AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Lastik omrunun bittigi nasil anlasilir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.319
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Lastik ömrünün bittiği nasıl anlaşılır?​

Cebinizden bir bozuk para çıkarın, 1 lira veya 50 kuruş. Lastiğinizdeki çukurlara diklemesine yerleştirin. 1 lira veya 50 kuruşun dışındaki altın renkli kaplama 3-4 milimetre civarındadır. Eğer ki paranın dışındaki bu altın halkayı görebiliyorsanız lastiğinizin değişim zamanı gelmiştir.
Lastik arızaları nelerdir?
Lastikler çeşitli nedenlerle hasar görebilir ve sürücüler bu durumu hemen fark etmeyebilir. En yaygın arıza türleri delinme, kesik, darbe, çatlama, balon ve düzensiz aşınmadır.
Lastik içten neden yer?
Lastik havalarının fabrika verilerinden daha az şişirilmesi bu tip aşınmaya neden olur. Bunun sonucunda ise lastiğin taban kısmının kenarları daha fazla aşınırken orta kısmı çok daha az aşınarak dengesiz bir aşınma meydana gelir. Lastiğin yere temas alanı da azaldığından dolayı yol tutuş azalır.

Lastik neden bozulur?​

Lastiklerde katettikleri kilometre ve zorlu zemin koşullarına göre, bazen aldıkları darbeler, kaldırıma çarpma gibi nedenlerden ötürü zamanla denge ve duruşunda bozulmalar meydana gelir. Aracınızı ne sıklıkta ve ne kadar yoğun kullandığınız da balans ayarının bozulması için belirleyici bir kriterdir.
Lastik kaç bin km de değişmeli?
Lastik ömrü aracın kullanım ve lastik tipine göre değişkenlik gösterir. Bununla birlikte araç lastiği 50 veya 60 bin km arasında değişmesi gerekiyor. Araç sahipleri bu km hesabını genel olarak yıllara yaymaktadır. Yıl hesabı olarak da 5 yıl sonra muhakkak değişmelidir.
6 yıllık lastik alınır mı?
iyi markalarda yaz lastikleri veya 4 mevsim lastiklerinde maksimum ömür 10 yıl olarak belirtilir. kış lastiklerinin hamurlanın farklı olmasından ötürü ömürleri maksimum 6 yıldır.

Yaz lastiği olduğu nasıl anlaşılır?​

Kış lastiklerini diğer lastiklerden ayıran bazı özellikler vardır: sırt kauçuğu, diş derinliği, sırt deseni ve keskin uçlar.
- Soğuk havalarda yaz lastiklerinin kauçuk sırtı sertleşir ve yeterli çekiş sağlayamaz.
- Kış lastiklerinin diş derinliği fazladır.
Lastik bozulursa ne olur?
Balans ayarı yapılmadığı taktirde jant veya lastikteki birkaç gramlık ağrılık dengesizliğinden dolayı yaklaşık 90-100km/h gibi veya daha yüksek hızlarda balans ayarı bozuk olan lastikte titreşim oluşacaktır. Bu durum araç kabininde veya direksiyonda titreşime sebep olamakta sürüş konforunu ve güvenliğini düşürmektedir.
Lastik içten ve dıştan neden yer?
Toe açılarının yanlış olması nedeniyle aşınma Bu durumda lastik tabanı dıştan içe doğru açılı bir şekilde düzensiz aşınır. Dış Toe (toe-out)durumunda ise aynı aks üzerindeki lastiklerin ön kısımları dışa doğru bakmaktadır ve lastik tabanları içten dışa doğru düzensiz aşınır.

Lastik tel kırma nasıl anlaşılır?​

Yanakta kabarma olmaz. Yere temas eden yüzey içerisinden tel kırılır.Sert kasis vy kaldırıma çıkmalarda kırılmış olabilir. Lastik atlama yapıyormuşcasına his verir ve direksiyonda çekme ve titreme yapar.Değişmesinde fayda vardır.
Lastik yanakları neden çatlar?
Lastikleriniz yerleşik koruyucu katmanlara sahiptir, ancak bunlar üzerinde sert deterjanlar ve diğer temizlik kimyasalları sürekli kullanıyorsanız, soyulabilirler. Bu onları radyasyona, ozon gazlarına ve küçük, hafif çatlakların ortaya çıkmasına neden olabilecek diğer sert elementlere maruz bırakır.
Lastik kaç yılda bir değişir?
Kullanım süresine, aracın ağırlığına ya da sürüş şekline göre lastik ömrü uzayıp kısalabilir. Ancak her ne olursa olsun lastikler, hiç kullanılmamış olsalar bile üretim tarihlerinden itibaren raf ömrü olan 10 sene sonunda değiştirilmelidir.

1 lastik kaç km yol yapar?​

Ortalama araç lastik ömrü 100.000 km veya 5 yıldır. İçindeki kauçuk maddesinin zamanla özelliğini yitirmesi, aracınızın fren mesafesini uzatarak yağışlı havalarda risklere neden olacak bir tehlike yaratır. Kilometre sınırını aşan lastikler kullanıma bağlı olarak aşınır, bu da dişlerinin incelmesi anlamına gelir.
Bir lastik en fazla kaç yıl kullanılır?
Lastikler satın alınırken JATMA’nın tavsiye ettiği şekilde 10 yıl ömür ve uygun saklama koşulları göz önünde bulundurulmalıdır. Eğer lastik 2 yıl önce üretilmiş ve doğru şekilde saklanmış ise, doğru kullanım ile 8 yıllık daha ömrü var demektir.
Oto lastiğinin ömrü kaç yıldır?
Maksimum 10 yıl. Lastiklerin raf ömrü üretim tarihinden itibaren on yıldır. Diyelim ki bir lastik üretim tarihinden itibaren onuncu yılını doldurdu fakat hala kullanılabilir durumda görünüyor ve hatta diş derinliği 1,6 mm’ye kadar aşınmamış durumda.
 
Geri
Üst