Kuran’ın Mucize Oluşu hakkında bilgi

SoruCevap

Yeni Üye
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
350.999
Çözümler
1
Tepkime puanı
17
Puan
308
Yaş
36
Kur’an’ın MUcize Oluşu hakkında bilgi


Kur’anı Kerim’in Mekke ve Medine donemlerinde inen sUrelerinde inkarcılara
meydan okunmuş; bu kitabın Allah’tan geldiğinde şupheleri varsa, onu Hz Peygamber’in
uydurduğu iddialarında samimi iseler benzerini yapıp getirmeleri gerektiği bildirilmiştir Bu
cumleden olarak Kur’an’a benzer bir kitap (Kasas 2849), onun sUrelerine benzer on sUre (HUd
1113), sUrelerine benzer bir sUre (YUnus 1038) ve onun gibi bir soz (TUr 5234) oluşturup
getirerek iddialarını ispat etmeleri istenmiştir İnkarcı Araplar butun arzularına ve
teşebbuslerine rağmen bunu yapamamışlar, bir ayete benzer soz dahi soyleyememişler;
boylece bu hususta aciz oldukları, yapamayacakları ortaya cıkmış, “Asla
yapamayacaksınız (Bakara 224) sozu fiilen gercekleşmiştir
Kur’anı Kerim’in bir sUresinin, hatta bir ayetinin bile benzerinin yapılamaması
ozelliğine onun i‘cazı denir Sozlukte i‘caz “aciz, caresiz bırakmaktır Mu‘ciz “caresiz
bırakan, mUcize ise “sıradan insanların yapamadığı, ancak peygamberlere Allah’ın
lutfettiği, olağan ustu fiiller, etkiler ve hallerdir Kur’an mu‘cizdir; cunku meydan okuduğu
halde kimse benzerini yapamamıştır Kur’an mUcizedir, cunku bu eşsiz kitap son peygamber
Hz Muhammed’in peygamberliğinin hak ve gercek olduğunu ispat eden en kalıcı delil
olmuştur
Kur’anı Kerim’in mu‘ciz ve mUcize oluşu hangi ozelliklerinden gelmektedir? Hangi
bakımlardan o bir mUcizedir?
Bu sorunun cevabını vermek uzere tefsir ve ulUmu’lKur’an kitapların da
paragraflar ve bolumler tahsis edilmiş, ayrıca i‘cazu’lKur’an konusun da bircok kitap
yazılmıştır Cahiz (o 255869), Rummani (o 384 994), Curcani (o 4711026) gibi daha
eski tarihlerde bu konuyu kitaplaştıran alimler, Kur’an’ın butunune hakim bulunan i‘caz
yonunu ele alacak yerde bazı ornek ayetler uzerinde durmuşlar, kelam ilmini ilgilendiren
konulara girmişler, beşerin acizliğinin irade ve kudret ile ilişkisini incelemişlerdir
Cağdaş yazarlardan Mustafa Sadık erRafii Kur’an’ın kelimelerinde, terkip ve
ayetlerinde hakim bulunan mUsiki ve ses uyumu uzerinde durmuş; i‘cazın, bu niteliklerde
odaklaştığını ifade etmiştir (Tarihu adabi’l Arab, I, 225 vd) Seyyid Kutub ise tasvir
sanatını on plana cıkarmış; gerek maddi gerekse manevi varlık ve kavramları, Kur’an’ın
yaptığı gibi tasvirin imkansızlığına dikkat cekmiştir (etTasviru’lfenni fi’lKur’an, s 33, 187 vd)
Subhi esSalih de Kur’anı Kerim’in meydan okumasına konu teş kil eden ozelliğinin –ilk
muhatapları dikkate alındığında– muhtevasından ziyade ifadesinde ve uslUbunda aranılması
gerektiğini ve bu sebeple Rafii ve Seyyid Kutub’un tesbitlerinin isabetli olduğunu ifade
etmiştir (Mebahis fi ulUmi’lKur’an, s 320, 334 vd)
Burada bir fikir vermek uzere ic ve dış guzelliğin, mukemmelliğin zirvesinde olan
kutsal kitabımızın i‘cazını ortaya koyan uc ozelliğinden soz etmek mumkundur:
 
Geri
Üst