- Konu Yazar
- #1
Kriz ve kriz yönetimi nedir?
Kriz Yönetimi; krizi yaratan olayların önlenmesi, ortadan kaldırılmasını veya ülke menfaatleri doğrultusunda en az zararla atlatılmasını sağlamak amacıyla gereken hazırlık ve faaliyetlerin yönlendirilmesidir.Kriz iletişim teorisi nedir?
Kriz iletişim teorisi nedir?Durumsal kriz iletişimi teorisi, örgütsel itibarı en üst düzeyde korumakta kullanılabilecek stratejilerin tanımlanmasına yönelik sistematik bir yaklaşımdır. Coombs ve Holladay (2006) kriz karşılama stratejilerini, kamu kategorileri- ne yönelik bilgilendirici enformasyondan ayı- rır.
Kriz durumları nelerdir?
Durumsal Krizler: Durumsal krizler kendi içinde ikiye ayrılır; kestirilebilir durumsal krizler ( boşanma, sınıfta kalma vb.), kestirilemeyen durumsal krizler (deprem, yangın, terör olayları, acil müdahale gerektiren sağlık problemleri, trafik kazasında bir yakınını kaybetme vb).Kriz iletişimi neden önemli?
Kriz iletişimi neden önemli?Kriz iletişimi planı oluşturmak neden önemli? Kriz iletişim planınızın olması, olası bir krize şirketinizi hazırlarken, internet üzerinde takip edilmesi gereken kanalları ve tüketici yorumlarına karşın şirketinizin farkındalığını artırır.
Krizin özellikleri
- Örgütün üst düzey hedeflerini hatta varlığını tehdit etmesi.
- Örgütün önleme ve öngörme mekanizmalarının yetersiz kalması
- Acil müdahale gerektirmesi.
- Beklenmedik ve ani değişiklere zorlaması
- Karar vericilerde Gerilim yaratması
- Korku ve paniğe yol açması
Kriz iletişim yöntemleri nelerdir?
Kriz iletişim yöntemleri nelerdir?Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılır?
- Bir plan oluşturun.
- Hızlı yanıt verin.
- Kriz yönetim ekibinizi belirleyin.
- Ekibinizi eğitin.
- Takipçilerinizin desteğini almaya çalışın.
- Mağdur olanları önceliklendirin.
- Kimseyi suçlamayın.
- Özür dileyin ve çözüm odaklı olun.