AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Lastik basinc sensoru neden sonmez?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Lastik basınç sensörü neden sönmez?​

Eğer ışık sönmezse lastiklerinizden birinin basıncı düşük demektir. Böyle bir durumda, aracı bir akaryakıt istasyonuna götürerek, lastik hava basınçlarını kontrol etmeli ve gerektiği gibi şişirmelisiniz.

Lastik basınç sensörü olmazsa ne olur?​

Bu ikaz sürücülere lastik basınçlardan bir anormallik olduğunu gösterir. TPMS sensörleri araç ortalama 30 km hızda iken sistemi kontrol eder ve sisteme iletir. Eğer sistemdeki basınç çok düşük ise aracın gösterge tablosunda bir uyarı lambası yanar. Bu ikazın ardından aracınızı servise götürmeniz gerekmektedir.

Lastik basınç sensörü ne zaman yanar?​

Lastik basınç sensörü ne zaman yanar?
Lastik basınç sensörü, lastik basıncı üretici firmanın belirlediği sınırdan daha aşağı düşerse lastik basınç uyarı (ikaz) sinyali verir. Üreticiler tarafından bu sınır genellikle % olarak belirlenir ve basınç % oranında düşerse ikaz verilir.

TPMS arızası nasıl giderilir?​

TPMS arızası nasıl giderilir?
Lastik havalarını kontrol edip havaları tamamlandıktan sonra araç ile test sürüşü yapıldığı zaman otomatik olarak bu problem ortadan kalkacaktır. Eğer lastik basınç sensörlerinde bir arıza mevcut ise problemin çözülmesi için yeni bir sensör takılması gerekmektedir.

Lastik hava basıncı neden düşer?​

Lastikler, bir yerde kullanılmadan beklediğinde ya da araçta takılı halde beklediğinde veya aktif olarak kullanıldığında zamanla içinde hava basıncı azalır. Bu üç durumun hepsinde de farklı seviyelerde azalır ama sonuçta; zamanla basınç azalır. Lastiklerdeki basıncın zamanla düşmesinin ana nedeni, hava osmozudur.

TPMS nasil kontrol edilir?​

Doğrudan TPMS, lastik basınç sensörünün valflere takılı olması durumunda kolayca tespit edilebilir. Bu durumda valfin dış kısmı serttir ve genelde metaliktir. Dolaylı TPMS siyah ve esnek bir plastikten imal edilen klasik valfler kullanır.

Lastik basınç sensörü zorunlu mu?​

Lastik basınç sensörü zorunlu mu?
Global olarak TPMS (Tyre Pressure Monitoring System), yani Lastik Basıncı İzleme Sistemi, Avrupa Birliği’nde 2014 yılından itibaren üretilen tüm araçlarda zorunlu hale getirildi. Ülkemizde de önde gelen modellerin hepsinde bu sistem yer almaktadır.

Lastik basınç sensörü sonradan takılabilir mi?​

Lastik basınç sensörü sonradan takılabilir mi?
Lastik basinc sensoru sonradan 2 sekilde eklenebilir.. Birincisi mfa ekranda dort lastiginde anlik hava basinclarini gosteren sistem.. Bu sistem pahalidir ve bildigim kadariyla uygulanmasida biraz zordur.. İkinci sistem ise klasik lastik basinc sensoru, dort lastigin havasini hafizasina alarak calisir..
Lastik basınç sensörü nerede bulunur?​
Cevap: Lastik basınç sensörü araçların lastiklerinin iç kısmına genellikle siboba ekstradan e takılan veya lastiğin iç kısmının tabanına yapışık veya da jantın içerisi kısmına bir kelepçe ile tutturulmuş, pil ile çalışan ve radyo frekans (RF) sinyalleri ile araçlarda iletişime geçen lastiğin canlı değerlerini basınç ve …
TPMS yi kontrol edin ne demek?​
Aracınızı ilk çalıştırdığınız andan itibaren direkt olarak TPMS ikaz lambası yanıyorsa Aracınızın lastik basınçlarında bir sorun var demektir. En kısa sürede aracınızın lastik değerlerini kontrol ediniz.

Lastik basıncı düşükse ne yapılır?​

Lastik basıncı düşükse ne yapılır?
Düşük lastik basıncı uyarısı halinde yapılacak eylem
- Aracı kapatın.
- Dört lastiğin her birindeki lastik basıncını bir basınç göstergesiyle kontrol edin.
- Lastikleri doğru basınca şişirin, sürücü tarafındaki kapı kolunda bulunan, fabrikada takılan lastiklerin tavsiye edilen basıncını gösteren etikete bakın.

Lastik basıncı dusukse ne olur?​

Lastik basıncı dusukse ne olur?
Lastiklerin hava basıncı düşükse yol tutuşu zorlaşır, hava basıncı yüksek lastikler ise özellikle yüksek hızlarda viraj alırken tehlike yaratır. Durma mesafesini, fren sırasında yol tutuşunu ve yön kararlılığını etkiler. Yüksek havalı kullanımdan ötürü patlama olasılığını ve kaza ihtimalini arttırır.

TPMS sistemi nasıl çalışır?​

Lastik sibobuyla entegre biçimde yer alan bataryalı sensör, direkt olarak lastik boşluğundaki hava basıncını ölçer. Bu özel sensörler, her bir tekerlekte yer alır. Buradan ölçülen bilgi, kablosuz bir şekilde aracın merkezi bilgisayarına aktarılır.

Lastik basınç sensörü nereye takılır?​

 
Lastik basınç sensörü, genellikle aracın lastiklerinin iç kısmına sibob ekstradan takılan veya lastiğin iç tabanına yapışık ya da jantın iç kısmına bir kelepçe ile tutturulan bir cihazdır. Bu sensörler genellikle pil ile çalışır ve radyo frekans (RF) sinyalleriyle araçlarla iletişim kurarak lastiğin canlı değerlerini, yani basınç ve sıcaklık gibi verileri gönderirler.

TPMS kontrol edilirken, öncelikle aracınızın ilk çalıştırıldığında TPMS ikaz lambasının yanıp yanmadığına dikkat edilir. Eğer bu lamba yanıyorsa, aracınızın lastik basınçlarında bir sorun olduğu anlamına gelir ve en kısa sürede lastik değerlerini kontrol etmeniz önerilir.

Lastik basınç sensörlerinin araca sonradan eklenmesi ise iki farklı yöntemle gerçekleştirilebilir. Birincisi, MFA ekranda dört lastiğin anlık hava basınçlarını gösteren bir sistemdir. Bu sistem pahalı olabilir ve uygulanması zor olabilir. İkinci yöntem ise klasik lastik basınç sensörüdür, dört lastiğin hava basınçlarını hafızasına alarak çalışır.

TPMS sistemi nasıl çalışır sorusuna gelirsek; lastik sibobuna entegre edilmiş bataryalı sensörler sayesinde hava basıncını ölçerler ve bu bilgi kablosuz bir şekilde aracın merkezi bilgisayarına iletilir. Bu sayede sürücü, her bir tekerleğin basınç ve sıcaklık değerlerini kolayca izleyebilir.

Son olarak, lastik basınç sensörlerinin düzgün çalışmaması durumunda bir TPMS arızası oluşabilir. Bu durumda yapılması gerekenler arasında lastik hava basınçlarını kontrol etmek, eksiklik varsa tamamlamak ve eğer sensör arızalıysa yeni bir sensör takmak bulunmaktadır. Bu işlemlerle TPMS arızasının giderilmesi mümkündür.
 
Geri
Üst