Krank arizasi nasil anlasilir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.105
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38

Krank arızası nasıl anlaşılır?​

Krank Mili Arızası Nasıl Anlaşılır?
- Marşa basıldığında motoru çalıştırma sorunları görülüyorsa,
- Düzensiz aralıklarla motor stop ediyorsa,
- Gösterge panelinde motor kontrol sembolü yanıyorsa,
- Sürüş sırasında yavaş ve dengesiz hızlanmalarla sabit hızın korunması güçleşiyorsa,

Krank kasnağı nedir?​

Krank kasnağı nedir?
Krank kasnağı, motorun önünde bulunan krank milinin ucuna bağlanan harici bir motor parçasıdır. Görevi, motorunuzdaki titreşimi azaltmaktır. Araçların çoğunda, alternatör, hidrolik direksiyon ve klima gibi motor üzerindeki diğer aksesuarlara güç sağlayan tahrik kayışları için bir kasnak olarak da kullanılır.

Krank kasnak arızası nasıl anlaşılır?​

Krank Mili Kasnağı Arıza Belirtileri Nelerdir?
- Motor Titreşimleri ve Yalpalamaları
- Olağan Dışı Sesler.
- Motor Arıza Işığının Yanması
- Gözle Görünür Aşınmalar ve Hasar.
- Motor Performansının Düşmesi.

Krank mili neden bozulur?​

Krank mili neden bozulur?
Yağ pompası arızalanırsa krank ile motorun birleştiği kısımlar aşırı sürtünür ve aşırı ısıdan kaynaklı yuva bozulur daha sonra yağ gönderilse bile yatak bozulacağı için o yatak yağ ile dolmadan diğer yataklara yağ gitmeyecektir. Bundan kaynaklı olarak krank mili bozulacak ve bir daha kullanılamayacaktır.
Krank mili tamir edilir mi?​
Krank Mili, motorun hareket üreten ana parçalarından biridir. Pistonlara bağlıdır ve pistonların gömlek içinde ileri geri hareket etmesi ve piston kollarının doğru konumlanması sayesinde krank milinin dönmesi sağlanır. Çıkarılan krank mili tamir ve bakımla kullanılabilecek durumda değilse yenisiyle değiştirilir.

Krank kasnağı nasıl değiştirilir?​

Krank kasnağı nasıl değiştirilir?
Yerinden çıkarılan kasnak yeni kasnakla değiştirilir. Yeni kasnak milin üzerine koyulup iyice oturduğundan emin olunur. Daha sonra mille arasındaki bağlantı aparatı olan kasnak segmanı takılır. Daha sonra kasnağın üzerinde bulunan kapak monte edilir ve sabitlenerek cıvatası sıkılarak değişimi tamamlanır.

Arabada krank mili ne işe yarar?​

Pistonlar, bağlandıkları “U” şeklindeki çıkıntıları döndürdükçe krank mili de kendi etrafında dairesel olarak döner. Yani krank milini, pistonlardan alınan doğrusal hareketi, dairesel harekete çevirir. Bu da onu, arabadaki tüm tekerleklere iletilen gücün merkezi yapar.

Eksantrik mili neden değişir?​

Eksantrik mili neden değişir?
Eksantrik mili sağlam bir çelik bileşen olduğundan, aşınmaya veya kırılmaya eğilimlidir. Çoğu motorda, diğer parçalar eksantrik milinden önce yıpranacaktır. Bu durum yanlış viskoziteli motor yağı kullanılmasından kaynaklanabilir.

Krank mili kaynak olur mu?​

Krank mili, motorlu taşıtların en önemli parçalarından biridir. Düşük alaşımlı çelikten döküm yöntemiyle üretilen ve motorun çalışma prensibine yardımcı olan bir elemandır. Krank mili olarak, kaynak yapılmış malzeme kullanılmaz. Krank mili ucundaki kasnak, kam miline hareketi iletir.

Krank mili değişimi ne kadar?​

Krank mili değişimi ne kadar?
Krank Mili Değişiminin Maliyeti Ne Kadardır? Bahsedildiği gibi, mil değişimi her zaman büyük bir onarımdır. Çoğu durumda motorun yeniden yapılandırıldığı bir parça ve parseldir. Çoğu araç için maliyet, mil tek bir bileşen olarak 2000 ila 10000 tl arasındadır.
 
Krank mili arızasını anlamak için özellikle dikkat etmeniz gereken belirtiler şunlardır:
- Marşa basıldığında motorun çalışmaması veya zor çalışması,
- Motorun düzensiz aralıklarla stop etmesi,
- Gösterge panelinde motor kontrol sembolünün yanması,
- Aracın hızlanmasının yavaş ve dengesiz olması,
Bu belirtiler krank mili arızası olabileceğini gösterebilir.

Krank kasnağı, motorun önünde bulunan krank miline bağlanan harici bir parçadır. Bu kasnak, motorun titreşimlerini azaltmaya yardımcı olur ve genellikle alternatör, hidrolik direksiyon, klima gibi aksesuarları çalıştırmak için de kullanılır.

Krank kasnağı arızası belirtileri arasında şunlar yer alabilir:
- Motorun titremesi ve yalpalaması,
- Olağandışı sesler gelmesi,
- Motor arıza ışığının yanması,
- Görsel olarak görülebilen aşınma veya hasarlar,
- Motor performansının düşmesi gibi belirtiler gözlemlenebilir.

Krank milinin bozulmasının nedenlerinden biri, yağ pompasının arızalanması durumunda oluşacak aşırı sürtünme ve ısıya bağlı olarak krank milinin zarar görmesidir. Bu durumda krank mili bozulabilir ve artık kullanılamaz hale gelebilir.

Krank milinin tamir edilip edilemeyeceği durumu, çıkarıldıktan sonra yapılan incelemeye bağlıdır. Eğer tamir ve bakım ile kullanılabilir duruma getirilemeyecek kadar hasarlı ise genellikle yenisiyle değiştirilmesi gerekir.

Krank kasnağının değiştirilmesi işlemi oldukça önemlidir. Yerinden çıkarılan kasnak, yeni kasnakla değiştirilir ve doğru şekilde montajı yapılmalıdır. Bağlantı aparatları ve cıvataların sıkılmasıyla değişim tamamlanır.

Krank mili, pistona bağlı olarak motor gücünü tekerleklere ileten bir parçadır. Pistonların hareketini dairesel harekete çevirir ve aracın tüm tekerlerine gücü ileten merkezi bir bileşendir.

Eksantrik milinin değişmesinin nedenleri arasında aşınma ve kırılma gibi durumlar yer alabilir. Yanlış viskoziteli motor yağı kullanımı eksantrik milinin zarar görmesine neden olabilir.

Krank mili kaynak olmamalıdır çünkü düşük alaşımlı çelikten üretilen bir parçadır ve kaynak yapılan malzeme kullanımı uygun değildir. Krank mili, motorun işleyişine yardımcı olan ve doğru hareketin iletilmesini sağlayan bir parçadır.

Krank mili değişiminin maliyeti genellikle büyük bir onarım gerektirir ve maliyet araç modeline ve krank mili fiyatına göre değişebilir. Genellikle, krank mili değişimi maliyeti 2000 ila 10000 Türk Lirası arasında olabilir.
 
Geri
Üst