Krank mili nereye baglidir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
208.679
Çözümler
15
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Krank mili nereye bağlıdır?​

Krank mili, eksantrik yani dış merkezli olma özelliğine sahiptir. Motorun alt kısmında bulunmaktadır. Bu mil üzerine bağlı olan pistonların doğrusal hareketi sonucunda meydana gelen kuvvetin dönme hareketine çevrilmesine sebep olarak araçların ilerlemesine yardımcı olmaktadır. Krank mili motorun alt kısmında yer alır.
Kam mili nasıl üretilir?
Krank mili genellikle döküm yöntemi ile üretilir ve biyel kolunun çalışacağı bölgeleri talaşlı imalatla hassas bir şekilde işlenir. Krank mili malzemesi düşük alaşımlı çeliktir. Döküm yoluyla üretilen krank mili Küresel garafitli dökme demirle de üretilir.

Krank mili neden değişir?​

Milin kırılması genellikle başka arızalardan kaynaklanıyor. Özellikle dizel motorlarda rulman aşınması, yetersiz yağlama ve deforme olmuş krank yatağı delikleri parçanın kırılmasına sebep olabiliyor. Dizel krank millerinin kırılmaya daha eğilimli olması ise son derece sert yapısından kaynaklanıyor.
Krank sorunu neden olur?
Yağ pompası arızalanırsa krank ile motorun birleştiği kısımlar aşırı sürtünür ve aşırı ısıdan kaynaklı yuva bozulur daha sonra yağ gönderilse bile yatak bozulacağı için o yatak yağ ile dolmadan diğer yataklara yağ gitmeyecektir. Bundan kaynaklı olarak krank mili bozulacak ve bir daha kullanılamayacaktır.

Krank mili neden taşlanır?​

Krank Taşlama İşlemi Krank milinin muylularında meydana gelen aşıntı ve ölçü bozuklukları, krank milinin taşlanması ile giderilir. Taşlama esnasında oluşan yüzey deformasyonları son olarak krank mili muylularına polisaj işlemi uygulanarak iyi bir yüzey kalitesi ve yağ filmi kayganlığı elde etmek için uygulanır.
Krank arızası nedir?
Krank devir sensörü arızalandığında yüksek görülen belirtiler: Motor arıza lambasını yakabilir ya da ateşleme sistemini karıştırabilir bu nedenle araç doğru düzgün çalışmaz hatta bazı zamanlarda araç hiç çalışmayabilir. Araçta motor gürültülü çalışmaya başlar. Araçta motor yüksek devirlere çıkamaz.
 
Geri
Üst