Koy Enstitulerinin amaci nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.105
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38

Köy Enstitülerinin amacı nedir?​

Türkiye’de seçilen şehirlerden uzak ancak tren yollarına yakın tarıma elverişli 21 bölgede köy ilkokullarına öğretmen yetiştirmek üzere açılmıştı. Öğretmenler köylülere hem örgün eğitim verecek, okuma yazma ve temel bilgileri kazandıracak hem de modern ve ilmi tarım tekniklerini öğretecekti.

Köy Enstitülerinin faydaları nelerdir?​

Köy Enstitülerinin faydaları nelerdir?
Genel olarak Köy Enstitülerinin temel amaçlarını dört noktada toplamak olasıdır; (1) yeni toplum değerleri geliştirme, (2) ulusal kültürün yaratılması ve geliştirilmesi, (3) ekonomik yaşamın uzmanlaşması, (4) üretimin ve verimliliğin arttırılması (Önen, 1993, s. 2).

Aşağıdakilerden hangisi köy enstitülerinin özellikleri?​

Aşağıdakilerden hangisi köy enstitülerinin özellikleri?
Köy Enstitüleri, tren yollarına yakın ve tarıma elverişli 21 bölgede kuruldu. Köy Enstitüleri’nde eğitim görenler hem örgün eğitim aldı hem de modern tarım teknikleri konusunda bilgiler edindi. Böylece tarımda verimliliğin arttırılması planlandı.

Köy Enstitülerine kazandırdı?​

Köy Enstitüleri neler kazandırdı? Köy Enstitüleri sayesinde 1940 ve 1946 yılları arası 15 bin dönüm tarla tarıma elverişli hale getirildi ve bu tarlalarda üretime başlandı. Çok sayıda fidan dikildi ve bağlar oluşturuldu, 150 büyük çaplı inşaatın yanı sıra öğretmen evleri ve işlik kuruldu.

Köy Enstitülerinin temel eğitim felsefesi nedir?​

Köy Enstitülerinin temel eğitim felsefesi nedir?
Enstitüler, toplumsal yapıya uygunlukları ile “realist” ve “pragmatik” nitelik gösterirken; yeni toplumu oluşturma niteliği ile oluşturmacılık felsefesinin özelliklerini taşımaktadır. Enstitüler, ayrıca “iş içinde üretim için” eğitim anlayışıyla politeknik eğitimin kimi niteliklerini yansıtmaktadır.

Ülkemizde kurulan Köy Enstitüleri’nin özellikleri nelerdir?​

Ülkemizde kurulan Köy Enstitüleri’nin özellikleri nelerdir?
Köy Enstitüleri’nin tümünün kendisine ait tarlası, bağı, besi hayvanları, arı kovanları ve atölyeleri vardı. Köy Enstitüleri’nde verilen derslerin yarısı temel örgün eğitim diğer yarısı ise uygulamalı eğitim konularını kapsıyordu.
Köy Enstitülerine?​
Köy Enstitüleri 17 Nisan 1940 tarihli ve 3803 sayılı yasa ile ilkokullara öğretmen yetiştirilmesi amacıyla açılan okullara verilen addır. Köy Enstitüsü projesi bütünüyle Türkiye Cumhuriyeti’ne aittir ve dönemin Milli Eğitim Bakanı Hasan Ali Yücel tarafından yönetilmiş bir programdır.

Köy Enstitüleri hangi tür felsefi akım?​

Köy Enstitüleri hangi tür felsefi akım?

Köy Enstitüleri özellikleri ezbere dayalı mı?​

Köy Enstitüleri özellikleri ezbere dayalı mı?
Köy Enstitülerinin en önemli özelliklerinden birisi, günümüz Türkiye’sinin bir türlü kurtulamadığı eleştirmeyen, sorgulamayan, ezbere dayalı ve sınav merkezli eğitim sistemine değil, gerçek anlamda öğrenci merkezli, öğrencilerin yaparak ve yaşayarak öğrenme sürecini ilke edinen bir eğitim-öğretim ortamı yaratmayı …
 
Köy Enstitülerinin amacı, Türkiye'deki seçilen şehirlerden uzak, ancak tren yollarına yakın, tarıma elverişli bölgelerde köy ilkokullarına öğretmen yetiştirmekti. Bu öğretmenler, köylülere hem örgün eğitim verecek, okuma yazma ve temel bilgileri kazandıracak, hem de modern ve ilmi tarım tekniklerini öğretecekti. Köy Enstitüleri bu sayede toplumdaki eğitim ve tarım alanlarında gelişmeyi hedefliyordu.

Köy Enstitülerinin faydaları arasında şunlar sayılabilir: yeni toplum değerlerinin geliştirilmesi, ulusal kültürün yaratılması ve geliştirilmesi, ekonomik yaşamın uzmanlaşması, üretimin ve verimliliğin arttırılması. Bu faydalar, genel olarak Köy Enstitülerinin temel amaçlarını yansıtır.

Köy Enstitülerinin özellikleri arasında, tren yollarına yakın ve tarıma elverişli bölgelerde kurulması, eğitim görenlerin hem örgün eğitim alması hem de modern tarım teknikleri konusunda bilgi edinmeleri yer almaktadır. Bu sayede tarımda verimliliğin arttırılması amaçlanmıştır.

Köy Enstitüleri, kendine ait tarlaları, bağları, besi hayvanları, arı kovanları ve atölyeleri olan okullardır. Verilen derslerin yarısı temel örgün eğitimi, diğer yarısı ise uygulamalı eğitimi kapsar. Ayrıca, öğrencilerin yaparak ve yaşayarak öğrenmelerine odaklanan öğrenci merkezli bir eğitim-öğretim ortamı sunarlar.

Köy Enstitülerinin temel eğitim felsefesi, toplumsal yapıya uygunluklarıyla "realist" ve "pragmatik" nitelik gösterirken aynı zamanda yeni toplumu oluşturma niteliği ile oluşturmacılık felsefesinin özelliklerini taşır. Ayrıca "iş içinde üretim için" eğitim anlayışıyla politeknik eğitimin bazı niteliklerini yansıtır.

Son olarak, Köy Enstitüleri bir felsefi akıma ait değildir; ancak eğitimde öğrenci merkezli ve yaparak-yaşayarak öğrenmeyi esas alan bir yaklaşımı benimseyerek sıradan eğitim anlayışlarından farklı bir yola başvurmuşlardır. Eğitimleri ezbere dayalı değil, pratik uygulamalara ve üretim odaklı öğrenmeye dayanmaktadır.
 
Geri
Üst