AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Konteyner krizi neden oldu?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.369
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Konteyner krizi neden oldu?​

Zamanında 1800 dolar olan Çin navlununu 12-13 bin dolara getirerek kendi karlarını artırma pozisyonuna gittiler. Konteynerlar farklı ve olmaması gereken yerlerde birikti. Gemilerin üzerinde, depolarda, başka ülkelerde kalan konteynerler nedeniyle kriz çıktı.

Konteyner neden üretilmiyor?​

Pandemi kısıtlamalarının bir miktar gevşemesiyle artan talebe konteyner yetişmiyor. Asya’dan Batı’ya giden gemiler, farklı nedenlerle geri dönemiyor. Konteyner nakliye maliyetlerindeki artış yüzde 300’ü geçmiş durumda.
Konteyner Krizi ne zaman bitecek?
Krizin etkilerinin bittiği takvim olarak 2022’nin son çeyreğini işaret edebiliriz. Özellikle konteyner krizi özelinde daha geniş kapsamlı bir üretim ile bu sürecin daha hızlı gelişeceği kesin. Şu an global ticaret ve dolayısıyla lojistik trafiği çok büyük bir talep mesajı veriyor.
Konteyner yüksekliği ne kadar?
20’Dc Konteyner

Konteyner krizi devam ediyor mu?​

Gemi taşımacılığında kullanılan muhafaza platformlarının başında ise konteynerler geliyor. Taşımacılık sektörü Kovid-19 pandemisi nedeniyle şimdiye kadar tecrübe edilmemiş bir konteyner krizi yaşamaya başladı. Krizin, 2021 yılının sonuna kadar da sürmesi bekleniyor.

Konteyner Sıkıntısı neden var?​

Salgınla birlikte dünya ticaretinin yaklaşık yüzde 90’ının yapıldığı deniz yolunda “boş konteyner” krizi başladı. Salgın nedeniyle gemilerin günlerce limanda beklemesi ve ithalat-ihracat dengesindeki değişim küresel ticarette konteyner sıkıntısına neden oldu.
Çin neden boş konteyner topluyor?
Çin armatörlere baskı yapıyor Bunun için de armatörlere baskı yapıyor. Armatörler de daha karlı olduğu için sanki Çin’den başka ülke yokmuş gibi karlılık odaklı düşünerek boş konteyneri Çin’de pozisyonlandırıyorlar” diye konuştu.
Boş konteyner problemi nedir?
Kurun yüksekliğinden kaynaklı ithalatın azalması ile ülkeye gelen gemi ve konteyner sayısı düştü. Bu nedenle birçok mal deniz navlununda yeterli sayıda konteyner bulunamaması nedeniyle depolarda bekliyor. Bu süreçte navlunda yaşanan artış da maliyetleri ciddi şekilde artırdı.

Konteyner sorunu ne zaman çözülecek?​

Veriler konteyner ekipman üretiminin ilk çeyrekte rekor kırdığını gösterse de, sektör uzmanları yeni konteyner üretiminin bu yıl tahmin edilen yüzde 52’lik artışa rağmen talebe yetmeyeceği ve enflasyonel baskı da yaratan konteyner sıkıntılarının 2022’ye sarkabileceği görüşünde.

40 lık konteyner kaç metre?​

Ağır yüklerin taşınması için kullanılan 40” Flat rack konteyner ölçüleri şöyledir: İç uzunluk: 11.832 m. İç genişlik: 2.228 m. İç yükseklik: 1.981 m.
Konteyner krizi nasıl başladı?
Yaşanan konteyner krizinin ise birçok sebebi bulunuyor: Çin-ABD ticaret savaşları, Asya limanlarında bekleyen mallar, mevcut konteyner sayısındaki düşüş, limanlarda salgın nedeniyle azalan işçi sayısı, gemilerin sayısındaki azalış, tüketicilerin satın alma duyarlılığındaki değişiklikler, sınır kapanmaları sebebiyle …
Çin konteyner fiyatları neden arttı?
“Fiyatlar Kovid-19 öncesi seviyelere dönmeyecek” Kimse toparlanmanın hızlı olacağını tahmin edemedi. Böylece oranlar yükseldi. Çin ana limanlar-Avrupa ithalatlarında geçen yılın başında 2.000 dolar seviyelerinde olan 40’lık konteyner navlun maliyetleri, bir ay içinde 9 bin dolar seviyesine yükseldi.

Evergreen konteyner Krizi Nedir?​

Kovid-19 sonrasında Çin, ABD ve Avrupa’ya göre pandemi kısıtlamalarını daha hızlı bitirip normale döndü. Fakat boş konteynerler kısıtlamaların kısmen devam ettiği Avrupa ve ABD’de mahsur kaldı. Bir limana ithalat ürünü taşıyan bir konteyner, ihraç ürünü ile doldurularak ya da boş bir şekilde ülkeyi terk eder.
 
Geri
Üst