AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Lastik Degisim Zamani nasil anlasilir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Lastik Değişim Zamanı nasıl anlaşılır?​

Cebinizden bir bozuk para çıkarın, 1 lira veya 50 kuruş. Lastiğinizdeki çukurlara diklemesine yerleştirin. 1 lira veya 50 kuruşun dışındaki altın renkli kaplama 3-4 milimetre civarındadır. Eğer ki paranın dışındaki bu altın halkayı görebiliyorsanız lastiğinizin değişim zamanı gelmiştir.

Bir oto lastiğin ömrü ne kadardır?​

Maksimum 10 yıl Lastiklerin raf ömrü üretim tarihinden itibaren on yıldır. Diyelim ki bir lastik üretim tarihinden itibaren onuncu yılını doldurdu fakat hala kullanılabilir durumda görünüyor ve hatta diş derinliği 1,6 mm’ye kadar aşınmamış durumda.
İyi bir otomobil lastiği, hem yumuşak, hem de uzun kilometre yol yapabilecek kadar sert olması gerekmektedir. Yani bu iki değeri yakalaması, istenilen özellikler arasındadır. Fazla yumuşak lastiğin ve gereğinden fazla sert lastiğin sürtünme yani yol tutuş özelliği düşüktür.
Araba lastiği ne zaman değişmeli?
Pratik bilgiler: Lastik Değişim Zamanı On seneden eski tüm lastikler (yedek lastikler dahil) artık kullanılmamalı ve yeni lastiklerle değiştirilmelidir. Lastik yanağında “DOT” sembolünden sonra gelen işaretleri inceleyerek aracınızdaki lastiğin fiziksel yaşını doğrulayabilirsiniz.
Bayat lastik nasıl anlaşılır?
Özellikle kampanyalı satışlarda üretim yılı ve kaynağı şaibeli lastikler büyük marketlerin raflarında tükeciye sunuluyor. Bu lastiklerin bayat olduğunu anlamanın en kestirme yolu lastik markasının hemen altında yer alan 4 haneli rakama dikkat etmeli.

Lastik değişince rot balans gerekir mi?​

Uzmanlar, yeni lastik alımlarında hem sürüş güvenliği hem de lastik ömrü konusunda sürücüleri rot balans ayarlarını yaptırmaları konusunda uyarıyor. Kış lastiklerinde vakumlu olduğundan dolayı özellikle büyük araçlarda rot ihtiyacı oluyor. Kış lastikleri değişimden sonra şiddetle rot ayarı tavsiye ediyoruz” dedi.

Jant duzeltme kac para?​

Jant Düzeltme işlemi ront balans işi yapan tamirhanelerde yapılır. 2017 yılı için ortalama 1 jant düzeltme ücreti 50 – 60 TL dir. Bu ücret küçük doğrultma işlemleri için geçerlidir. Kaza veya çarpma sonucu gözle görülür şekilde eğilen jantları düzelttirmek daha pahalı olabilir.
 
Geri
Üst