- Konu Yazar
- #1
Kuran insan ürünü mü?
Evet, Kur’an bir insan sözü değildir. Onu bir şair, bir bilge yahut sıradan başka biri söylemiş ve yazmış değildir. Lakin Kur’an, lafız olarak kesinlikle Hz. Muhammed’e aittir.Kuranda neden biz diyor Ekşi?
arapça noktasından bakıldığında, bir ayette allah lafzı geçiyorsa, ikinci kez geçerken “o” kullanımı daha edebi bir ifadedir. ayrıca, “biz” zamiri, allah’ın azametini, büyüklüğünü anlatmada bir vasıtadır ve “kibir” sadece yaratıcı’ya yaraşan bir niteliktir.Kuran hikaye mi?
Kuran hikaye mi?kuran ve diğer dini kitaplarda hikayeler yer alır (örneğin; yaradılış hikayeleri,tufan hikayeleri…) tüm dini kitaplar birer mitoloji kitabıdır. mitoloji derslerine alternatif kaynaklardır. kaldı ki dini kitaplar bir şekilde sümer yazıtlarına dayanır.
Kurana göre bir insan nasıl olmalı?
Kurana göre bir insan nasıl olmalı?Kur’an-ı Kerim’e göre ‘model insan’ mü’min’in özelliklerin belirlemeye çalışalım. Mü’min; Kur’an’ın ilk emrinin ‘oku’ olduğunu bildiği için ilme düşkün, bilenlerle bilmeyenlerin Allah katında eşit olmayacağının bilincinde, ilmiyle insanlığa hizmet etme gayretinde, akıllı ve zeki insandır.
Kurana göre ideal insan nasıl olmalı?
Kısaca ayetlere değinecek olursa iyi insanın özellikleri Kuran’da şu şekilde özetlenmiştir;- Allah’a iman ederler.
- Meleklere iman ederler,
- Ahiret gününe yani öldükten sonra hesap vereceklerine iman ederler,
- Sahip oldukları malları Allah (c.c) yolunda harcarlar,
Kuranda neden biz diyor?
Bunun anlamı nedir? Kur’an-ı Kerim’de Allah Teâlâ bazen, kendisiyle ilgili olarak “biz” ifadesini kullanması, O’nun azamet ve şanının yüceliğine işaret eder. Hemen bütün dillerde saygı ve yücelik ifadesi olarak bu tür ifade biçimine başvurulmaktadır.Kuranda geçen kıssalar gerçek mi?
Kuranda geçen kıssalar gerçek mi?Çünkü asıl anlamı “nakil” olan hikâye gerçekçi-hayalî, önemli-önemsiz başkalarına aktarılıp anlatılabilecek her tür olayı kapsar. Kur’an’da yer alan kıssalar için hikâye kelimesinin kullanılmaması da bu ayırıma dayanır. Zira Kur’an kıssaları ibret alınacak olan, tarihî doğruluk ve gerçeklik niteliği taşıyan olaylardır.