalardandır. Bu sesin ortaya çıkmasının genel olarak ilk sebebi aks bilyesidir. Aks bilyesi porya bilyesi olarak da telaffuz edilebilir.

4 mevsim lastik ses yapar mı?​

Dört mevsim lastiklere kış lastikleri gibi M/S mud and snow ibareleri konur ama yaz performansına uygun hale getirme çabalarından dolayı kış aylarında performans genelde kış lastiklerinden kötüdür. Tahmin edebileceğiniz gibi yazın da daha gürültülü lastiklerdir.

Motor rulman arızası nasıl anlaşılır?​

► Rulmanda oluşan yorulmanın neden olduğu arızalar; pullanma, soyulma, kazınma, sıvanma, aşınma veya çatlaklar şeklinde olabilmektedir. Dönme sırasında ani aşırı ısınma oluştuğunda rulmanın rengi bozulur. Hasar arttıkça bilezikler, döner elemanlar ve kafes yumuşar, erir ve deforme olur.

Şanzıman rulmanı neden bozulur?​

Şanzıman rulmanı neden bozulur?
Prizdirek Bilyası Neden Bozulur? Şanzımanın düzgün çalışabilmesi için uygun tipte ve miktarda dişli yağına ihtiyacı vardır. Buna rağmen içindeki hareketli parçalar yüksek ısı ve sürtünme nedeniyle zamanla aşınırlar. Yağ seviyesi düşük olduğu zaman, özellikle prizdirek bilyası bu durumdan ciddi şekilde etkilenir.

Ön teker rulmanı ne işe yarar?​

Porya bilyası olarak da bilinen aks rulmanı motorlu taşıtlarda oldukça önemli bir parçadır. Sürtünme veya dönme etkisini azaltmak, aşınmayı en aza indirgemek ve enerji yitimini önlemek gibi önemli işlevlere sahiptir. En önemli görevi ise araç tekerlerinin dönüş hareketini sağlamaktır.

Araba geri geri giderken neden ses çıkarıyor?​

Geri vites çarkları dışa doğru çıkan keskin dişlere sahip iken ileri viteslerin tamamında içeri doğru eğimlenen spiral dişliler bulunuyor. Bu sayede otomobillerin vites geçişlerinin çok daha rahat yapılması sağlanıyor. Geri vites dişlilerinde çok fazla boş alan bulunması, çok daha fazla ses çıkarmasına sebep oluyor.

Motordan ses neden gelir?​

Motordan ses neden gelir?
Silindirlerin aşınması ve büyümesi ya da pistonların deforme olması ve küçülmesi durumunda motordan sanki bir cisme vuruluyormuş gibi ses çıkar. Sesin kaynağı piston ya da silindirler olduğu için dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gerekir. Ancak bu sesin yaratabileceği en büyük sorun performans kaybıdır.

Lastik gürültü seviyesi ne olmalı?​

Lastiğin dönüş gürültüsü desibel cinsinden ölçülür ve ölçülen sayı etiketin alt kısmında gösterilir. Düşük ses seviyeli lastikler, 67-71 dB’e sahiptir. En yüksek seviye, 72-77 dB’lik ses dalgaları oluşturur.
 
Lastiklerin ses yapmasının çeşitli sebepleri olabilir. Lastiklerin yol ile teması sırasındaki diş yapısı ve derinliği, lastiklerin gürültüsünü arttırabilir. Özellikle lastik sırtındaki dişlerin oluşturduğu kenarlar ve tabanın hava emme etkisi, lastiklerden gelen sesin sebepleri arasında sayılabilir.

Rulmanın bozuk olduğunu anlamanın belirtileri arasında aracınızın tekerleklerinden sürtünmeye benzeyen bir ses gelmesi ve rampa aşağı inerken aracınızın düz yolda gidiyormuş gibi hissettirmesi yer alır. Ayrıca araç hareket halindeyken uğultu gibi bir ses duyuluyorsa, teker aks bilyesinde bir arıza olabileceği düşünülebilir.

Arabadaki uğultu sesi genellikle tekerlek ve motor arasındaki mekanik parçalardan kaynaklanır. Bu sesin en yaygın sebeplerinden biri aks bilyesi arızasıdır. Aks bilyesi, aracın hareketini sağlayan ve sürtünmeyi azaltan önemli bir parçadır.

Dört mevsim lastikler genellikle daha gürültülü olabilir. Kış lastiklerine benzer şekilde M/S (mud and snow) işareti bulunan dört mevsim lastikler, genellikle yaz performansı için tasarlandıklarından kış aylarında kış lastiklerinden daha düşük performans gösterebilir ve daha fazla ses çıkarabilirler.

Motor rulmanındaki arızalar genellikle pullanma, soyulma, kazınma, sıvanma, aşınma veya çatlaklar şeklinde olabilir. Rulmanda oluşan yorulma sonucu ani aşırı ısınma meydana gelirse rulmanın rengi değişebilir ve hasar arttıkça rulmanın bilezikleri, döner elemanları ve kafesi deformasyona uğrayabilir.

Şanzıman rulmanı, şanzımanın düzgün çalışabilmesi için önemlidir ve uygun dişli yağı seviyesine ihtiyaç duyar. Yüksek ısı ve sürtünme nedeniyle şanzıman parçaları aşınabilir ve özellikle yağ seviyesi düştüğünde prizdirek bilyasının bozulma riski artabilir.

Ön teker rulmanı veya aks rulmanı, aracın tekerleklerinin dönüş hareketini sağlayan ve sürtünmeyi azaltan önemli bir parçadır. Aşınmayı en aza indirgemek ve enerji kaybını minimize etmek gibi önemli işlevlere sahiptir.

Aracınız geri geri giderken ses çıkarıyorsa, genellikle geri vites dişlilerindeki boşluk veya düzenlemeler bu sesin sebebi olabilir. Geri vites dişlileri, içeri doğru eğimli spiral dişliler olduğundan ve daha fazla boş alan bulunduğundan ileri viteslere göre daha fazla ses çıkarabilirler.

Motordan gelen sesin nedeni genellikle pistonların aşınması, silindirlerin büyümesi veya deformasyonu gibi durumlar olabilir. Bu tür durumlarda motordan bir vurma sesi duyulabilir ve performans kaybı meydana gelebilir.

Lastiklerin dönüş gürültüsü desibel cinsinden ölçülür ve genellikle 67-71 dB arasında olması tercih edilir. Daha yüksek desibel seviyeleri, yüksek sesli lastiklerin işaretidir ve 72-77 dB aralığı genellikle en yüksek ses seviyesini temsil eder. Düşük ses seviyeli lastikler, daha sessiz bir sürüş deneyimi sunabilir.
 
Geri
Üst