AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Koye uygun ogretmen yetistirmek icin kurulan egitim kurumu nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Köye uygun öğretmen yetiştirmek için kurulan eğitim kurumu nedir?​

Köy enstitüsü, Türkiye’de ilkokul öğretmeni yetiştirmek üzere 17 Nisan 1940 tarihli ve 3803 sayılı yasa ile açılan okul türü. Tamamen Türkiye’ye özgü olan bu eğitim projesini 28 Aralık 1938 tarihinde milli eğitim bakanı olan Hasan Âli Yücel bizzat yönetti.

Atatürk döneminde Türkiye’nin öğretmen ihtiyacının karşılanması amacıyla açılan okul nedir?​

Atatürk döneminde Türkiye’nin öğretmen ihtiyacının karşılanması amacıyla açılan okul nedir?
Cumhuriyet’ten sonra 1924-25 öğretim yılı başında okulun adı “Yüksek Muallim Mektebi” oldu. Öğrenciler, asıl bilim dallarıyla ilgili dersleri yine fakültelerde görmekle birlikte, ayrıca meslek dersleri de almaya başladılar. Okulun adı daha sonraları Yüksek Öğretmen Okulu’na dönüştü.

Köy Enstitüleri eğitim kurumu olarak nasıl bir eğitim modeli uygulamıştır?​

Köy Enstitüleri eğitim kurumu olarak nasıl bir eğitim modeli uygulamıştır?
Köy Enstitülerinin eğitim programlarında kültür derslerinin yanında, tarım ve teknik dersler de veriliyordu. Öğretim yöntemleri anlatanın aktif olduğu dinleyicinin pasif olduğu geleneksel yaklaşımın aksine öğrenenin merkezde olduğu, yaparak-yaşayarak ilkesinin benimsendiği bir sistemi içeriyordu.

Atatürk döneminde açılan okullar nelerdir?​

Cumhuriyet Dönemi Eğitim Sistemi
- OKULLAR. 1925 yılında Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk yüksekokulu olan Ankara Adliye Hukuk Mektebi açıldı.
- ANKARA ADLIYE HUKUK MEKTEBI.
- ISTANBUL UNIVERSITESI.
- ANKARA DEVLET KONSERVATUVARI.
- GÜZEL SANATLAR AKADEMISI.
- ANKARA FAKULTESI DIL-TARIH ve COGRAFYA FAKULTESI.
- Hazırlayan: Canan ÖZTÜRK.

Sınıf öğretmenliği ne zaman açıldı?​

Sınıf öğretmenliği ne zaman açıldı?
23.5.1989 tarihinde, Yüksek Öğretim Kurulu kararıyla iki yıllık Eğitim Yüksek Okullarının öğrenim süresi 1989-90 öğretim yılından itibaren 4 yıla çıkarılmış ve daha sonra da 3.7.1992 tarihinde Eğitim Fakültelerinin Sınıf Öğretmenliği Bölümü haline getirilmişlerdir.

Türkiyede kaç tane kadın öğretmen var?​

Türkiyede kaç tane kadın öğretmen var?
Örgün eğitim kurumlarında görev yapan öğretmen sayısı 2020-2021 eğitim öğretim yılında 1 milyon 112 bin 305 oldu. Bu öğretmenlerin 950 bin 90’ı resmi okullarda, 162 bin 215’i özel okullarda görev yapıyor. Ayrıca öğretmenlerin 453 bin 529’u erkek, 658 bin 776’sı kadın öğretmenlerden oluşuyor.
Köy Enstitülerinin topluma katkıları nelerdir?​
Genel olarak Köy Enstitülerinin temel amaçlarını dört noktada toplamak olasıdır; (1) yeni toplum değerleri geliştirme, (2) ulusal kültürün yaratılması ve geliştirilmesi, (3) ekonomik yaşamın uzmanlaşması, (4) üretimin ve verimliliğin arttırılması (Önen, 1993, s. 2).
 
Köye uygun öğretmen yetiştirmek için kurulan eğitim kurumu "Köy Enstitüleri"dir. Köy Enstitüleri, Türkiye'de ilkokul öğretmeni yetiştirmek amacıyla 17 Nisan 1940 tarihli ve 3803 sayılı yasa ile açılan okul türüdür. Hasan Âli Yücel'in yönetimi altında Türkiye'ye özgü bir eğitim projesi olarak hayata geçirilmiştir.

Köy Enstitüleri, öğretmen yetiştirmenin yanı sıra köylerdeki eğitim ve kültür düzeyini yükseltmeyi hedeflemiştir. Eğitim programları sadece kültür derslerini değil, aynı zamanda tarım ve teknik dersleri de içermiştir. Bu kurumlar, geleneksel öğretim yöntemlerinin aksine öğrenenin merkezde olduğu, yaparak-yaşayarak ilkesini benimsemiş ve öğrencilerin pratik beceriler kazanmasına öncelik vermiştir.

Atatürk döneminde Türkiye'nin öğretmen ihtiyacını karşılamak amacıyla açılan bir diğer okul ise "Yüksek Öğretmen Okulu"dur. Bu okul öğrencilere asıl bilim dallarıyla ilgili dersleri fakültelerde aldırmış ve ayrıca meslek dersleri de sunmuştur. Daha sonra adı Yüksek Öğretmen Okulu'na dönüşmüştür.

Örgün eğitim kurumlarında görev yapan öğretmen sayısına 2020-2021 eğitim öğretim yılında bakıldığında, Türkiye'de toplam 1 milyon 112 bin 305 öğretmen olduğu görülmektedir. Bu öğretmenlerin 453 bin 529'u erkek, 658 bin 776'sı ise kadın öğretmendir.

Köy Enstitüleri, topluma önemli katkılar sağlamıştır. Temel amaçları genel olarak; yeni toplum değerlerinin geliştirilmesi, ulusal kültürün yaratılması ve geliştirilmesi, ekonomik yaşamın uzmanlaşması, üretimin ve verimliliğin arttırılması şeklinde sıralanabilir. Bu kurumlar, köylerde eğitim ve kültür düzeyini yükseltmek, köylülerin tarım ve teknik konularda bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamak gibi amaçlar doğrultusunda önemli bir rol oynamıştır.
 
Geri
Üst