Lastik nedir ne ise yarar?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
264.936
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38

Lastik nedir ne işe yarar?​

Lastik, kauçuk, kord bezi ve çelik teller ile çeşitli kimyasal maddelerin birleşiminden oluşan ve aracın yer ile temasını sağlayan tek ve en önemli parçasıdır. Genellikle içinde taşıdığı hava ile yere sürtünerek motorlu ya da motorsuz kara nakil aracının ilk hareketini başlatır, hızlandırır ve durmasını sağlar.

Lastik gövdesinin amacı nedir?​

Lastiğin çevresi boyunca sırt ve topuk bölgeleri arasında kalan, yola temas etmeyen kauçuk kısmıdır. Lastiğin yanak kısmında, mukavim ve hava etkilerine karşı dayanıklı karışım kullanılır. Gövdeyi yandan gelecek sürtünmelere karşı korur ve lastiğe esneklik sağlar.
Lastik çeşitleri nelerdir?
Doğru lastik teknolojisi kullanılan binek veya kamyon lastiklerinizin üstün yol tutuş ve çekiş gücüne sahip olacağından emin olabilirsiniz.
Bezli lastik ne demek?
Bezli lastik levhalar aşınmaya karşı dirençli olarak üretildiğinden yaşlanma ömrü uzundur. Lastik levhalar yüksek esneklik ve mekanik özelliği gerektiren yerlerde de kullanılır.Bez lastik levha içerisinde bulunan bez sayesinde basınca daha dayanıklıdır. Bez lastik levhalar belirli boy ve ölçülerde üretilebilir.

Bezli lastik nedir?​

Lastiği oluşturan gövde içindeki çelik tellerin bir damaktan diğer damağa lastik merkez hattına göre 90 derece açı oluşturduğu lastik yapılarına radial yapıda lastikler denir ve özel damak açıları ile kullanıldığı jantlarıyla tubeless (iç lastiksiz) özelliğe de sahiptirler.

Lastik Vht ne demek?​

V ve H harfleri ise lastiğin hız endeksidir. Bir lastiğin yapacağı maksimum hız sınırını belirtir. V hız endeksi, 240 km/saat; H endeksi ise 210 km/saat değerlerine denk gelmektedir.
Araba lastiği neden yapılır?
Lastiğin iki ana hammaddesi vardır. Bunlardan ilki olan kauçuk, aynı ismi taşıyan ağaçtan yapılan doğal kauçuk ve petrolden elde edilen suni kauçuk, ortaya çıkacak lastiğin kullanım alanına göre uygun oranlarda lastik hamuruna katılıyor. Lastiğin içindeki toplam kauçuk miktarı %60 ila %80 değişiyor.
Lastik tipi nasıl anlaşılır?
Lastiğin gerçek dört mevsim lastiği olup olmadığını yanağındaki işaretlerden anlayabilirsiniz. M+S ve Kar tanesi işaretleri var ise lastik kış koşulları için onaylanmış gerçek bir dört mevsim lastiğidir. Gerçek bir dört mevsim lastiği -5 dereceye kadar beklentilerinizi karşılar.
Bezli lastik levha -15 ile 85 derece aralığında, makine ve bağlantı elemanlarında sızdırmazlık, yalıtım ve izolasyon sağlar. Saf lastik levhalar su ve kanalizasyon borularında mekanik özelliği sayesinde her alanda kullanılmaktadır. Bezli lastik levhalar her türlü conta imalatında kullanılabilen bir üründür.
Radyal lastik; lastiğin iskeletini oluşturan kord ipliklerinin dönme esnasında yere dik basması veya lastiğin janta oturan bölgesine (topuk bölgesi) dik açıyla yerleştirilmesiyle (90 derece) oluşan karkas yapısıdır. Çapraz lastiklerin kord yerleşimi ise Radyal gibi dik değil, yatay açı olacak şekildedir.
 
Geri
Üst