- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 265.115
- Çözümler
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
Krank mili sensörü nerede?
Araçlarda krank mili sensörü genelde aracın motorunun ön tarafında krank kasnağının arkasında bir dişli üzerinde bulunur. Bazı araçlarda motorun şanzıman tarafı bölgesinde, volan denilen dişlinin arka tarafında bulunan ayrı olan bir dişli üzerinde de bulunur.Krank mili sensörü neden bozulur?
Krank Sensörü Neden Bozulur? Krank pozisyon sensörü manyetizma ile çalışan bir parçadır. Basitçe anlatmak gerekirse volan dişlisi ya da başka bir dişli de olsa sensor manyetik olarak bu dişli ile etkileşime geçer bazen parça içindeki bu manyetizmayı sağlayan bobin ya da başka parçalar bozulabilir.
Krank sensörü nasıl değiştirilir?
Krank devir sensörü genellikle motor bloğu ve motor karteline yakın olan krank kasnağı adı verilen parçanın içerisinde yer almaktadır. Motor devir sensörü değişimi için bu parça bu bölgeden çıkarılır. Yeni krank devir sensörü eski parça ile aynı şekilde kasnak dişlisinin içerisine yerleştirilir.Krank devir sensörü arızası belirtileri nelerdir?
Krank Mili Konum (Devir)Sensörü Arızası Nasıl Anlaşılır? Eğer krank devir sensörü arızası mevcut ise ; araç yolda giderken aniden stop edecektir, yada araç stop edip yeniden çalışacak ama göstergedeki devir saati çalışmayacaktır. Marşa bastığınızda motor çalışmayacaktır veya zor çalışarak belli devirleri geçmeyecektir.
Eksantrik (Kam) Mili Konum Sensörü Arıza Belirtileri
- 1- Motor Arıza Lambası Uyarısı
- 2- Ateşleme Sorunları
- 3- Araçta Sarsıntı
- 4- Motorun Stop Etmesi.
- 5- Ani Hızlanma Sorunları
- 6- Diğer Sorunlar.
- 7- Depodaki Yakıtın Çabuk Bitmesi.
Kam mili nedir ne işe yarar?
Kam mili veya Eksantrik mili hareketini triger kayışı ya da zincirinden alır. Motorda görevi emme ve egzoz supaplarının zamanında açılmalarını sağlamaktır. İlkel 4 silindirli 8 supaplı motorlarda tek, 16 supaplı yeni nesil motorlarda 2 adet bulunur.
Krank arızası nasıl belli olur?
Sürüş sırasında yavaş ve dengesiz hızlanmalarla sabit hızın korunması güçleşiyorsa, Yanlış zamanlı ateşleme sonucunda motorda titreme meydana geliyorsa, Araç rölantide kaba ve titreşimli bir şekilde çalışıyorsa, Yakıt tüketiminde anormal bir artış gözleniyorsa krank mili sensöründe arıza meydana gelmiş olabilir.Eksantrik mili sensörü bozulursa ne olur?
Eksantrik Mili Konum Sensörü arızalandığında veya farklı sorunlar yaşamaya başladığında, motor bilgisayarına iletilen sinyaller de zayıflar. Nihayetinde sinyal o kadar zayıf olur ki, aracın çalışmasına dahi izin vermeyebilir. Çünkü, marşı çevirdiğinizde ateşleme olmayacaktır.