kuranda isa peygamber
Kuranı Kerimde Hz İsa nasıl anlatılır
Kuranı Kerimde Hz İsa
Hz İsa (as)'a, Allah'ın Kun emri ile bir mucize olarak babasız yaratıldığı icin, kendisine bir şeref olmak uzere Kelimetullah denilmiştir Ayrıca, Hz Adem (as) icin Safiyyullah, Hz Musa (as) icin Kelimullah, Hz İbrahim (as) icin Halilullah, Hz Peygamber Efendimiz (sav) icin ise Habibullah denilmektedir
Kur'an'da uc yerde Hz İsa'nın Allah'tan bir kelimeolduğu ifade edilmiştir (Ali İmran 339, 45; Nisa4171) Elmalılı Muhammed Hamdi telaffuz olunan anlamlı sesler ve yazıların yanında aleme bakıldığında gorme duyusu ile zihinde bir tesir meydana getirerek cuzi veya kulli bir anlama delalet eden belli varlıklara da kelime denilebileceğini, Hz İsa'nın kelime oluşunu da boyle anlamak gerektiğini belirtmiştir Ote yandan Elmalılı, bikelimetin minhuifadesindeki kelimenin belirsiz olarak kullanılmasının Hz İsa'nın yaratılışındaki gariplik ve tuhaflığa, bilinen yaratılış tarzına uymayan bir farklılığa, dolayısıyla Hz İsa'nın mucizevi bir şekilde babasız yaratılışına işaret ettiğine dikkat cekmiştir Elmalılı'ya gore kelimenin Meryem'in oğlu Mesih İsa şeklinde adlandırılması da Hz İsa'nın Hristiyanların teslis anlayışındaki gibi Allah'ın değil ancak Meryem'in oğlu olduğunu vurgular; dolayısıyla İsa'nın kelime olarak Allah'a, oğul olarak ise Meryem'e nisbet edilmesi gerektiğini soyler (bk Hak Dini, Ali İmran 45 ayetin tefsiri)
İsa Aleyhisselam kendisine insan olmanın dışında bir sıfat yakıştırmak isteyenlere kul olduğunu hatırlatmak icin: Ben ancak Allahın kuluyum buyurmuştur (Meryem: 30) Muhataplarına: Beni ilah edinin dememiş, bilakis: Şuphesiz ki Allah benim de Rabbim, sizin de Rabbinizdir Ona kulluk edin İşte doğru yol budur diye nasihatte bulunmuştur (Meryem, 36)
Kuranı Kerimde Hz İsa nasıl anlatılır
Kuranı Kerimde Hz İsa
Hz İsa (as)'a, Allah'ın Kun emri ile bir mucize olarak babasız yaratıldığı icin, kendisine bir şeref olmak uzere Kelimetullah denilmiştir Ayrıca, Hz Adem (as) icin Safiyyullah, Hz Musa (as) icin Kelimullah, Hz İbrahim (as) icin Halilullah, Hz Peygamber Efendimiz (sav) icin ise Habibullah denilmektedir
Kur'an'da uc yerde Hz İsa'nın Allah'tan bir kelimeolduğu ifade edilmiştir (Ali İmran 339, 45; Nisa4171) Elmalılı Muhammed Hamdi telaffuz olunan anlamlı sesler ve yazıların yanında aleme bakıldığında gorme duyusu ile zihinde bir tesir meydana getirerek cuzi veya kulli bir anlama delalet eden belli varlıklara da kelime denilebileceğini, Hz İsa'nın kelime oluşunu da boyle anlamak gerektiğini belirtmiştir Ote yandan Elmalılı, bikelimetin minhuifadesindeki kelimenin belirsiz olarak kullanılmasının Hz İsa'nın yaratılışındaki gariplik ve tuhaflığa, bilinen yaratılış tarzına uymayan bir farklılığa, dolayısıyla Hz İsa'nın mucizevi bir şekilde babasız yaratılışına işaret ettiğine dikkat cekmiştir Elmalılı'ya gore kelimenin Meryem'in oğlu Mesih İsa şeklinde adlandırılması da Hz İsa'nın Hristiyanların teslis anlayışındaki gibi Allah'ın değil ancak Meryem'in oğlu olduğunu vurgular; dolayısıyla İsa'nın kelime olarak Allah'a, oğul olarak ise Meryem'e nisbet edilmesi gerektiğini soyler (bk Hak Dini, Ali İmran 45 ayetin tefsiri)
İsa Aleyhisselam kendisine insan olmanın dışında bir sıfat yakıştırmak isteyenlere kul olduğunu hatırlatmak icin: Ben ancak Allahın kuluyum buyurmuştur (Meryem: 30) Muhataplarına: Beni ilah edinin dememiş, bilakis: Şuphesiz ki Allah benim de Rabbim, sizin de Rabbinizdir Ona kulluk edin İşte doğru yol budur diye nasihatte bulunmuştur (Meryem, 36)