- Konu Yazar
- #1
Konfüçyanizm Tien nedir?
Esasında Konfüçyüsçülük Konfüçyüs’e dayandırılan, Çin’e ait inanış ve ayinler birliğidir. Konfüçyüsçülüğün belirli bir inanç sistemi ve dini teşkilatı yoktur; fakat Tanrı kavramı ve kutsal metinleri vardır. Tanrı Tien olarak da ifade edilen Gök Tanrı’dır.Konfüçyanizm kitapları nelerdir?
Konfüçyanizm kitapları nelerdir?Konfüçyüsçülüğün kutsal metinleri Beş Klasik ve Dört Kitap olarak bilinen eski kitaplardır. Beş Klasik: Tarihi Dökümanlar Kitabı, Şiirler Kitabı, Değişiklikler Kitabı, Âyinler Kitabı ve İlkbahar ve Sonbahar Vekâyinameleri’nden ibarettir.
Konfüçyus neyi savunur?
Konfüçyus neyi savunur?Konfüçyüs’ün felsefesi, ahlak ile siyaset felsefesinin ağırlıkta olduğu bir felsefeydi. Bu felsefe, hep devinimli olmalarına karşın gök ile yerin birbirini dengeleyen güçler olduğu, ortak varoluşlarının uyumlu olduğu inanışına dayanıyordu.
Konfüçyus tanrıyı nasıl ifade eder?
Böylece Konfüçyüs T’ien’i “her şeye hâkim olan Tanrı” anlamında kullanmıştır. T’ien’e iyiliğin kaynağı olarak saygı göstermiş, emrini öğrenmiş, onun da kendisini anladığına inanmıştır (Konuşmalar, s. 23, 24, 50, 107).5 Klasik 4 kitap hangi din?
5 Klasik 4 kitap hangi din?Dört Kitap (四書 sìshū), Konfüçyüsçülüğün temel değer ve inanç sistemlerini gösteren klasik Çin metinleridir.
Konfüçyanizm ibadetleri nelerdir?
Konfüçyanizm ibadetleri nelerdir?Konfüçyanizm’de ibadet, Gök, Yer ve atalara tapınma ve Konfüçyüs adına düzenlenen törenlerden ibarettir. Çin halk dinî geleneğinde atalar kültü çok önemliydi. Çin’de her devrin dinî özelliği haline gelen atalara tapınma, Çinliler tarafından asırlardan beri uygulana gelmiştir.
Konfüçyüs e göre insanın amacı nedir?
Konfüçyüs’ün ideal insan ve ideal toplum fikri kendisini ideal bir hükümet düşüncesine sevketmiştir. Çünkü onun zamanında iyi bir hükümet yoktu ve halk ıstırap içindeydi. Konfüçyüs’ün idealindeki hükümet, bütün insanların iyiliği için çalışan ve halkın güvenini kazanan bir yönetimdi.Konfüçyüs e göre eğitimin amacı nedir?
Konfüçyüs e göre eğitimin amacı nedir?Ona göre, eğitim siyasetten, ekonomiden, hukuktan ve askeri hizmetten kesinlikle ayrı tutulamaz. Ancak, toplumsal öğretimde önceliğin toplumun siyasi düşüncesine verilmesi gerektiğine inanmaktadır. Konfüçyüs’ün toplumsal eğitimde amaçladığı ikinci aşama öğretim ve insan eğitimidir.