AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Lastik degisirken rot ayari yapilir mi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.247
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Lastik değişirken rot ayarı yapılır mı?​

Lastik değiştirildiğinde sadece balans ayarı gerekir. Rot ayarının bu durumla ilgisi yoktur.

Lastik yanağına yama yapılır mı?​

yanaktan yapılan yamalar maalesef tabandan yapılan yamalar kadar dayanıklı olmuyor.. çünkü lastiğin yanak yapısıyla taban yapısı bir hayli farklı..lastiği değiştirseniz daha güvenli olur.. yanaktan yapılan yamalar maalesef tabandan yapılan yamalar kadar dayanıklı olmuyor..
Seyir halindeyken aracınızın tekerinin patlaması halinde en önemli kural sakin olmak. Zira panikle aniden frene basmak ya da direksiyonu aracın patlayan lastiğinin çektiği yöne doğru kıvırmak kaza yapmanıza neden olur. Fren basıncı aniden değil, yavaşça artırarak güvenli bir bölgeye doğru ilerlemeye çalışmalı.
Lastik Rot nedir?
Rot ayarı, araç tekerlekleri arasındaki açının ve uzaklıkların birbirine eşit olmasını sağlayan ayardır. Direksiyon çevrildiğinde bütün tekerlerin aynı yöne aynı açıyla bakmasını sağlar. Balans ise, tam karşılığıyla “denge” anlamına gelir. Bu ayar, her tekere eşit miktarda ağırlık dağılmasını sağlar.
Yamalı lastik güvenli mi?
Lastik yanağında bir hasar tespit ederseniz, lastiğe yüksek hava basıncı uygulamayın. Yüksek hava basıncı lastiğin patlama olasılığına neden olabilir. Lastik bir tamirci tarafından profesyonel bir şekilde yamalanmışsa, aracınızda lastiği güvenle kullanabilirsiniz.

Oto lastik tamiri ne kadar?​

Lastik Hizmetleri

Seyir halinde lastik patlarsa ne olur?​

Seyir halindeyken aracınızın lastiği patlarsa öncelikle sakin olmaya çalışın. O anda asla frene basmayın ya da patlayan lastik yönünde direksiyonu çevirmeyin. Bu durum sizin kaza yapmanız için zemin hazırlayacaktır. Ön teker patlarsa araç ön tarafa, arka teker patlarsa araç o tarafa doğru çekme yapar.
lastik parçalanırsa çamurluğu bile parçalayıp dışarı çıkabilir veya içeri doğru kayıp dönen parçaların arasına sıkışıp kitler ki bu çok ciddi bir kazaya yol açabilir. babamın eniştei bundan 8-9 yıl önce ankaraya giderken otoyolda sağ ön lastiği patlamış ve sadece 3 aylık a8’in sağ ön çamurluğu paramparça olmuştu.
Balans ayarı kaç tekere yapılır?
Balans ayarı yapılırken dikkat edilmesi gerekenler: Aracın 4 tekerinin ağırlığı birbirine eşit olmalı
Rot ayarı bozuk olursa ne olur?
Rot ayarı bozulduğunda sürüş keyfiniz bozulacağı gibi, direksiyonunuz titreme yapar. Aytıca ani fren yaptığınızda aracınız şağa ve ya sola kayabilir. Lastikte dengesiz aşınma meydana gelebilir. Ayrıca jant, amörtisör ve aks kelepçelerinin yıpranması hızlanır.

Balans ayarı yapılmazsa ne olur?​

Balans ayarı yapılmadığı taktirde jant veya lastikteki birkaç gramlık ağrılık dengesizliğinden dolayı yaklaşık 90-100km/h gibi veya daha yüksek hızlarda balans ayarı bozuk olan lastikte titreşim oluşacaktır. Bu durum araç kabininde veya direksiyonda titreşime sebep olamakta sürüş konforunu ve güvenliğini düşürmektedir.

Yer balansı nasıl yapılır?​

Balans ayarının yapılması işlemlerinde öncelikle dört tekerlekte araçtan sökülmektedir. Araç tekerleklerin söküm sonrasında balans ayarının kontrolleri yapılır. Kontrol için ise araç tekeri takılması sonrasında teker döndürülerek bağlı olduğu balans makinesinin ölçüm yapması sağlanır.
Yeni lastikte balans tutmama gibi bir şey olmamalı. Lastik tabanı bozuk olur mesela balans tutmaz ama bu da yeni lastikte olmaması gereken bir şey. Ben de lastiklerimi değiştireli daha 2 hafta oldu, hiç bir sıkıntı yok. Arayı çok açmadan tekrar gidin, yine balans tutmazsa belki lastik kusurludur.
Balans ayarı kaç para?
Rot balans ayarı fiyatı 2021 yılında binek araçlar için ortalama 80-120 TL 2022 yılında rot balans fiyatları ortalama 150-200 TL aralığında değişiyor. Aracın ön düzen ayarının yapılmasına (lastikler sökülmeden) rot ayarı denir.
Jant Balans ayarı nasıl yapılır?
Aracın balans ayarı yapılırken; öncelikle jant ve lastik araçtan çıkarılarak toz ve taşlardan arındırılır. Temizlik işlemi sonrasında sabit olan elektronik cihazlarda jant ve lastiğin iç ve dış ağırlıkları eşitlenir. Daha sonra araç üzerinde jant ve lastikler eşit olarak konumlandırılır.

Rot balansa Ne zaman gidilir?​

Uzmanlar her 5 bin ila 10 bin km’de bir rot-balans ayarının kontrol edilmesi gerektiğini söylemektedirler. Eğer bir araç özellikle de çukurlu yollardan geçmişse rot-balans ayarının kontrol edilmesinde fayda vardır.

Rot balans ayarsız olursa ne olur?​

ROT AYARININ NEDEN OLDUĞU ZARARLAR Rot ayarı bozulduğunda sürüş keyfiniz bozulacağı gibi, direksiyonunuz titreme yapar. Aytıca ani fren yaptığınızda aracınız şağa ve ya sola kayabilir. Lastikte dengesiz aşınma meydana gelebilir. Ayrıca jant, amörtisör ve aks kelepçelerinin yıpranması hızlanır.
 
Geri
Üst