Kuranı Kerim'deki Secaventler(Duraklar)
Kuranı Kerimdeki Duraklar Nelerdir
Kuranı Kerimde Durak İşaretleri
Kuranı kerimde Belirli yerlerde duraklar vardır
Kur’anı Kerim'de, kelimelerin ustunde ve altında bazı işaretler vardır ki bunlara secavent(durak)adı verilir
Bu işaretler şunlardır:
Mim: Muhakkak durmalıdır Durmak vacib, gecmek haramdır Durulmayıp gecilirse anlam bozulur
Tı: Durmak gerekir
Cim: Gecmek de durmak da caizdir fakat durmak daha iyidir
Ze: Gecmek de durmak da caizdir fakat gecmek daha iyidir
Gaf: Gecmek de durmak da caizdir fakat gecmek daha iyidir
Lamelif: Durulmaz! Bulunan yerde durulursa, onceki kelime ile birlikte tekrar okunur Ayeti kerime sonunda durunca, tekrar edilmez
Gıf: Durmak daha iyidir
Sad: Durmakta mahzur yoktur
SadLamYa: Gecmek daha iyidir
SadLamHa: Gecmek de durmak da caizdir
Ayn: Bazı ayeti kerimelerin sonunda bulunur Namazda okunursa bu işaret bulunan yerde rukUya gitmek iyi olur
Kef: Kezalik demektir Kendisinden once hangi secavent gecmişse, bu da oyle demektir
Uc nokta: Bu uc noktanın birisinde durulur Eğer uzerinde uc nokta bulunan birinci kelimede durulursa, uc nokta olan ikinci kelimede durulmaz Birinci kelimede durulmamışsa, ikincide durulur Her ikisinde de durmamak veya her ikisinde de durmak caiz değildir Ornek: Kadr sUresi sonu
Kelime Altında Bulunanlar
asr: Bu kelimenin bulunduğu yerler kısa okunur
Med: Bu kelimenin bulunduğu yerler uzun okunur
Sekte: Bu kelimenin yazıldığı yerde, kısa bir zaman nefes alınmadan durulur Durulmadan gecilirse, anlamı bozulur Kur’anı kerimde dort yerde sekte vardır
İdgam: Kelimenin yazıldığı gibi değil de, idgam ile okunur Kelimelerin altında yazılı olan idgam, Kur’anı kerimde, yalnız Hud suresi 42 ayetinde vardır Burada, (İrkeb me’ana) yazılır ise de, (İrkemme’ana) okunur
Sin: Sad harfinin altına yazıldığı yerlerde sadharfi singibi okunur
İmale:Yalnız Hud suresinin 41 ayetinde gecer Mecraha kelimesinin altında imale yazar Buradaki ra harfi, ustunden esreye doğru meyillendirilerek okunur Mecriha diye okunmaz Okunuşunu, bilen birisinden oğrenmek gerekir
Teshil: Kolaylaştırmak demektir Birbirini takip eden iki hemzeden ikincisi, elifile hesesi arasında yumuşak olarak okunur
Kuranı Kerimdeki Duraklar Nelerdir
Kuranı Kerimde Durak İşaretleri
Kuranı kerimde Belirli yerlerde duraklar vardır
Kur’anı Kerim'de, kelimelerin ustunde ve altında bazı işaretler vardır ki bunlara secavent(durak)adı verilir
Bu işaretler şunlardır:
Mim: Muhakkak durmalıdır Durmak vacib, gecmek haramdır Durulmayıp gecilirse anlam bozulur
Tı: Durmak gerekir
Cim: Gecmek de durmak da caizdir fakat durmak daha iyidir
Ze: Gecmek de durmak da caizdir fakat gecmek daha iyidir
Gaf: Gecmek de durmak da caizdir fakat gecmek daha iyidir
Lamelif: Durulmaz! Bulunan yerde durulursa, onceki kelime ile birlikte tekrar okunur Ayeti kerime sonunda durunca, tekrar edilmez
Gıf: Durmak daha iyidir
Sad: Durmakta mahzur yoktur
SadLamYa: Gecmek daha iyidir
SadLamHa: Gecmek de durmak da caizdir
Ayn: Bazı ayeti kerimelerin sonunda bulunur Namazda okunursa bu işaret bulunan yerde rukUya gitmek iyi olur
Kef: Kezalik demektir Kendisinden once hangi secavent gecmişse, bu da oyle demektir
Uc nokta: Bu uc noktanın birisinde durulur Eğer uzerinde uc nokta bulunan birinci kelimede durulursa, uc nokta olan ikinci kelimede durulmaz Birinci kelimede durulmamışsa, ikincide durulur Her ikisinde de durmamak veya her ikisinde de durmak caiz değildir Ornek: Kadr sUresi sonu
Kelime Altında Bulunanlar
asr: Bu kelimenin bulunduğu yerler kısa okunur
Med: Bu kelimenin bulunduğu yerler uzun okunur
Sekte: Bu kelimenin yazıldığı yerde, kısa bir zaman nefes alınmadan durulur Durulmadan gecilirse, anlamı bozulur Kur’anı kerimde dort yerde sekte vardır
İdgam: Kelimenin yazıldığı gibi değil de, idgam ile okunur Kelimelerin altında yazılı olan idgam, Kur’anı kerimde, yalnız Hud suresi 42 ayetinde vardır Burada, (İrkeb me’ana) yazılır ise de, (İrkemme’ana) okunur
Sin: Sad harfinin altına yazıldığı yerlerde sadharfi singibi okunur
İmale:Yalnız Hud suresinin 41 ayetinde gecer Mecraha kelimesinin altında imale yazar Buradaki ra harfi, ustunden esreye doğru meyillendirilerek okunur Mecriha diye okunmaz Okunuşunu, bilen birisinden oğrenmek gerekir
Teshil: Kolaylaştırmak demektir Birbirini takip eden iki hemzeden ikincisi, elifile hesesi arasında yumuşak olarak okunur