AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Konu tasarimi Nedir egitim Bilimleri?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
141.355
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Konu tasarımı Nedir eğitim Bilimleri?​

Ortak öğrenme yollarına göre düzenlenen konuların, öğrencinin de etkin katılımıyla süreç dahilinde öğrenilmesidir. Eleştirel düşünmeye, bilgilerin öğrenilmesine, öğrenme sürecine, öğrencilerin nasıl öğrendiği ve öğrendiklerini nasıl uyguladıklarına önem veren bir tasarımdır.

Konu tasarımı Nedir?​

Konu tasarımı Nedir?
Konu Tasarımı: Öğretilecek konu esastır ve bu konular evrensel gerçekleri içermektedir. Evrensel doğrulara göre düzenlenen bu konular uzman kişi tarafından düzenlenir ve değiştirilemez. Öğretmenin görevi konuyu olduğu gibi aktarmaktır. Konuların ön görülen zaman diliminde bitirilmesi esastır.

Program tasarımı ne demek?​

programın hangi öğeler oluşacağının ortaya çıkarılması sürecidir. öncelikle programın nasıl olacağını tasarlanmakla başlanmalıdır. oluşturan temel öğelerden oluşmakta ve plan çizmesi bu öğeler arasındaki ilişkiler açısından farklılıkları ortaya koymakla farklı tasarımlar ortaya çıkmaktadır.

Öğretim tasarımları nelerdir?​

Öğretim tasarımları nelerdir?
Bir süreç olarak öğretim tasarımı, “belirli bir hedef kitlenin eğitim gereksinimlerinin saptanması ve bu gereksinimleri giderebilmek amacıyla işlevsel öğrenme sistemlerinin geliştirilmesidir.” Başka deyişle, öğretim tasarımının amacı, öğrenmeyi destekleyecek koşulları içeren etkili bir sistem ortaya koymaktır.
Çekirdek Program tasarımı Nedir?​
Çekirdek tasarım, merkezdeki asıl konudan iyi anlayan, sorun çözme becerileri ve genel kültürü iyi olan bir öğretmene ihtiyaç duyar. Sosyal sorunlar ve konular tasarımın merkezindedir.İş birlikli öğrenme ve sorun çözme ilkeleri oldukça önemlidir. Çekirdek tasarımda öğretmen konu alanında oldukça donanımlı olmalıdır.

Piramitsel yaklaşım nedir?​

Piramitsel yaklaşım nedir?
4 – Piramitsel Programlama Yaklaşımı: Önce geniş tabanlı konular öğretilir. İlerleyen yıllarda içerik gittikçe daralarak öğrencilerin uzmanlaşması sağlanır. Öğrencilerin hangi alanda uzmanlaşacağı en baştan bellidir. İçerik kesin ve ayrıntılıdır.
 
Konu tasarımı, eğitim bilimlerinde öğrenme sürecini etkin bir şekilde yönlendiren bir yaklaşımdır. Bu tasarım, öğrencilerin eleştirel düşünmelerine, bilgileri öğrenmelerine ve bu bilgileri nasıl uygulayacaklarına odaklanarak öğrencilerin aktif katılımını teşvik etmeyi hedefler. Konuların evrensel gerçekleri içermesi gerektiği ve uzmanlar tarafından belirlenerek öğretmenler tarafından aktarılması gerektiği vurgulanır.

Program tasarımı, bir eğitim programının oluşturulması sürecini ifade eder. Programın temel öğelerinin belirlenmesi ve bu öğeler arasındaki ilişkilerin planlanmasıyla farklı tasarımlar ortaya çıkar. Bu süreçte programın nasıl olacağı ve hangi öğeleri içereceği titizlikle planlanır.

Öğretim tasarımı ise belirli bir hedef kitlenin eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi ve bu gereksinimleri karşılamak amacıyla etkili öğrenme sistemlerinin geliştirilmesi sürecini ifade eder. Öğrenme sürecini destekleyecek koşulları içeren etkili bir sistem oluşturmayı amaçlar.

Çekirdek program tasarımı, merkezdeki asıl konuyu iyi anlayan ve genel kültürü olan bir öğretmene dayanır. Sosyal sorunlar ve konular bu tasarımın merkezindedir ve iş birlikli öğrenme ile sorun çözme ilkeleri önemlidir. Öğretmenin konu alanında donanımlı olması gereken bu tasarımda, öğrencilere derinlemesine öğrenme fırsatları sunulur.

Piramitsel yaklaşım ise öğretimde geniş tabanlı konularla başlayıp daha sonra içeriğin giderek daralarak öğrencilerin uzmanlaşmasını sağlayan bir programlama yaklaşımıdır. Öğrencilerin hangi alanda uzmanlaşacaklarının baştan belirlendiği, içeriğin detaylı ve kesin olduğu bir yaklaşımı ifade eder.
 
Geri
Üst