AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Kurumsal yonetim ilkelerine uyum raporunu kim hazirlar?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Kurumsal yönetim ilkelerine uyum raporunu kim hazırlar?​

Kurumsal yönetim ve buna ilişkin uygulamaların raporlanması nihai olarak yönetim kurulunun sorumluluğundadır.

Yönetim raporları nedir?​

Merhaba, yönetim raporları işinizin mali durumu hakkında size derinlemesine bilgi sağlayan yegane raporlardır. Finansal raporların aksine yönetim raporları CEO’lara veya firma sahiplerine en karlı müşterileri, bu müşterileri karlı yapan etmenlerin ne olduğunu, doğru fiyatlama yapılıp yapılmadığını gösterir.
Kurumsal raporlama nedir?
Kurumsal Raporlama, finansal ve finansal olmayan bilgilerin birlikte raporlanmasından oluşur. Bu nedenle finansal olmayan varlıkları da içeren raporlama, şirket değerinin sermaye piyasalarında daha gerçekçi bilgiler içermesini sağlayacaktır.
Kurumsal yönetim ilkeleri uyum raporu zorunlu mu?
BDDK’nın ilgili Yönetmelik’in “Bankalarca Alınması Zorunlu Olan İlave Belgeler” başlıklı 11/A maddesinde, bankacılık sektöründeki toplam riski talep edilen kredi dahil, Türkiye Bankalar Birliği Risk Merkezi nezdindeki en güncel bilgilere göre 100 milyon TL ve üzerinde olan anonim ortaklık statüsündeki kredi …

Kurumsal yönetim ilkeleri ne demek?​

Kurumsal yönetim teorisi ve kurumsal yönetimle ilgili düzenlemeler dört temel ilke üzerine odaklanmaktadır; adillik, şeffaflık, hesap verebilirlik ve sorumluluk.

Yönetim raporlama sistemi nedir?​

Yönetim raporlama sistemleri iç bilgi kullanıcılarına yönelik, var olan ve ortaya çıkması muhtemel problemler hakkında ve bunun yanında işletmenin güçlü ve zayıf yönlerini ortaya çıkaracak biçimde işleyen ve işletmenin iç kontrol yapısı üzerinde büyük önem teşkil eden sistemlerdir.
Entegre raporlama sistemi nedir?
Entegre raporlama; kuruluşun stratejisi, yönetimi, performansı ve gelecekten beklentilerinin kısa, orta ve uzun vadede nasıl değer yarattığının kısa ve öz tek rapor olarak sunulmasıdır.
Kurumsal yönetim KY nedir?
Kurumsal yönetim kavramını ; şirketlerin yönetim ve denetiminin, hesap verilebilirlik, açıklık, sorumluluk ve adillik ilkeleri çerçevesinde yürütülmesini amaçlayan ve bununla ilgili araçları oluşturan sistem olarak tanımlayabiliriz.
Çünkü, kurumsal yönetişim, kurumların gerek yönetimsel açıdan, gerekse kaynaklara ulaşımının sürdürülebilirliği açısından önemlidir. Ayrıca kurumsal yönetişim, aile içi çatışmaların önlenmesi, yetenekli insan kaynaklarının kuruma kazandırılması ve kurumun itibarının ve değerinin artırılmasını sağlar.
 
Geri
Üst