Lastik ham maddesi nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
264.936
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38

Lastik ham maddesi nedir?​

Kullanım yerlerine göre çeşitli ebat, tip ve yapıda üretilir. Tekerleğin Sümerler tarafından icadından bugüne dek 5000 yıldan fazla zaman geçmiştir. Bugün kullandığımız “lastik tekerleğin” hammaddesi olan kauçuk 19.yy sonundan itibaren kullanılmaya başlanılmıştır.

Tekerlek nasıl üretilmiştir?​

Tekerlek fikri ilk olarak, muhtemelen, yan yana yatırılmış ağaç gövdeleri üzerine konulan nesnelerin itilerek hareket ettirilmesinden ortaya çıkmıştır. Bilinen en eski tekerlek, birbirine tahta mıhlarla iliştirilmiş yan yana üç kalasın yontularak yuvarlaklaştırılması yöntemiyle üretilmiştir.

Lastik Nelerden Oluşur?​

Lastik Nelerden Oluşur?
Lastiğin ana maddesi kauçuk,. Farklı özellikli lastikler için farklı türde kauçuk kullanılıyor. Farklı işlemlerden geçirilip, lastik hamuru meydana getiriliyor.

Araba lastiği hangi malzemeden yapılır?​

Araba lastiği hangi malzemeden yapılır?
Lastiğin iki ana hammaddesi vardır. Bunlardan ilki olan kauçuk, aynı ismi taşıyan ağaçtan yapılan doğal kauçuk ve petrolden elde edilen suni kauçuk, ortaya çıkacak lastiğin kullanım alanına göre uygun oranlarda lastik hamuruna katılıyor. Lastiğin içindeki toplam kauçuk miktarı ` ila değişiyor.

Lastik yapımında ne kullanılır?​

Lastik yapımında hangi bileşenler kullanılır?
- Doğal ve sentetik kauçuk.
- Dolgu malzemesi : siyah karbon, silika, tebeşir.
- Yumuşatıcılar : yağ, kayganlaştırıcı
- Yaşlanma engelleyiciler : aromatic amineler.
- Sertleştiren malzemeler , sülfür vb.
- Sertleştirme hızlandırıcılar , zinc oxide vb.
- Pigmentler ve boyalar.

Tekerlek hangi amaç için yapıldı?​

Bilinen en eski zamanlardan beri gerek yük taşımak, gerekse insan taşımak için kullanılagelmiştir. Tekerleği tanımlayacak olursak, hepimizin de bildiği gibi dairesel bir forma sahip olan, çoğunlukla yük taşımaya yarayan araçların hareket etmesini sağlayan mekanizmanın adıdır.

Lastik kısımları nelerdir?​

Lastik kısımları nelerdir?
Lastiğin Yapısı Lastik başlıca dört bölgeden oluşur. 1-Sırt, 2-Omuz, 3-Yanak, 4- Topuk. Sırtın yanak ile birleştiği alana, lastiğin omuz bölgesi denir. Lastiğin yapısına göre sırtın altında kuşak ya da darbe katları yer alır.

Lastiğin görevi nedir?​

Lastiğin görevi nedir?
Lastikler yol tutuşunu; frenlemede aracın yavaşlaması ve durması için, araç hızlanırken de motor ve aktarma organlarının döndürme kuvvetini yola aktarmak için sağlarlar. Lastiklerin yol tutuşu, lastik ve yol arasındaki sürtünme kuvvetine ve aracın ağırlığına bağlıdır.

Otomobil lastiği nasıl yapılır?​

Lastik yapımında farklı çeşitlerde kauçuk malzeme kullanılır. Ortalama 30’dan fazla kauçuk türü karıştırılır 150 derecelik fırınlarda pişirilerek lastik hamuru elde edilir. Lastik hamuru hazır olduktan sonra rol adı verilen makinelere alınır. Silindir şeklindeki bu makineler ile lastik hamuru inceltilir.

Paket lastiği neden yapılır?​

Paket lastikleri kauçuktan üretilir. Çok eski zamanlardan beri insanlar tarafından kullanılan bir malzeme olan kauçuğun elastik, suya ve ısıya karşı yalıtım sağlayan, yumuşak ve uzun ömürlü bir malzeme olması nedeniyle günümüzde de çok geniş bir kullanım alanı var.

Arac lastikleri neden siyah olur?​

Arac lastikleri neden siyah olur?
Araba Lastikleri – Karbon Siyahı ilişkisi Lastiklerin elde edildiği kauçuk süt beyazı renktedir, ancak kauçuğa stabilize edici kimyasal bir bileşik olarak karbon siyahı eklenir ve lastiği siyah yapar. Karbon siyahı, lastiğin sırt bileşenini oluşturmak için diğer polimerlerle birleştirilmiştir.
 
Lastik ham maddesi genellikle kauçuk olarak bilinir ve lastik üretimine temel teşkil eder. Kauçuğun tarihi oldukça eskiye dayanmaktadır; Sümerler tarafından icat edilen tekerlekten 5000 yıldan fazla bir süre geçmiştir. Ancak bugünkü anlamdaki "lastik tekerlek" için kullanılan kauçuk malzemesi 19. yüzyılın sonlarından itibaren kullanılmaya başlanmıştır.

Lastik yapımında kullanılan temel malzemeler ise doğal ve sentetik kauçuk, dolgu malzemeleri (siyah karbon, silika, tebeşir), yumuşatıcılar (yağ, kayganlaştırıcı), yaşlanma engelleyiciler (aromatic aminler), sertleştirme maddeleri (örneğin sülfür), sertleştirme hızlandırıcılar (örneğin çinko oksit), pigmentler ve boyalardır. Bu malzemeler belirli oranlarda karıştırılarak lastik hamuru elde edilir.

Lastiklerin ana görevi, aracın yol tutuşunu sağlamaktır. Frenleme esnasında aracın yavaşlamasını ve durmasını, aracın hızlanırken motor ve aktarma organlarının döndürme kuvvetini yola ileterek hareket etmesini sağlar. Ayrıca lastiklerin yol tutuşu, lastik ile yol arasındaki sürtünme kuvvetine ve aracın ağırlığına bağlıdır.

Araba lastiklerinin niçin siyah olduğuyla ilgili olarak, lastikler doğal olarak kauçuktan üretilir ve kauçuk doğal olarak beyazdır. Ancak stabilize edici bir kimyasal bileşik olan karbon siyahı, lastiğin sırt bileşenini oluşturmak için diğer polimerlerle birleştirilerek lastiği siyah hale getirir. Bu sayede lastikler daha dayanıklı olurlar ve güneş ışınlarının zararlı etkilerine karşı daha iyi korunurlar.
 
Geri
Üst