AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Kompresyon testi neden yapilir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Kompresyon testi neden yapılır?​

Kompresyon testi, bir aracın motorundaki iç parçaların durumunu öğrenmek için yapılır. Otomobiliniz olması gerektiği gibi çalışmıyorsa, bileşenler yıpranmaya başlamış demektir. Genellikle, emme ve egzoz subapları, subap yuvaları, silindir contaları ve piston segmanları gibi parçalar zamanla aşınır.

Motor Üflüyorsa ne yapılmalı?​

Motor Üflüyorsa Ne Yapılmalı? Durumu hemen farkederseniz sadece segmanları değiştirerek bu arızadan yırtabilirsiniz. Ama durumu önemsemezsiniz, gömlek+piston hatta motor değişimi ile sonuçlanabilir. Birden fazla ustaya danışmakta fayda var.
Arabanın motor performansı kaç olmalı?
Halk arasında yanlış yaygınlaşmış bir durum olan motor yüzdesi kayıp gücün motor gücüne olan oranıdır. Bu oran tüm araçlarda üretim aşamasında ortalama gibi bir değere tekabül eder. Yani hangi aracı ölçerseniz ölçün sonuç bir çok zaman yakın çıkacaktır.

Motor üflemesi kaça yapılır?​

Bu yöntem bir nevi motoru sufurlar ve uzun süreler motorda bu türden sorunla tekrar karşılaşmazsınız. Masrafı ise işçilik ve parçaya göre 4-5 binden 10-15 bin liraya kadar çıkabilir.

Kompresyon testi ne demek?​

Kompresyon testi, motorun her bir silindirinde sıkıştırma zamanı sonucunda oluşan kompresyonun özel ölçüm aletiyle ölçülmesidir. Islak (yağlı) ve kuru olmak üzere iki test türü vardır. İlk ve yaygın olanı kuru testtir, daha sonra detaylı inceleme için ıslak test de yapılabilir.
Kompresyon uygulaması ne işe yarar?
Kompresyon tedavisinde amaç ödemli saha üzerinde eksternal (dış) bir basınç sağlamaktır. Lenfödem tedavisinde en yaygın kullanılan ve en etkin tedavi yöntemi kompleks boşaltıcı fizyoterapidir. Kompresyon tedavisi ise kompleks boşaltıcı fizyoterapinin iki fazının da temel komponentidir.

Motor üflemesi nasıl belli olur?​

Motorun Üflediği Nasıl Anlaşılır?
- Yağ Kapağı açılır üfleyip üflemediği anlaşılır: Üstten eksantrikli araçlarda bu yöntem pek tercih edilmez.
- Yağ çubuğu çekilir üfleyip üflemediği anlaşılır: Yağ çubuğu bulunan araçlarda, araç çalışır vaziyetteyken yağ çubuğu çıkarılarak; motorun üfleyip üflemediği anlaşılabilmektedir.

Aracın motorunun bittiğini nasıl anlarız?​

Kendi aracınızın motorunun bitip bitmediğini anlamak yeni araç alırken anlamaktan nispeten daha kolaydır. Öncelikle en bilinen yöntem aracınızın yağ yakmasıdır. Eğer araç yağ yakıyorsa bu motorun bittiğine işaret olabilir. Sarsıntılı ve düzensiz çalışmak da motorun bittiğine işaret olabilir.
Motor bitik olduğu nasıl anlaşılır?

Çok kilometre yapan araba alınır mı?​

Satın almak istediğiniz otomobilin bakımları düzenli yapılmışsa, değişen parçası yoksa ve araç muayeneden tam puan alıyorsa, yüksek kilometrede olması çok büyük bir olumsuzluk değildir. Özellikle dayanıklılığı sektörel anlamda onay görmüş markaların araçlarının yüksek km’li olması, değerlerini düşürmez.

Motorda üfleme olursa ne olur?​

Silindirle segmanlar arasında boşluk artıkça patlama esnasında basınç yitimi yaşanır. Bu da motorun çekişten düşmesine sebep olur. Basınç (kompresyon) kaybının oluşması durumda motorun üflüyor olduğu anlaşılır. Motor üflemesi, ilerleyen vakitlerde motorun yağ yakışını artırır ve motorun yağ yakmasına sebep olur.
Kompresyon testi kaç çıkmalı?
Kompresyon test basıncı 270psi – 18 bar değerinin altına düşmemelidir. Ayrıca silindirler arası kompresyon basınç farkı 75 psi – 5 bar’dan fazla olmamalıdır.
 
Geri
Üst