Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Kulturel olarak duyarli pedagoji nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
45.568
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Kültürel olarak duyarlı pedagoji nedir?​

Ladson – Billings’e (2009) göre kültürel değerlere duyarlı pedagoji, öğrencilerin kültürel özelliklerini ve referanslarından yola çıkarak bilgi, beceri ve tutum kazandıran ve öğrencileri entelektüel, sosyal, duygusal ve politik olarak güçlendiren bir yaklaşımdır.

Kültüre duyarlı yaklaşım nedir?​

Kültüre duyarlı yaklaşım nedir?
Kültüre duyarlı danışmanlık, danışma sürecinde yalnızca bir kültürel gruba mensup danışanları üstün kılmak ya da diğer danışanların o gruba katılmalarını sağlamak yerine; daha çok evrensel ve kültürler arası duyarlılığa önem verilmesi gerekliliğine vurgu yapan bir yaklaşımdır.

Kültürel değerlere duyarlı eğitim nedir?​

KDDÖ, akademik açıdan akranlarına göre başarısız olan farklı kültürel değerlere veya engellilik gibi farklılıklara sahip öğrencilerin eğitsel, kişisel, sosyal, duygusal ve mesleki anlamda ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik etkili pedagojik paradigmalardan biridir (Gay, 2002a; 2002b; 2018).

Kültürel pedagoji nedir?​

Kültürel pedagoji nedir?
Kültürel değerlere duyarlı pedagoji, bireylerin kültürel farklılıklarına ve değerlerine duyarlı olarak eğitim sürecinin kurgulanmasına ilişkin ilke ve uygulamaları ortaya koymaktadır. Kültürel değerlere duyarlı pedagoji en genel anlamıyla bireyin kültürel değerleri ile öğrenme – öğretme sürecinin bütünleştirilmesidir.
Kültüre dayalı psikolojik nasıl olmalı?​
Sue, Arredondo ve McDavis (1992) göre kültürlerarası psikolojik danışman’ın asgari düzeyde sahip olması gereken üç temel yeterlik bulunmaktadır: a) kendi değerleri, varsayımları ve önyargılarının farkında olmak, b) farklı kültürlere mensup danışanların dünya görüşlerini anlamak ve c) farklı müdahale yöntemleri ve …

Kültürel farkındalık ne demek?​

Kültürel farkındalık ne demek?
Kültürel farkındalık, kişinin kendi kültüründen farklı kültürlerden kişilerle karşılaştığında, bu kişilerin kültürel farklılıklarını görebilme ve anlayabilme yetkinliğine verilen isimdir.

Bennet modeli nedir?​

Kültürlerarası Duyarlılık Gelişim Modeli (DMIS), insanların kültürel farklılıklarla karşılaştıklarında verdikleri tepkilerini açıklamak için Milton J. Bennett tarafından oluşturuldu. Bennett, bireylerin kültürel farklılıkları belli öngörülebilir şekilde ele aldığını ve altı gelişim evresine bölünebileceğini gözlemledi.

Islam pedagojisi nedir?​

Islam pedagojisi nedir?
İslam Pedagojisi çocuk yetiştirme konusunda farkındalılık oluşturmak, anne ve babalara destek olmak amacıyla yayın yapmaktadır.

Psikolojiye göre kültür nedir?​

Kültürel psikoloji, psikolojinin alt dallarından biridir. Kültür ve zihin kavramlarının ayrılamaz olduğu, bu yüzden de zihnin nasıl çalıştığına yönelik evrensel kanunların olmadığı ve bir kültürde geliştirilen psikolojik kuramların geçerliliğinin yalnızca o kültürle sınırlı olduğu varsayımlarına dayanır.
 
Kültürel olarak duyarlı pedagoji, öğrencilerin kültürel arka planlarını, değerlerini ve referanslarını dikkate alarak eğitim vermeyi ve onları entelektüel, sosyal, duygusal ve politik açıdan güçlendirmeyi amaçlayan bir pedagoji yaklaşımıdır. Bu yaklaşım, eğitim sürecinin bireylerin kültürel farklılıklarını anlayarak bütünleşik bir şekilde şekillenmesini destekler.

Kültüre duyarlı yaklaşım, danışma sürecinde sadece belirli bir kültürel gruba mensup bireyleri öne çıkarmak yerine evrensel ve kültürler arası duyarlılık önemini vurgular. Bu yaklaşım, farklı kültürlere ve değerlere sahip her bireyin danışma sürecinde kendini ifade edebilmesine ve anlaşılmasına odaklanır.

Kültürel değerlere duyarlı eğitim, farklı kültürlere sahip öğrencilerin akademik, sosyal, duygusal ve mesleki ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik etkili bir pedagojik paradigma olarak tanımlanır. Bu yaklaşım, öğrencilerin kültürel çeşitliliklerini kabul eder ve onların potansiyellerini en iyi şekilde ortaya çıkarmayı hedefler.

Kültürel pedagoji, bireylerin kültürel farklılıklarına duyarlı şekilde eğitim sürecini planlayan ve uygulayan bir pedagojik yaklaşımı ifade eder. Bu yaklaşım, bireyin kültürel değerlerini öğrenme ve öğretme sürecine entegre etmeyi hedefler.

Kültürel farkındalık, farklı kültürlerden kişilerle etkileşim halinde olduğumuzda, bu kişilerin kültürlerini anlayabilme ve saygı gösterebilme yeteneği olarak tanımlanır. Bu farkındalık, bireyin kendi kültüründen farklı olan diğer kültürlere saygılı bir şekilde yaklaşmasını sağlar.

Bennett modeli (DMIS), kültürlerarası duyarlılık gelişim modelidir. Bu model, insanların kültürel farklılıklarla nasıl başa çıktıklarını ve tepki verdiklerini açıklamak amacıyla oluşturulmuştur. Model, bireylerin kültürler arası etkileşimde altı farklı gelişim evresinden geçtiğini öne sürer.

İslam pedagojisi, çocuk yetiştirme konusunda farkındalık oluşturmayı ve anne-babalara destek olmayı amaçlayan bir yaklaşımı ifade eder. İslami değerler ve prensipler doğrultusunda çocukların sağlıklı bir şekilde gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefler.

Kültürel psikoloji, psikolojinin alt branşlarından biridir ve zihin ile kültür arasındaki ilişkiyi inceler. Bu dal, zihnin nasıl işlediğine dair evrensel kanunların olmadığını ve psikolojik kuramların bir kültürde geçerli olabileceğini vurgular. Bu nedenle, kültürel farklılıkların psikoloji üzerinde etkili olduğunu ve psikolojik kuramların kültüre göre değişebileceğini savunur.
 
Geri
Üst