AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Kucuk grup tartismasi nasil yapilir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
140.933
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Küçük grup tartışması nasıl yapılır?​

Küçük grup tartışmasının tanımı Uygulama: Öğrenciler küçük gruplara ayrılırlar ve birer sözcü belirlerler. Gruplar konuyu kendi aralarında tartıştıktan sonra, grup sözcüleri de konuyu kendi aralarında tartışırlar.

Küçük grup tartışması için gruplar kaç kişiden oluşur?​

Ancak Öğrencilerin pasif konumda olması, analiz, sentez, nedenselleştirme problem çözme gibi öğrenme düzeyleri için uygun değildir. Küçük grup eğitim etkinlikleri ise 6-8 kişiden oluşan gruplarda eğitim yönlendiricisi önderliğinde yürütülen etkinliklerdir.

Grup Tartışması ne demek?​

Grup Tartışması ne demek?
Grup tartışması yöntemi özde, öğrencilerin bir konu yada sorun üzerinde birlikte konuşarak mümkün olan çözüm yollarını aramalarına dayanır. Yöntemin esası tüm grubun etkinliğe katılmasıdır.

Büyük grup tartışma tekniği nedir?​

Büyük grup tartışması: bu yöntemde öğretmen konuyu tüm sınıfın katıldığı bir tartışma ortamında işler. Tartışmanın yürütücüsü olan öğretmen, sorular sorar; Öğrencilerin görüşlerini açık hale getirir ve. Konuyu daha iyi anlamaları için sık sık özetler.

Zıt panel tekniği nasıl uygulanır?​

Zıt panel öğretim tekniği nasıl uygulanır? Her iki taraf da soru-yanıt grupları olarak yer değiştirir. Bilen, bu tekniğin, “işlenmiş konuları tekrar etme, gözden geçirme amacıyla uygulandığı”nı belirtiyor. Burada önemli olan, az bilinen ya da “açıklığa kavuşturulamamış” noktalara ağırlık verilmesidir.

Grup 44 tekniği nedir?​

Grup 44 tekniği nedir?
Öğretmen veya öğrenciler arasında karşılıklı konuşmaya dayanan bir iletişim tekniğidir. Bu teknikte öğretmen bir veya iki öğrenci ile karşılıklı konuşur, veya iki öğrenci bir konuda karşılıklı konuşurlar.
Grup tartışması metodları nelerdir?​
Grup tartışması yöntemi özde, öğrencilerin bir konu yada sorun üzerinde birlikte konuşarak mümkün olan çözüm yollarını aramalarına dayanır. Yöntemin esası tüm grubun etkinliğe katılmasıdır. Bu yöntemde iki önemli husus vardır; Birincisi açık bir amacın olması, İkincisi ön hazırlığı gerektirmesidir.
Görüş geliştirme yöntemi nedir?​
1) Öğrencilerin bütün halinde katıldıkları bir çalışmadır. 2) Öğrencilere kendi görüşlerini ifade etme, bu görüşleri gerekçeleriyle savunma ve fikir değişikliği yapma olanağı tanır. 3) Öğrencilere, diğer düşüncelere saygı duymayı, yeni fikirlere açık olmayı öğretir.

Konuşma halkası yöntemi nedir?​

Konuşma halkası yöntemi nedir?
Konuşma halkası, öğrencilerin görüş farklılıklarını görmeye ve farklı görüşlere saygı göstermesine yarayan bir yöntemdir. Konuşma halkasının amacı; sınıf içinde güven ve saygı atmosferi oluşturmak, öğrenciler arasında ilişkileri ve iletişimi geliştirmektir.

Zıt panel yöntemi nedir?​

Zıt panel, “zıt” sözcüğünün çağrıştırdığı anlamla ilgisi olmayan, soru-yanıta dayanan ve konuşmacılarının bir soru grubu ile bir yanıt grubundan oluştuğu bir tartışma türüdür.
 
Küçük grup tartışması, öğrencilerin belirli konuları veya sorunları bir arada tartışarak çözüm yolları bulmalarına dayanan bir etkileşim yöntemidir. Genellikle gruplar, 6 ila 8 kişilik olur ve her grup kendi içinde bir sözcü belirler. Gruplar konuyu müzakere ettikten sonra, sözcüler de kendi aralarında konuyu ele alabilirler. Bu şekilde her grup üyesinin etkin bir şekilde katılım sağlaması ve fikirlerini paylaşması amaçlanır.

Grup tartışması metodları arasında "Zıt Panel Tekniği" de bulunmaktadır. Bu teknikte, öğrenciler ya da katılımcılar belirli bir konuda karşıt gruplara ayrılır ve soru-yanıt şeklinde tartışırlar. Bu yöntem genellikle işlenmiş konuların gözden geçirilmesi ve anlaşmazlıkların çözülmesi amacıyla kullanılır.

Başka bir yöntem ise "Grup 44 Tekniği"dir. Bu iletişim tekniği, öğretmen ya da öğrenciler arasında karşılıklı konuşmaya dayanır. Öğretmen bir öğrenciyle ya da iki öğrenci birbiriyle karşılıklı olarak konuşur ve fikir alışverişi yapar.

Genel olarak, grup tartışması yöntemleri öğrencilerin etkin bir şekilde katılımını ve fikir alışverişini teşvik etmeyi amaçlar. Her bir yöntemin kendine özgü avantajları ve uygulama alanları bulunmaktadır, bu sayede öğrencilerin farklı bakış açılarına maruz kalarak öğrenmeleri desteklenir.
 
Geri
Üst