AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Lastik degistirdikten sonra rot ayari gerekir mi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Lastik değiştirdikten sonra rot ayarı gerekir mi?​

Lastik değiştirildiğinde sadece balans ayarı gerekir. Rot ayarının bu durumla ilgisi yoktur.

Sıfır lastik taktıktan sonra ne yapılır?​

Tabii ki bu işin içinde lastiklerin sökülmesi,janttan ayrılması,jantın kontrolü,yeni lastiğin janta geçirilmesi,sibop yenilenmesi ve balans ayarı var… Eski lastikteki jantlar kullanilacaksa lastik janttan sokulup yeni lastik takiliyor. Araca takmadan balans ayari yapip takiyorlar bu kadar.

Lastik değişiminden sonra balans ayarı ne zaman yapılır?​

Lastik değişiminden sonra balans ayarı ne zaman yapılır?
Lastik balans ayarı ne zaman yapılır? Lastiklerin denge ayarının bozulması sürüş koşullarına göre değişse de, şehir içinde kullanılan bir araç için yılda en az bir kez vaya 15.000 kilometrede bir lastiklerinizin balans ayarını yaptırmanızı tavsiye ederiz.

Lastik değiştirirken nelere dikkat edilmeli?​

Lastik değiştirirken nelere dikkat edilmeli?
Montaja Dikkat Benzer şekilde montaj esnasında da dikkatli olunması gerekmektedir. Balans ayarı iyi ve düzgün bir şekilde yapılmalıdır. Lastik aracınıza takılırken bijon anahtarıyla ya da havalı makine yardımı ile lastikler yerine iyice oturtulmalıdır. Eğer lastik vida dişlerinde bir sorun varsa mutlaka yenilenmelidir.

Rot ayarı ne kadar tutar?​

Rot balans ayarı fiyatı 2021 yılında binek araçlar için ortalama 80-120 TL 2022 yılında rot balans fiyatları ortalama 150-200 TL aralığında değişiyor. Aracın ön düzen ayarının yapılmasına (lastikler sökülmeden) rot ayarı denir.

Kriko ile Tekerlek değiştirirken nelere dikkat etmek gerekir?​

Lastiği değiştirmeden önce krikoyu aracın şasesine dikkatli bir şekilde yerleştirmeli ve aracın patlak lastiğin olduğu tarafını hava kaldırmak için krikoyu hazır bir hale getirmeniz gerekmektedir. Krikoyu yerleştirirken konuşlandırdığınız yere çok dikkat etmelisiniz.

Rot ayarı kaç TL 2022?​

Rot ayarı kaç TL 2022?
Yoldan alınan darbeler, araçta ön takım değişikliği gibi durumlarda rot ayarı gerekir. Rot balans ayarı fiyatı 2021 yılında binek araçlar için ortalama 80-120 TL 2022 yılında rot balans fiyatları ortalama 150-200 TL aralığında değişiyor.

Rot başı değişimi ne kadar?​

Rot başı değişimi ne kadar?
Ortalama rot başı değişim ücreti ( tek tekerlek için) 30 tl – 150 tl arasında fiyatlandırılacaktır.

Arka lastiklere balans ayarı yapılır mı?​

Bu titreme; eğer balans ayarı bozukluğu ön tekerleklerde ise daha çok aracın ön kısmında, eğer balans ayarı bozukluğu arka tekerleklerdeyse daha çok aracın arka kısmında görülür. Balans ayarının amacı, lastiklerin dengede kalmasını sağlayarak sürüş güvenliği ve sürüş konforu sağlamaktır.

Balans ayarı kaç tekere yapılır?​

Balans ayarı yapılırken dikkat edilmesi gerekenler: Aracın 4 tekerinin ağırlığı birbirine eşit olmalı

Rot balans ayarı ne kadar sürede yapılır?​

Rot balans ayarı ne kadar sürede yapılır?
Rot balans ayarı yaklaşık 20-30 dk. süren bir işlem olup ortalama 50-100 TL’ye yapabilirsiniz. (Not: En son 60 TL’ye yaptırmıştım.) Tabi genel olarak rot balans ayarı yılda bir kez veya aracın en az her 10.000 km’sinde yapılması gereken bir işlem olduğunu hatırlatalım.

Araba lastiği neyle değiştirilir?​

Araba lastiği neyle değiştirilir?
Lastik değiştirmek için ihtiyacınız olan malzemeler Kriko. Bijon anahtarı Yedek lastik.
 
Lastik değiştirdikten sonra rot ayarı gerekir mi konusunda belirttiğiniz gibi, lastik değişiminde sadece balans ayarının yapılması yeterli olacaktır. Rot ayarının lastik değişimiyle bir ilgisi bulunmamaktadır.

Sıfır lastik taktıktan sonra yapılması gereken işlemler arasında lastiklerin sökülmesi, jantın kontrolü, yeni lastiğin janta geçirilmesi, sibop yenilenmesi ve balans ayarı önemli adımlardır. Eğer eski lastik jantları kullanılacaksa, lastik janttan sökülüp yeni lastik takılmalı ve araca takılmadan önce balans ayarı yapılmalıdır.

Lastik değişiminden sonra balans ayarının ne zaman yapılması gerektiği sorusuna, genel olarak şehir içinde kullanılan bir araç için yılda en az bir kez veya 15.000 kilometrede bir lastiklerin balans ayarının yapılması tavsiye edilmektedir.

Lastik değiştirirken dikkat edilmesi gerekenler arasında, montaj esnasında balans ayarının düzgün yapılması, lastiklerin iyice oturtulması, lastik vida dişlerinde sorun varsa yenilenmesi gibi adımlar bulunmaktadır.

Rot ayarı fiyatları 2022 yılında binek araçlar için ortalama 150-200 TL aralığında değişmektedir. Rot ayarı, aracın ön düzen ayarının yapılmasını ifade etmektedir ve lastikler sökülmeden gerçekleştirilir.

Kriko ile tekerlek değiştirirken dikkat edilmesi gerekenler arasında, krikonun aracın şasesine dikkatli bir şekilde yerleştirilmesi ve krikonun patlak lastiğin olduğu tarafı kaldırmak için doğru konumlandırılması yer almaktadır.

Arka lastiklere balans ayarı yapılıp yapılmayacağı konusunda; balans ayarı bozukluğu arka tekerleklerdeyse aracın arka kısmında titleme oluşabilir. Balans ayarı, lastiklerin dengede kalmasını sağlayarak sürüş güvenliği ve konforunu arttırmayı amaçlar.

Balans ayarının kaç tekerlek için yapılması gerektiği konusunda ise, aracın 4 tekerinin ağırlığının eşit olması gerektiği vurgulanmaktadır.

Son olarak, rot balans ayarının genellikle 20-30 dakika süren bir işlem olduğu ve ortalama 50-100 TL arasında ücretlendirildiği belirtilmektedir. Rot balans ayarının yılda bir kez veya aracın her 10.000 km'sinde yapılması önerilmektedir.
 
Geri
Üst