SoruCevap
Yeni Üye
- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 350.999
- Çözümler
- 1
- Tepkime puanı
- 17
- Puan
- 308
- Yaş
- 36
- Konu Yazar
- #1
Kurtaj Yaptırmanın Dini Hukmu Nedir
Kurtajın Dini Hukmu Hakkında Bilgi
Annenin sağlık durumunun ciddi bir tehlikeye maruz kalması gibi bir zaruret varsa anne ve evladını birlikte kaybetme yerine sadece evladı feda etmek caiz olur Sadece bu amacla kurtaj yaptırabilir Aksi taktirde kurtaj yaptırmak yani cenini oldurmek, doğmuş bir cocuğu oldurmek gibi haramdır
Doğacak cocuğun hasta, ozurlu, kusurlu, geri zekalı veya kısa omurlu olması gibi nedenlerden dolayı cenine mudahale ederek hayatına son vermek de caiz değildir Bu konuda genetik bilimine ve ultrasonografi yontemine guvenirlik derecesi tartışmalıdır Cunku gunumuzde ultrasonografi yontemiyle ozurlu doğacağı ve birtakım hayati riskler taşıdığı tespit edilen bir kısım ceninlerin kurtaj edilmeyip, doğumları gercekleştiğinde sapasağlam doğdukları gorulmektedir Bircok hukukcu da bu gerceği muşahede etmiştir
Sonuc olarak hamileliğin ilk safhasından itibaren kesin ve meşru bir zaruret olmaksızın, duşurmek veya aldırmak yoluyla bir ceninin hayatına son vermek caiz değildir Ceninde ozurluğun tespit edilmesi, kurtaj nedeni olarak kabul edilmez Sadece annenin hayatının kurtarılması, haklı ve meşru bir zaruret kabul edilmiştir
Alıntıdır
Kurtajın Dini Hukmu Hakkında Bilgi
Annenin sağlık durumunun ciddi bir tehlikeye maruz kalması gibi bir zaruret varsa anne ve evladını birlikte kaybetme yerine sadece evladı feda etmek caiz olur Sadece bu amacla kurtaj yaptırabilir Aksi taktirde kurtaj yaptırmak yani cenini oldurmek, doğmuş bir cocuğu oldurmek gibi haramdır
Doğacak cocuğun hasta, ozurlu, kusurlu, geri zekalı veya kısa omurlu olması gibi nedenlerden dolayı cenine mudahale ederek hayatına son vermek de caiz değildir Bu konuda genetik bilimine ve ultrasonografi yontemine guvenirlik derecesi tartışmalıdır Cunku gunumuzde ultrasonografi yontemiyle ozurlu doğacağı ve birtakım hayati riskler taşıdığı tespit edilen bir kısım ceninlerin kurtaj edilmeyip, doğumları gercekleştiğinde sapasağlam doğdukları gorulmektedir Bircok hukukcu da bu gerceği muşahede etmiştir
Sonuc olarak hamileliğin ilk safhasından itibaren kesin ve meşru bir zaruret olmaksızın, duşurmek veya aldırmak yoluyla bir ceninin hayatına son vermek caiz değildir Ceninde ozurluğun tespit edilmesi, kurtaj nedeni olarak kabul edilmez Sadece annenin hayatının kurtarılması, haklı ve meşru bir zaruret kabul edilmiştir
Alıntıdır