- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 265.090
- Çözümler
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
Köy Enstitülerinin özellikleri nelerdir?
Kitaba deftere dayalı öğretim yerine iş için, iş içinde eğitim ilkesi tatbik ediliyordu. Her köy enstitüsünün kendisine ait tarlaları, bağları, arı kovanları, besi hayvanları, atölyeleri vardı. Derslerin P’lik bölümü temel örgün eğitim konularını içeriyordu. Geri kalanı ise uygulamalı eğitimdi.Köy Enstitüleri kim kurdu?
Köy enstitüsü, Türkiye’de ilkokul öğretmeni yetiştirmek üzere 17 Nisan 1940 tarihli ve 3803 sayılı yasa ile açılan okul türü. Tamamen Türkiye’ye özgü olan bu eğitim projesini 28 Aralık 1938 tarihinde milli eğitim bakanı olan Hasan Âli Yücel bizzat yönetti.
Köy Enstitüleri köylerimizin ve ülkemizin kalkınmasında nasıl bir role sahip?
Köy Enstitülerine köyden gelen yetenekli çocuklar tam donanımlı olarak yetiştikten sonra, tekrar köylerine, geride kalan insanları eğiterek yöre dolayısı ile ülke kalkınmasına katkıda bulunmuşlardır.
Köy Enstitülerinin temel amacı nedir?
Dönemin cumhurbaşkanı olan İsmet İnönü önderliğinde Milli Eğitim Bakanı Hasan Ali Yücel ve İsmail Hakkı Tonguç’un çabaları sayesinde köylerde yaşayan ve ilkokul mezunu vasfı taşıyan çocukların Köy Enstitüleri’nde eğitim görüp tekrar yaşadıkları köylere dönerek öğretmenlik yapması amaçlanmıştır.Köy Enstitüleri nedir ne değildir?
O da Köy Enstitüleridir. Bizim vardığımız sonuç, Köy Enstitüleri sisteminin, eğitim yoluyla toplum arasındaki karşılıklı ilintiler konusunda, çıkar yolu bulunmayan bir sorunun hiçbir ülkede eşi görülmemiş bir şekilde çözümlenmesini sağlayan yepyeni bir eğitim sistemi olduğudur. Bu üründen 89 adet satın alınmıştır.
Öğretmen okulları ne zaman kapandı?
1973 yılında çıkarılan Milli Eğitim Temel Kanunu gereği, öğretmenlerin yükseköğretimde yetiştirilmeleri adına lise dengi ilk öğretmen okulları 1974 yılında kapatılıp iki yıllık eğitim enstitülerine dönüştürülmüştür.
Köy Enstitüleri kimler tarafından ne amaçla kurulmuştur?
Eğitim konusunda ilk sağlam adımlara örnek olarak Köy Enstitüleri, 1940 yılında iş ve eğitimi bir araya getirmek, öğretmenler yetiştirmek amacıyla Milli Eğitim Bakanı Hasan Ali Yücel tarafından kurulan sistemdir.Köy Enstitüleri nerede açıldı?
Kayseri – Pazarören 1940. Ankara – Hasanoğlan 1941. Konya/Ereğli – İvriz 1941. Sivas – Pamukpınar 1942.
Köy Enstitüleri Türk eğitim sisteminde nasıl bir öneme sahiptir?
Köy Enstitüleri neden bu kadar önemliydi? Köy Enstitüleri Türkiye’ye özgün, Türk kültürünü içeren bir eğitim sistemidir. Farklı bir eğitimin, okulun olabileceğini gösteren bir çağdaşlaşma tasarımı ve Türkiye’nin 200 yıllık modernleşme hareketinin en önemli kazanımıdır.
Köy Enstitüleri nasıl bir eğitim anlayışı üzerine kurulmuştur?
Eğitimde büyük bir değişim ve dönüşüm hareketi oluşturabilmek amacıyla açılan Köy Enstitülerinde, köy çocuklarından birer öğretmen yetiştirmenin yanında, kültürel ve sanatsal bakış açısına sahip toplumsal bilinci yüksek bireyler de yetiştirmiştir.Eğitmen kursları açılmasının temel amacı nedir?
Okuma-yazma oranının yükseltilmesi ve eğitim-öğretim seferberliğinde kır-kent dengesinin sağlanabilmesi adına açılmış olan bu kurslar, 1930’lu yıllarda Türkiye’nin kalkınma noktasında köy ve köylü üzerinde etkili olan bir yapıdır. Aynı zamanda Köy Eğitmen Kursları, Köy Enstitülerine de zemin hazırlayan temel birimdir.
Köy Enstitülerinin temel eğitim felsefesi nedir?
Enstitüler, toplumsal yapıya uygunlukları ile “realist” ve “pragmatik” nitelik gösterirken; yeni toplumu oluşturma niteliği ile oluşturmacılık felsefesinin özelliklerini taşımaktadır. Enstitüler, ayrıca “iş içinde üretim için” eğitim anlayışıyla politeknik eğitimin kimi niteliklerini yansıtmaktadır.